Kussentje, ik zie dat je nu onder de 100 dagen zit...Nog 98 dagen te gaan...Wat gaat het snel he? Ik nog een week en dan zit ik ook onder de 100. Ik weet trouwens niet of het echt een harde buik was, maar ik voelde in een keer iets bollen in mn buik, een soort van kramp leek het wel. Maar het deed geen pijn. Maar misschien was het ook wel de baby die zich aan het uitrekken was. Drukt jullie kleine ook zo bij jullie op de blaas? Als ik net naar de wc ben geweest, moet ik daarna al weer. Ik voel trouwens de schopjes nu ook aan de buitenkant. En heel schattig: als ik mijn hand op mn buik leg reageert ie daar soms op. Ik hoop dat de komende drie maanden voorbij vliegen. Ik ben zo benieuwd naar mn kleine spruit.
Ja, het is wat he... Nog maar 3 maanden. Dan is het ook al bijna een jaar geleden allemaal, kennen we elkaar al best lang! Ik voel af en toe ook alsof m'n buik van binnen wordt opgerekt, beetje raar, weeig gevoel. Denk dan altijd dat de baby zich omdraait ofzo. Ook heb ik de laatste tijd, als ik loop, bijv. naar de winkels om boodschappen te doen, steek op de voorkant van m'n buik, ff naast m'n navel. Denk eigenlijk dat dat een vorm van harde buik is, of bandenpijn? Dan loop ik denk ik iets harder dan mogelijk in 'mijn toestand' Leuk he, dat reageren? Bij mij is dat altijd bij m'n vriend. Pas geleden lagen we zeg maar, lepeltje lepeltje (ik achter) voelde hij onwijze geschop tegen z'n rug. Lachen toch! En dat is al een paar weken geleden, kun je nagaan wat een kracht! Kan ook niet wachten, laat het maar snel gaan inderdaad, die drie maanden... Eigenlijk ook al bijna verlof... nog 7 weken. Wanneer gaan jullie?
@ Hoi hoi! Hoe voelt men zich hier?!? Ph, ik zit vandaag dan op de nog 99 dagen te gaan... spannend! Ben naar zwangerschapsyoga geweest. Leuk joh! Ik ga per 28 december met zwangerschpasverlof. (laat ik nou nog kerstvakantie hebben...) tot halverwege april. ik voel de kleine ook steeds beter. Echt leuk. Alleen lastig als ze mijn blaas als trampoline gebruikt. HAHAHA! Moest tijdens yoga 3 keer plassen en dat dus binnen een uur... Lastig. hihi Oh, kijk... ben verder gegaan met de kinderkamer... Knuf! Muur
Ja dat jaar is snel gegaan dan he? Het is voor mij nu een jaar geleden dat ik voor de eerste keer zwanger raakte. Twee jaar terug zei ik nog tegen mezelf met de kerst: volgend jaar sta ik met een zwangere buik de boom op te tuigen. Niet wetende dat dat dus idd zo zou zijn, maar nu, twee jaar later nog een keer. Maar dan nu gelukkig wel met een dikke buik en een levendige baby in mn buik. Mijn verlof gaat 10 januari in. Maar ik denk dat ik toch nog een paar vakantiedagen daarvoor wil opnemen. Zodat ik iets eerder weg kan. 10 mei begin ik dan weer met werken. Ik denk trouwens dat die steek eerder een soort van bandenpijn is, of misschien trapt de kleine wel tegen een gevoeligere plek? Vrijdag heb ik controle, ik ga is vragen wat precies een harde buik is en hoe het dan voelt. Mooi geworden Muurtje! Als het helemaal af is zet je dan een foto van de complete kamer online? Ben erg benieuwd hoe het er dan uit ziet met alle muurtekeningen.
Nou ik hoef niet meer aan de gyn te vragen hoe een harde buik voelt hoor. Heb 'm nu afgelopen nacht echt gehad. En ik werd er wakker van. Het leek wel alsof er een voetbal in mn lichaam zat. Kei en keihard. En het voelde niet echt heel erg prettig. Kon wel heel goed voelen dat de baby rechts zat, want daar was het een stuk hoger dan links. Dit was toch zeker wel een harde buik en anders als de dag ervoor.
