Hoi Ruim 2 weken geleden is mijn zoontje van 6,5 jaar tegen een lantaarnpaal aangerend. Hij had een beetje bloed rondom zijn 3 onderste voortandjes. Ik keek even of ze los zaten, maar alleen het tandje wat daarvoor al los zat was los (hij gaat bijna beginnen met tandjes wisselen). Maar vandaag viel mij bij het tandenpoetsen op dat 2 van de 3 tandjes (de tandjes die daarvoor dus niet los zaten) grijs aan het kleuren zijn en ineens heel los zijn (even los als het andere tandje wat al eerder los zat) Het tandje wat daarvoor al los zat is wel nog mooi wit. Betekent dit dat die andere tandjes dood zijn?? We hebben voor de 25ste een afspraak staan bij de tandarts. Ik ben heel erg aan het twijfelen of ik die afspraak moet vervroegen. Heeft dit gevolgen voor zijn grote mensen tanden? Of moet ik het gewoon maar afwachten? Of liever een vervroegde afspraak maken hiervoor? Adviezen graag!
Mijn stiefzoon had dit na een val ook, en is ook op een bepaald moment naar de tandarts gegaan, die er vervolgens niks mee/aan deed. Het waren toch melktandjes die nog moesten wisselen. Tegen ons is gezegd dat het geen invloed zou hebben op de vervolgtanden
Niet ongewoon. Verdwijnt bij wisselen, geen gevolgen voor de volwassen tand. Soms trekt de kleur weer wat bij, maar waarschijnlijk wisselt jou zoontje eerder. Geen reden om de afspraak bij de tandarts te vervroegen.
Onze tandarts doet er niks mee tenzij de tand pijn gaat doen, ik heb gelijk gebeld toen der tijd na de val. Elke tandartscontrole kijkt hij ernaar. Misschien wisselt je zoon die tanden nu eerder. Bij twijfel kan je natuurlijk altijd jullie tandarts even bellen.
Hier ook gehad, tandarts liet wel komen. Wij moesten op het tandvlees erboven letten. Als daar een bultje (witte) kwam moesten we gelijk terug en moest de tand eruit omdat het de volwassentand kan beschadigen. Even bellen lijkt me toch handig. Hier was het niet nodig en de tandjes zijn weer keurig wit.