Ik heb gerookt beide zwangerschappen. Ben er zeker niet trots op en had gehoopt en me voorgenomen het anders te doen. Ga er niet teveel over uitwijden maar het had in mijn geval niets met "stress" te maken. Mijn beide kids zijn prematuur geboren. Volgens de gyn is het onbekend of dit door het roken veroorzaakt is ja of nee. Ga jij mij nu vertellen ,dat ik doordat ik gerookt heb in mijn zwangerschap, niet álles voor mijn kinderen over heb?? Serieus?? Ik ga door het vuur, voor allebei.. En als in door het branden heen een dansje moet doen, doe ik dat ook nog.. Ja roken is slecht, tijdens de zwangerschap not done, maar serieus, ga mij niet vertellen dat ik niet alles voor mn kids over heb.
Je kan die opmerking ook omdraaien, komt ie; Wat een gare opmerking. Alsof iemand niet zou kunnen stoppen omdat ze zwanger is. Er bestaan niet voor niets afkickklinieken, verslavingshulp, pleisters, medicatie, acupunctuur, psychische hulp, stichting stivoro etc etc etc. Waar een wil is, is een weg. Als iemand echt wil stoppen, dan kan dat. Vaak loopt het stuk omdat het doorzettingsvermogen ontbreekt.
Lekkere instelling, als iedereen zo denkt snap ik wel dat de hele wereld zo aan het verloederen is Die ieder-voor-zich mentaliteit begint me echt de keel uit te hangen. Faith in humanity: 0,0%
Ik zou deze dan wat genuanceerder zeggen. 'ik vind dat als je niet probeert te stoppen met roken, je niet alles voor je kind over hebt.' Ik kan me best indenken dat het enorm moeilijk kan zijn zo'n verslaving. En dat het misschien niet wil lukken. Maar als je het niet eens serieus wil proberen, ja dan heb je naar mijn mening op dat moment te weinig voor je ongeboren kind over.
Ik ga jou helemaal niks vertellen, want zo te lezen weet je zelf ook wel dat het slecht was en daarbij wil ik ook niet persoonlijk worden en met termen als 'alles voor je kinderen over hebben' smijten, want dat zegt zo weinig. Ik vind het alleen zo moeilijk voor te stellen, dat het om welke reden dan ook, NIET zou lukken om te stoppen. Als zelfs iets als een zwangerschap niet die motivatie kan geven...
Als iemand nu eens een topic opent over overgewicht en zwanger zijn er dan ook zoveel mensen die zwangeren met overgewicht verafschuwen? Voor het ongeboren kind kan veel overgewicht ook zeer schadelijk zijn. Ik ben tegen roken tijdens de zwangerschap maar waarom word het ene niet geaccepteerd en het andere wel?
want? jij vind van niet en is mijn opmerking dom en kortzichtig? zegt veel meer over jou en is geen opmerking het is MIJN mening dat jij het daar niet mee eens zijn zal mijn een zorg zijn.
Dat snap ik, dat had ik zelf ook altijd en nog steeds kan ik het me heel moeilijk voorstellen. Maar het is nu zo gelopen en ben er niet trots op. Maar ik heb wel alles voor mijn twee kids over. En als ik het anders kon doen, of over kon doen dan zou ik dat zeker doen.
Hmm..wellicht niet eerlijk, omdat ik niet weet hoe het is om verslaafd te zijn aan sigaretten. En waarom? Omdat ik de keuze heb gemaakt er nooit aan te beginnen Maar ik veroordeel moeders inderdaad..die roken tijdens de zwangerschap en moeders die na de zwangerschap hun kinderen eraan blootstellen. Ooit ben je met je volle verstand begonnen met roken, en zul je later de consequenties moeten accepteren, of het nou het stoppen met roken is vanwege de zwangerschap, of het uberhaubt (bewust) aan kinderen beginnen terwijl je weet dat je niet kán stoppen. Dat je per se beide tegelijkertijd wil, is in mijn ogen puur eigen belang!
Ja precies! Ik rook niet maar jezus waar bemoeit iedereen zich mee? Leven en laten leven. Laat iedereen zijn eigen keuzes en fouten maken. Behalve roken zijn er veel meer dingen slecht voor de baby! Overgewicht is er 1 van. Doorgaan met risicovolle sporten een ander. Dan zijn er ook mensen die gewoon alles eten en ga zo maar door.
En ik wil ECHT de loterij winnen.. Elke keer als ik er één koop roep ik ook tegen mezelf "JE WEET DAT JE KUNT!!!".. Mensen die roken hebben niks aan gezeik aan hun hoofd over hoe slecht het wel niet is, want dat weten ze allang.. Staat ook op elk pakje btw. Steunen is veel fijner, tenminste zo was het bij mij.
Omdat overgewicht in de meeste gevallen als 'zielig' wordt gezien. Onzin, want ook daar kan je echt zelf wat aan doen! Als je dus niet afvalt voordat je zwanger raakt, doe je niet alles voor je kind .