Gaat goed hoor Muur! Ik hoop met de andere meiden ook nog steeds... Beetje druk alleen, maargoed dat doe ik zelf. Leuk, de yoga? Ik ga 11 november voor het eerst, eigenlijk kon ik volgende week terecht, maar dan heb ik precies een pretecho, en die wil ik toch écht niet missen... Ben wel heel benieuwd! Morgen ga ik zwangerschapszwemmen, met een collega. Ben ik ook wel benieuwd naar eigenlijk. Romy inderdaad... had vorig jaar kerst (toen ben ik dus ongeveer zwanger geraakt de eerste keer) ook niet kunnen denken dat dit zo'n vreemd jaar zou worden. Het heftigste jaar van mijn leven mag ik wel zeggen... Gelukkig zijn we nu in deze positie he? Raar joh, dat je die harde buik dan 's nachts had.. Meestal is dat toch als je je druk maakt of het druk hebt? Of was je heel druk aan het dromen . Ben wel benieuwd naar het gevoel maar mis er geloof ik niet veel aan toch? Nou, meiden , ga zo slapen... Morgen weer een drukke dag, druk weekend. Zucht. (sorry moest er ff uit en ik doe het echt zelf )
Ik ga mn yoga dan toch maar volgen. 19 november heb ik de eerste. Maar als het echt te zweverig is, ben ik zo weer weg. Ik weet wel dat ik voor ik ging slapen het bed nog heb verschoond. Wij hebben zo'n lits jumeaux en vrij zwaar dekbed, dus wellicht iets te zwaar geweest. Maarja, het was maar 1 keer en harde buiken horen er nu eenmaal bij. Verder moet ik ook af en toe nog beseffen dat ik zwanger ben. Laatst nog wasmachine verschoven en bank verschoven, dat soort dingen. Zolang ik me goed voel doe ik ze nog. Maar af en toe is het toch iets te zwaar denk ik. Nou, ik ga zo naar het ziekenhuis voor de controle. Ben weer kei nerveus. Nergens voor nodig maar toch. Ik ben de hele dag niet thuis dus laat morgen even weten hoe het ging. Oh en die drukken weekenden: ik heb ze ook. Wou gisteren ff met mn zusje een datum plannen om nog wat te gaan shoppen voor de baby. Kom erachter dat ik tot 19 december elke zaterdag dingen heb gepland. Niet normaal. Ben ook blij als mn verlof begint dus, hahaha
@ Romy, druk druk druk. Waar ken ik dat van? Kijk je een beetje uit met jezelf? Niet meer alleen opmaken dat bed. Daar heb je een vent voor in huis rond hobbelen. hihi Ik blijk de yoga echt wel grappig te vinden. En het die lessen bij ons zijn niet zweverig (gelukkig!) en het zwemmen vind ik echt wel lekker. had ik niet verwacht. alleen zo koud als je uit het water komt. hihi. dan snel heerlijk onder de warme douche. Bedankt trouwens voor de complimenten! Ik ben nog wel ff bezig denk ik met de kamer. Maar als alles af is zet ik een compleet overzicht online. beloofd. Verlof. Wat een gedoe om dat goed te regelen op mijn werk. Zeker het ouderschapsverlof. Mijn hemel... echt... Hoe regelen jullie trouwens dat soort zaken? Hoeveel dagen gaan jullie werken? minder werken? Opvang? gastouder? Eh... financieel regelen. enz???
