lekker ijsje?? *moedermelk*

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door diaantje17, 25 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yukl

Yukl Niet meer actief

Als mijn moedermelk een dag in de koelkast heeft gestaan, vind ik het er echt niet meer lekker uit zien ;) Ik zou het dan echt niet willen opdrinken, brrr. Gelukkig mengt het weer aardig als het wordt opgewarmd. Maar uhm, heb ik niet regelmatig gelezen dat ook baby's moedermelk uit de vriezer vies kunnen vinden? Die vinden het blijkbaar ook goor :D

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dat moedermelk-ijs bevat een flinke scheut sterke drank, las ik, dus het zal wel niet meer naar pure melk smaken.;)

(Ik heb trouwens geen ervaring met de smaak van ingevroren melk).

3. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Maar schieten we niet massaal het doel voorbij als we onze moedermelk te koop aanbieden/verkopen om er ijsjes voor te maken?

Vries het dan in en deel het uit in Afrika of andere landen waar babies dood aan honger gaan! Daar zou ik mijn moeder melk wel voor willen doneren, maar niet voor ijsjes voor o.a. gezonde volwassen mensen. Daar heeft de natuur het niet voor bedoelt!

Ik lust zelf helemaal geen koemelk, ieuw! Nooit gelust ook!
    Karnemelk dan weer wel :D

Heb, zoals eerder vermeld, mijn eigen melk wel eens geproefd. Even pink in de afgekolfde melk gedoopt. Wilde toch eens weten wat ik mijn kindje voor schotelde;) Tot mijn verbazing was het lekker ook nog, lekker zoet!
    Maar om nou te zeggen:
    Ik lust geen koemelk, dus dan maar aan de moeder melk...nee bedankt!

Wij hebben het helemaal niet nodig!!! Alsjeblieft, ophouden met die flauwekul!

Maar voor de rest is dit een errug grappig topic :D

4. zogelukkig

Dat noemen ze een hype. Een hype van 16 pond. Waait vanzelf weer over.

5. go4baby

go4baby Fanatiek lid

11 jun 2007
    4.845
    0
    0
    Eigen baas boven baas ;-)
    Noord-Holland
    Cool! Ik vind het wel een leuke ludieke actie!

Grappig dan toch dat ik denk wel 80% van de mensen denkt: brrrr jakkes! Terwijl iedereen wel lekker van een softijsje of roomijsje van koeienmelk smikkelt!

En verspilling... ja, het is verspilling, maar zo zit helaas de hele maatschappij in elkaar. Het hangt van verspilling aan mekaar allemaal tegenwoordig!

Ik wou dat ik genoeg had in de vriezer om er een goede White Russian mee te maken..
    En vooral om die dan aan vriendlief te serveren... hahahaha die is echt panisch bang voor mijn melk!

6. tulip

tulip Niet meer actief

nou, het is geen feit dat het niet vies is hoor, dat VIND jij.;)

Ik heb er een heel andere gedachte bij.

duchess, o ik wil het wel uitleggen, maar ik denk dat niemand het begrijpt. Ik vind het dus wel vies, maakt mij niet uit wie het krijgt. Ik moet er ook niet aan denken om het aan mn kindje te geven, daarom ook meteen fv gegeven. Ik kan het ook verder niet beter uitleggen, maar zo voel ik dat gewoon. Ik zeg ook niet dat het vies is om bv te geven of dat mensen die het doen vies zijn. Ik moet er gewoon niet aan denken.

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Inderdaad, ik vind moedermelk niet vies...althans, toen die van
    mezelf:cool:

Flesvoeding, buh, dat vond ik wel vies, zat geen smaak aan, maar dat vind ik ook van normale melk! ;)

Er verklaren mij ook veel mensen voor gek omdat ik karnemelk dus wel weer lekker vind:D

Dus tja, smaken verschillen gelukkig :D

8. zogelukkig

Heb ik jou ook nog nooit horen zeggen!;)

9. tulip

tulip Niet meer actief

nee, gelukkig. Maar ik dacht ik zeg het maar van te voren voordat iemand denkt dat ik hem vreselijk beledig.;)

10. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.048
    2.186
    113
    Brabant
    ik heb mijn eigen bv wel geproefd. en van isa (toen lagen er veel klontjes in de vriezer) ook wel in de koffie gedaan, lekker hoor!! romig en zoet, jammie!
    maar van een ander? nope. gewoon een raar idee.
    maar ik zou wel met alle liefde en plezier mijn bv doneren aan een ziek/prematuur kindje. toch anders. nou ja het blijft t idee

11. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ja koemelk zijn ook dierlijke lichaamssappen die uitgewisselend worden en was eigenlijk ook niet bedoeld voor menselijke comsumptie dingen, ik zie geen verschil tussen koe, geiten, apen, paarden melk of mensenmelk ;) het is precies hetzelfde alleen het ene staat in de wei en de andere loopt rond..

Ik voel zelf niet de behoefte om het te gaan eten ofzo haha, het is wel een beetje raar idee maar echt vies kan ik het niet noemen, dan zou koemelk ook "vies" moeten zijn..

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.774
    18.919
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ja echt? De mijne heeft ook wel geproefd hoor. (Gewoon vanaf zijn vinger, voordat jullie een verkeerd beeld krijgen... hier geen tandemvoeden met zoon en echtgenoot, haha) Maar ik zou iemand buiten ons gezinnetje mijn melk niet aanbieden hoor.

Ik vraag me ook af hoe ze de melk voor die ijsje bewerkt hebben. Bepaalde ziektes (zoals hiv / aids) kunnen namelijk door moedermelk doorgegeven worden... in dat opzicht vind ik het dus wel "goor" om andermans (andervrouws ;)) melk te drinken!

13. zogelukkig

Die vrouwen gescreend en hun melk gepasteuriseerd neem ik aan.

14. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Het lijkt mij heel normaal om te proeven wat je je kindje geeft , niets vies aan ik zou dat zelf ook proeven (net als ik FV heb gedaan mijn man wilde nooit eraan komen maar ik zei dat ie geen fles mag geven als je niet weet wat je geeft, ALTIJD even proeven, voor hetzelfde geld is het niet goed ofzo.. goed daar heb ik je dan met BV geen last van :p maar alsnog vind ik het wel goed om te weten wat je je kind precies geeft (ook als vader zijnde dus)

Verder bestaat er zoiets as voedsel en warenwet dus er zullen echt wel bepaalde procedures gevolgd zijn ;)

15. Tamale

Tamale Niet meer actief

Ik heb precies hetzelfde hoor.
    En ben nog steeds super blij met mijn keuze voor FV! :D

16. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38

Ja maar we eten ook koeienvlees en geen mensenvlees ;)

17. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    En aangezien dat wel in Olvarit potjes zit :(:( Is moedermelk maar gewoon goor?

Kannibalisme is voor de mens onnatuurlijk, moedermelk drinken niet. Koemelk drinken eigenlijk wel.

Al vind ik het ook raar om als je ouder bent dan, zeg maar, 3 jaar, moedermelk te consumeren..

18. zogelukkig

Moedermelk drinken is voor volwassen mensen hartstikke onnatuurlijk, want het is niet voor ze bestemd.

Dat mag je raar vinden, maar het is niet onnatuurlijk. De natuurlijke speenleeftijd van een kind ligt tussen de 2,5 en 7 jaar.

19. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik zeg toch ook niet dat het natuurlijk is voor volwassenen? Maar het blijft een feit dat koemelk voor mensen in het algemeen onnatuurlijk is. Net als kannibalisme. En dat ik moedermelk en mensenvlees echt een debiele vergelijking vind :D

En een kind dat met 7 nog gespeend wordt: ach, moet mams zelf weten toch..

20. zogelukkig

Ik probeer het niet over koemelk te hebben. Feit is dat het drinken van koemelk algemeen geaccepteerd is. Dat zegt niks over het feit of het nodig is, maar geaccepteerd is het.
    Dieren staan lager in de voedselketen; je drinkt geen melk van je soortgenoten, dat is raar, dat is niet geaccepteerd. Het roept bij veel mensen het idee van kannibalisme op. Daar kan ik inkomen.

Deel Deze Pagina