Niet negatief bedoeld. Ik krijg bij het idee echt kokhals neigingen. Zonder dollen. Overigens lust ik ook geen koemelk, misschien dat het daardoor komt
Nou ik ben het ermee eens hoor. Koeien met mensen vergelijken is naar mijn mening appels met peren vergelijken. Koeien hebben meerdere magen ja, maar koeien eten voor zover ik weet alleen maar gras. Ik ga er daarom vanuit dat het hele darmstelsel van een koe anders werkt dan dat van een mens. En ja, we eten toch ook geen mensenvlees? Waarom is dat een rare vergelijking? Feit blijft dat er onderscheid wordt gemaakt tussen een mens en een dier, door de meeste mensen wat betreft vlees en dus door veel mensen ook wat betreft melk.
En als de moeder net een gerecht met knoflook heeft gehad, heb je een knoflookijsje Hihi, alleen het idee al zeg! echt waar, getverderrie. Hoe gek moet je zijn om bij een ijssalon te zeggen: Nou, doe mij maar een mama-ijsje! Maar....ik heb trouwens wel eens mijn eigen melk geproeft. Gewoon even pink in de afgekolfde melk. Het is veel lekkerder als iedere andere vorm van melk. Het was in ieder geval lekker zoet. Zou het zelf nooit gaan drinken, maar wilde het wel eens weten....
ik vind het wel altijd grappig dat het meteen goor genoemt wordt. we izjn het niet gewent en zou het daarom ook niet bestellen maar eigenlijk is er niks raars aan. melk uit een koe zit in al het andere ijs verwerkt en wordt gegeten alsof het normaal is dat wij als mensen koemelk drinken. als er dan melk uit een mens gebruikt wordt (wat eigenlijk beter is en natuurlijker) is het meteen goor en ranzig omdat het vreemd is. heb trouwens nooit me eigen melk geproeft en had er ok geen neiging toe moet ik zeggen. vriendlief een keer perongeluk tijdens een speelse bui in bed hij was even vergeten dat mijn borsten verlopig niet waren om aan te lebberen haha.
Het lijkt me niks. Maar goed, smaken verschillen zal ik maar zeggen. Het spreekwoord luidt: "Over smaak valt niet te twisten", maar dat wordt door dit topic volledig ontkracht
Ik moet ook bijna kokhalsen brrr. Ik lust zowieso geen melk en als die melk van een vrouw komt krijg ik helemaal rillingen. BV als kind zijnde is iets heel anders.
Haha ach dit is ook een beetje een 'onzinnig' idee. Althans, ik kan mij niet voorstellen dat er veel goede stoffen van de melk overblijven als er ijs van wordt gemaakt. En op grote schaal zou het sowieso niet mogelijk zijn. Initiatieven als het moedermelknetwerk vind ik daarentegen WEL weer heel erg belangrijk. (zeker voor prematuurtjes enzo)
Ik ben een voorstander van borstvoeding en van het moedermelknetwerk maar op deze manier borstvoeding voor consumptie gebruiken vind ik belachelijk.
Ik ben het er ook niet echt mee eens. Maar om het nou goor te vinden? Nee dat niet. Waarom is het goor? Er is toch niets vies aan moedermelk?
Nee precies. Raar, ja. Goor, nee. Ik vind de vergelijking van mensenvlees of koeienvlees raar. Kinderen eten toch ook geen mensenvlees, al drinken ze moedermelk Ik zou alleen nooit behoefte hebben aan moedermelkijs en ik vind het een stom idee.