Hoi meiden, Net thuis en nog even een berichtje achterlaten, ben nu toch nog wakker. Vanochtend dus controle gehad. En alles goed. De kleine ligt zelfs een week voor op groei qua lichaam. Qua hoofd zat ie exact op 25 weken. Het enige waar ik wel van baal is dat ik binnenkort twee keer moet laten prikken op suiker. Om 08.00 nuchter en om 10.00 niet nuchter. Dat heeft te maken met mn gewicht. Ik heb dan een hoger risico op zwangerschapssuiker en dan moet je standaard prikken. Tja, dan voel je je wel een beetje lullig. Ook omdat ik eigenlijk amper aankom en mn bloeddruk altijd in orde is, maar goed. Het is voor een goed doel zullen we maar zeggen. Volgende week vrijdag ga ik dat maar doen, ben dan lekker vrij en mijn vriend kan dan ook mee. Want als ik om 08.00 nog nuchter moet zijn heb ik al drie keer op een lege maag gespuugd. Weet nu al hoe dat gaat. Opvang heb ik al geregeld. Gelijk toen ik wist dat ik zwanger was heb ik me op 4 plekken ingeschreven. Ik werk straks de maandag/donderdag/vrijdag en heb sowieso op 1 kinderdagverblijf al plek voor deze dagen. Ik hoef me daar dus geen zorgen meer om te maken. Ik zal ook zaterdagen werken, maar dan is mijn vriend thuis. Mn werkweek wordt in totaal 26 uur, dus tien uur minder. Hierdoor gaan we er per maand (incl kosten kinderopvang) 700 netto op achteruit. De kinderopvangtoeslag heb ik hier ook al in meegenomen. We leveren dus behoorlijk in, maar houden dan gelukkig nog genoeg over om van rond te komen. En ik verwacht eigenlijk dat mijn vriend ook nog wel gaat stijgen in zn inkomen. Ik heb trouwens geen rekening gehouden met kinderbijslag. Maar dat willen we direct op de spaarrekening voor de kleine zetten. Ik duik nu mn bed in meiden... Fijn weekend!!!
Jaaaaaaaa hier ben ik ! Wat fijn om te lezen dat alles goed met jullie gaat meiden. Dat jullie je goed voelen op wat pijntjes en harde buiken na Hier gaat alles goed, maar ook hier last van wat lichamelijke klachtjes. Heb vorige week echt last gehad van mijn onderbuik / schaambeen en pijn in mijn bil, niet normaal... maar ik moet wat rustiger aan doen... Maar ja, dat is soms lastig als je alleen woont en een full time baan hebt en ook nog duizend andere dingen doet... Af en toe ga ik vroeg naar bed en laat ik de boel de boel. Vandaag heb ik allemaal leuke dingen in het verschiet, feestjes, borrels (zonder borrel), gewoon leuk, helemaal zin in. Gisteravond ook een leuke avond gehad, het gaat gewoon goed met me. De baby heeft mijn vriend donderdagavond voor het eerst gevoeld. We waren naar het theater geweest (theo maassen, echt té leuk) en we lagen in bed nog even na te kletsen en opeens zeg ik 'pfff heb zo'n last van mijn buik, zo'n raar gevoel'. zegt hij 'is dat misschien de baby?' OJA DE BABY hhahahaha echt soms vergeet ik dus echt dat ik zwanger ben Hij voelde de baby heel hard en dat was een mooi moment.. We zien elkaar nu anderhalve week niet dus ik vind het fijn dat hij de baby gevoeld heeft. Donderdag kwamen ook de box en kinderwagen binnen. Ik vind dat echt veel te snel, had pas op eind november begin december gerekend. Staat dus allemaal boven, ik moet er niet aan denken dat al in de woonkamer te hebben staan. Blij dat je controle goed was Romy! ik was van de week ook bij de vk, alles onder controle. INmiddels 2 yoga lessen erop zitten en ik vind het toch wel fijn, ondanks dat ik niet zweverig ben. Uberhaupt vind ik het moeilijk om in gezelschap te ontspannen en om contact te maken met mijn baby. Dat doe ik eigenlijk als ik alleen ben ook niet echt. Ik voel nu nog niet echt een band, denk dat dat pas komt als ik bevallen ben.... Afijn.... Alles gaat dus goed hier en ben blij dat met jullie ook alles goed gaat!!! Fijn weekend allemaal!! Oja, wat betreft kinderopvang, heb al een alternatief schema doorgegeven, mijn voorkeurdagen zaten vol. Kind gaat hier 2 dagen naar kinderdagverblijf. 1 dag naar mijn ouders. 1 dag ben ik thuis en 1 dag is mijn vriend thuis. We blijven allebei 36 uur werken. Ik ga er financieel alleen maar op vooruit Ik woon natuurlijk nog steeds alleen nu. Ik heb mijn eigen huis met hypotheek en al mijn vaste lasten. Ik ga van 40 uur naar 36 uur en dat scheelt iets van 250 euro netto of zo. Maar ik krijg nu mijn vriend erbij vanaf eind november met een salaris Dus ik word alleen maar rijker Dus financieel ga ik me geen zorgen maken. Kinderbijslag gaat ook hier gespaard worden voor de baby... doei meiden!!
