Sinds gisteren merk ik dat ik vaker moet plassen, inmiddels continu zo’n aandrag-gevoel. Ik heb Roter Cystiberry, dus die neem ik (2 capsules 15 dagen, vandaag dag 2). Iemand ervaring met hoe snel dat werkt? En misschien nog andere tips om er zsm vanaf te zijn?
Geen inlegkruisje gebruiken, katoenen ondergoed gebruiken en geen lactasyd of aanverwanten gebruiken.
Minimaal 2 liter per dag drinken (het liefst meer!), cranberry capsules, vitamine c bruistablet van 1000 mg voor het slapen gaan en vooral heel veel blijven drinken.
Héél veel drinken. Bij mij helpt het bij een beginnende blaasontsteking om dan veel cranberrysap te drinken. En wanneer het toch doorzet, snel even naar de huisarts (vervelend, net zo met de kerstdagen)
Dank jullie! Cranberrysap heb ik helaas niet, hopelijk doen die cystiberry-dingen hetzelfde. Ik ga maar flink water drinken om ‘t goed door te spoelen! Ik heb ook bruistabletten vitC. Hopelijk snel weg, geen zin om met een potje urine naar de huisartsenpost te moeten met Kerst
Is er geen supermarkt in de buurt morgen open? Hier wordt flink geadverteerd en zijn een aantal supermarkten morgen "gewoon" open van 10.00 - 18.00 uur
Vooral ook veel vitamine c. Kun je niet teveel aan binnen krijgen, Dus ik zou rustig 3 keer per dag een bruistablet nemen.
Inderdaad heel veel drinken (niet te veel natuurlijk). Vitamine c helpt maar ook daarvan niet te veel (https://mobiel.voedingscentrum.nl/encyclopedie/vitamine-c.aspx)
Ik kan een beginnende blaasontsteking vaak ook wegplassen (door veel drinken dus) zonder andere middelen te gebruiken overigens. Al kan een extra vitamine natuurlijk nooit kwaad Verder is de blaas goed legen erg belangrijk. Bij mij komt na de echte plas na even te wachten vaak nog een klein beetje
Pas op met cranberry sap bij je cranberry tabletten. Ik heb afgelopen week Blase Care geslikt (had al wel meer last dan jij, branderig gevoel bij het plassen enzo). In die bijsluiter stond dat je er juist geen cranberry sap bij mag drinken omdat dat icm die pillen de zuurtegraad in je blaas te hoog kan maken en dat kan je blaaswand beschadigen. Ik merkte na 3 dagen een duidelijk verschil. Na 7 dagen had ik het gevoel dat het echt weg was.
Zodra ik het maar een piep klein beetje op voel komen gebruik ik bakingsoda Werkt bij mij echt heel snel. Onderstaande vond ik net op internet. Ik neem dan een paar flinke glazen met een kleine theelepel. Blaasontsteking: Bakingsoda maakt de urine alkalisch, de bacteriën die blaasontsteking veroorzaken kunnen in die omgeving niet overleven en gaan dood. Door veel te drinken plas je ze weer uit. dag 1: Drink eerst anderhalve liter koel water met daarin opgelost 1 tl bakingsoda. Drink dit met kleine slokjes, maar wel stug blijven doordrinken. Herhaal dit een uur later nogmaals met 1/2 theelepel bakingsoda in een groot glas met koel water, en herhaal dit iedere 2 uur. Dag 2: neem vier keer per dag, om de twee uur: 1/2 tl bakingsoda in een glas met koel water. Dag 3: Neem 1 x s morgens en 1 x s middags: een glas koel water met 1/2 tl bakingsoda. Vervolg: neem iedere ochtend een glas koel water met 1/2 tl bakingsoda, tot plassen geen pijn meer doet.
Veel vit c nemen. Heel veel. En dan niet de retard variant. Je moet je urine zo zuur mogelijk maken. Hier drink ik dan altijd pure citroensap uit zo'n bolletje. Vervolgens mond spoelen met water ivm je glazuur en een uur niet eten en drinken.