Wie heeft er onlangs z'n huis verkocht. Hoe kwam bij jou ineens die beslissing, vond je het moeilijk? Kortom tips zijn welkom. Wij zijn al een tijdje aan het denken om ons huis te verkopen, en daarna een ander huis te gaan kopen. Wie helpt ons over de drempel heen.....?
Ik geloof dat de huizen nu 0,5 procent goedkoper worden toch? Lijkt niet veel maar is toch heel wat vind ik.. misschien nog even langer wachten? Durf je die gok aan of niet, dat is ook n vraag.. Succes met t nemen van jullie grote beslissing.
Wij hebben allebei ons huis verkocht omdat we samen wilden wonen en dan wel in een woning die echt van ons samen was. Dat lijkt mij de beste reden om te verkopen: omdat je ergens anders naartoe wilt! Wij wonen in Amsterdam, daar is de huizenmarkt nét even anders dan de rest van NL (hogere prijzen, hogere prijsstijging, verkopen gaat sneller). Ik zou goed informeren hoe de locale huizenmarkt bij jullie is: hoe lang staan huizen daar te koop, wat voor prijzen? Bij het Kadaster kun je opvragen tegen welke verkoopprijzen huizen in een bepaald postcodegebied verkocht zijn. Succes met je beslissing!
Wij hebben dan wel niet onlangs ons huis verkocht, maar 3 jaar geleden. Wij zagen een ander huis waar we helemaal verliefd op werden, en we hebben het meteen gekocht... En we hadden eigenlijk net afgesproken dat we geen ander huis zouden kopen, maar dit huis gingen verbouwen.. Wij moesten ons oude huis dus daarna nog verkopen, en dat heeft even geduurd. Niet zo handig van ons dus.. Uiteindelijk heeft mijn zwager het oude huis gekocht, maar niet voordat we 5 maanden met dubbele lasten hadden gezeten... Mijn advies... Verkoop eerst je eigen huis. Ga in de tussentijd wel gewoon op jacht naar een ander huis, want je weet nooit wat voor leuks je tegenkomt... Bel gewoon even met een makelaar om het een en ander na te vragen. Het is idd wel handig als je weet hoelang andere huizen in de buurt te koop staan.. AL zegt dat ook niet alles, in onze straat stonden 4 huizen te koop waarvan er 3 binnen een maand weg waren en dat van ons heeft alles bij elkaar zeker 10 maanden te koop gestaan. En er was echt niks mis mee, hoor...
Wij gaan over een maandje ongeveer ook onze huis verkopen. We hebben een nieuwbouwwoning gekocht, maar willen onze huis alvast in de verkoop zetten.
Ons huis komt eind deze week in de verkoop. Ik vind het best eng, maar op den duur moet je gewoon de knoop doorhakken. Toen de makelaar voor een kennismakingsgesprek kwam en dezelfde vraagprijs als ons noemde hebben we direct besloten om het huis te koop te zetten. Wij hebben nog niets anders omdat de markt in onze omgeving daar niet goed voor is en je dus een risico loopt. Verkopen is erg spannend, zeker als het voor de 1e keer is. Bel gewoon eens een paar makelaars voor vrijblijvende informatie. Succes !
Wij hebben ons huis verkocht nadat we een ander huis (nou ja, bouwval) hadden gekocht. Altijd een droom geweest en een perfecte kans deed zich voor. We hebben ons huis verkocht via Makelaarsland ('Wij verkopen samen!') binnen 10 dagen. Dat is ons zeer goed bevallen en makkelijk verdiend!
Wij gaan ons huis ook in de verkoop doen. Vorige week hebben we makelaar laten komen.. naar alle waarschijnlijkheid komt ie 1 maart in de verkoop.. Vind het erg spannend, is voor ons de eerste keer! Maar we willen nu toch wel groter gaan wonen nu de kleine er is! Jij succes met je keuze!
We hebben de knoop doorgehakt, vanaf volgende week komt het op intenet. Er worden eerst nog foto's gemaakt volgende week. Superspannend maar ook erg leuk!
Ik zou vrijblijvend een makelaar laten komen. Bijna alle makelaarskantoren doen dat. Laat er vooral meer dan één komen, en vergelijk tarieven en geadviseerde vraagprijzen. En vraag of ze tips hebben om je huis nét een beetje beter te presenteren dat je zelf al zou doen. Laat je niet het eerste het beste op de mouw spelden. Ik ben zelf beëdigd makelaar/taxateur en ik weet als geen ander dat er veel partijen op de markt zijn die je maar wat graag als klant binnen willen trekken met een snel praatje. Kies een eventuele makelaar op kwaliteit (wat biedt hij, is hij aangesloten bij een brancheorganisatie en zijn de mensen kundig en opgeleid?), kwantiteit (wat kost dat? Meestal werken makelaars op basis van een percentage van de gerealiseerde verkoopprijs) en vooral ook gevoel. Je geeft je grootste materiele bezit uit handen en het is belangrijk dat je het gevoel hebt dat de makelaar het onderste uit de kan voor je haalt. Succes, spannend!
Wij woonden in een stad en wilde wel graag naar een dorp verhuizen, maar we wilden ook graag kinderen. Dus besloten we daar eerst voor te gaan. Na een maand of 9 was ik nog niet zwanger en toen zagen we een erg mooi huisje in het dorp waar we wilden wonen. Een week later gaan kijken, een week later gekocht, weer een week later ons eigen huis zelf te koop gezet en die ook een week later verkocht. We hadden gewoon erg veel geluk. Toen we de sleutel kregen (maand later) ben ik meteen zwanger geworden. Vruchtbare grond in het dorp haha. Ik ben erg blij dat het zo gegaan is. We zijn nu nog bezig met verbouwen maar over een maand zijn we klaar en zitten we in ons droomhuisje. Stiekem denk ik dat het lot er voor gezorgd heeft dat het zo gegaan is, dat vind ik een mooie gedachte ten minste. Succes! p.s. het is inderdaad beter om eerst je huis te koop te zetten want dat scheelt wel wat stress denk ik. Maar ik zag dat je daar al mee bezig was. Succes!