lekker ijsje?? *moedermelk*

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door diaantje17, 25 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

voor sommige mensen is dat anders

2. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Je legt je kerel toch ook niet even aan, dus waarom zou hij wel een ijsje er van moeten eten?

3. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Mijn man heeft regelmatig moedermelk gedronken hoor. Wat is er nou natuurlijker dan moedermelk?
    Een ijsje van koeienmelk?

4. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Overigens hoef ik dat ijsje ook niet hoor, maar vies, nee....

5. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Mag hopen melk van zijn eigen moeder :)

6. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Nee, van mij dus. :p

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    :$ Getverderrie, sorry, maar dat vind ik dus persoonlijk heel (te) ver gaan. Dat is in mijn ogen dus echt doorslaan in borstvoeding geven.
    Kom op, het is toch nergens voor nodig dat je eigen kerel aan de tiet gaat???

Maar goed, ieder z'n eigen....

8. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hahahahaha jij maakt er van dat ie aan de tiet hangt, nee dat echt niet hoor. Dat wil ik ook niet.

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hoe dan? Afgekolfde moedermelk en dan lekker mee in een thermoskan naar het werk? :)

En vanavond een potje olvarit?:p

10. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Nee hoor hahaha. Hij heeft wel eens een slokje geproeft en toen mijn dochter nog fulltime uit de fles kreeg en er over was dronk hij dat op omdat hij aan wilde komen en het lekker vette melk was hahahaha. Het is niet zo dat hij elke dag een glas moedermelk drinkt. :p Maar hij heeft het wel eens gedaan, en daar is niets vies aan als je het mij vraagt. Waarom wordt moedermelk hier als iets vies gezien?

11. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Onze dochter eet volgens de rapley methode, dus in dat opzicht eten ze dat hetzelfde ja hahahah

12. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    hahahahahahahahahaha

13. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Waarom moeten andere mensen zich gelijk verantwoorden als ze bv smerig vinden. Ja bv is zo natuurlijk als het kan, geef het over een kwartiertje weer aan mijn zoontje van bijna 2 weken waarvoor het bedoelt is. Maar ook ik vind bv ijsjes een ranzig idee, ik moet er niet aan denken om een ijsje te eten van bv van een andere vrouw... Hoe natuurlijk het ook is.

Een champignon is ook zo natuurlijk als het maar kan, maar ook daar moet ik van kokhalsen als ik het zou eten. Maar als ik dat zeg kan het wel en wordt er toch ook niet gezegd: hoe kun je nou zeggen dat dat ranzig is terwijl het een natuurlijk produkt is?

14. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Moedermelk is niet vies!
    Maar het idee dat het voor andere doeleinde gebruikt wordt dan voeding voor je baby maakt het een vies idee.

Maar het zegt inderdaad meer over de personen die het voor andere doeleinden gebruiken.

15. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ik heb niet alle reacties gelezen....

Maar ik hoop dat de melkgeefsters wél gecontrolleerd zijn op ziektes e.d!?

In het ziekenhuis hadden ze namelijk per ongeluk mijn melk aan een tweeling van een ander gegeven! Meteen wilden ze mijn medische gegevens inzien. Heel begrijpelijk natuurlijk! En met mijn gezondheid is gelukkig niets mis....

Ennuh...Bah... geef mij maar een citroenijsje!

16. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Als je niet wil antwoorden waarom je moedermelk vies vindt, is dat je goed recht. Betekend niet dat ik niet mag vragen waarom moedermelk als vies gezien wordt. Koeienmelk is toch ook niet vies? What's the difference, behalve dan dat de een voor mensen gemaakt is en de ander voor koetjes.

Ik hoef dat ijsje ook niet, moet er niet aan denken, maar om te zeggen dat het echt ranzig of goor is vind ik wel erg ver gaan.

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik denk dat het komt omdat vloeistoffen die uit mensen komen nou eenmaal niet erg aantrekkelijk zijn om te eten voor een volwassen persoon.

En koe of schapenmelk en al 'dat soort' dieren zijn nou eenmaal al zo normaal bevonden dat niemand daar nog bij nadenkt.

Wanneer je nu bijv opeens apenmelk of varkensmelk in de winkel zal vinden zullen vast een hele hoop mensen dat ook vies vinden.

18. Alita

Alita Niet meer actief

ja precies....

Moedermelk is toch niet vies? Alleen het idee zelf;) iemand anders zijn moedermelk eten;) en mijn vriend heeft ook wel eens geproeft hoor....waarom gaat dat nu tè ver?

19. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Laat ik het zo zeggen: ik vind bv niet ranzig of vies anders zou mijn zoontje het niet krijgen natuurlijk ;)

Maar de gedachte dat je de lichaamssappen van een ander mens zit op te likken vind ik smerig en het is ook niet waar bv voor bedoelt is.

20. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Moedermelk is voor baby's en niet voor volwassenen.

Koemelk is voor kalfjes, ooimelk voor lammetjes enz. Ooit een volwassen koe bij een andere koe zien drinken?

Maar waarom drinken wij dan wel koemelk? Tjsa, dat is ooit duizenden jaar geleden zo ontstaan. Melk is een goede bron van eiwitten en vetten en je hoeft je dier er niet voor te slachten. Nodig is het niet meer in Nederland, maar wel breed geaccepteerd.

Wj mensen eten en drinken niet van onze soortgenoten.
    De mens staat bovenaan in de voedselketen en dan komt het dier waarvan we wel de melk drinken en het vlees eten. Maar het bloed drinken van een rund, dat vinden we in de Westerse wereld ook massaal vies en dat is ook weer normaal in sommige landen.

Ik snap dat mensen het een vies idee vinden, maar moedermelk an sich smaakt lekker hoor! Mijn eigen melk dan, die van een ander hoef ik ook niet en dus ook geen ijs ervan.

Deel Deze Pagina