Meiden ik kom later ff bijlezen en kletsen. Moet echt even in huis aan het werk, en anders ben ik zo weer een paar uur verder als ik ga forummen . Wel alvast een dikke kus!
Djoels, fijn dat het met jou ook goed gaat! En je lichaam geeft vanzelf wel aan als je wat rustiger aan moet doen. Hopelijk worden de lichamelijke klachten niet erger. Maar ik neem aan dat je inmiddels niet meer het dak op klimt? Wel lekker trouwens dat je financieel niet hoeft in te leveren. Als ik zo bedenk dat wij er nu per maand best op achteruit gaan, vraag ik me weleens af waar dat geld nu blijft. Hahaha... Kussentje, doe je rustig aan meid? Ik ga hier nog even wat opruimen in de keuken en wasje ophangen en dan gaan we lekker bij mijn moeder eten
Blij dat de controlle goed is gegaan! eh... vriend ook babay gevoeld! top! eh... rest vergeten... oh ja. ivm financiën. Zie hieronder. Je blijkt behoorlijk wat terug te kunnen vragen en eh... nog iets... heb wat op sites zitten neuzen... Hallo allemaal, Ik kreeg een tip van een collega om eens op onderstaande sites te gaan kijken. Dit ivm werkende ouders en teruggave en tegemoetkomingen van de belastingdienst. Misschien wist je dit nog niet en kan je er alsnog baad bij hebben. Inkomensafhankelijke combinatiekorting Berekening inkomensafhankelijke combinatiekorting Ouderschapsverlofkorting Recht op geld.nl - Particuliere subsidies, uitkeringen en toeslagen http://www.tipswerkendeouders.nl/Hel...ting-iack.html en dan deze nog... misschien handig. Tijdelijk contract Als je zwangerschap doorloopt tot in de periode van het bevallings- en zwangerschapsverlof, dan loopt het contract gewoon af. Je krijgt wel doorbetaald over de hele 16 weken verlof. Volgt er geen verlenging van het contract, dan kun je WW aanvragen. Als de werkgever je in een eerder stadium - schriftelijk of mondeling - een contractverlenging heeft toegezegd, dan mag hij daar niet zo maar op terugkomen. Gebeurt dat toch, dan kun je altijd de bond inschakelen voor juridisch advies. http://www.arbobondgenoten.nl/arboth...psbrochure.pdf Zwangerschap en kraamzorg @ Gezondheid Recht op een WAZO-uitkering Wetboek Online
Bedankt voor die tips Muurtje. Ik zie dat wij nu recht hebben op inkomensafhankelijke combinatiekorting. Mooi!!!
Poeh ik moet ook daar eens induiken, maar heb het gevoel dat ik nergens recht op heb omdat ik zelf al een stuk boven 'modaal' verdien en dalijk als vriend bij me komt wonen, is het inkomen alleen maar meer. Ik zal het wel eens doornemen als ik er tijd voor maak. Hier alles goed hoor. Net weer naar yoga geweest, even zweven en zo heb erg last van mijn schaambeen en mijn bovenbenen heb allerlei tips gekregen om goed te ademen en zo, nou hopelijk helpt dat ook echt allemaal, gedoe zeg. Ga zo heerlijk op tijd naar bed, morgenvroeg moet ik vroeg in de auto zitten voor een afspraak, dus ga er zo lekker in. Hopelijk dat alles goed gaat meiden bij jullie!!
@ Romy, wat bud dat je fiets is gestolen! Grrrr!!! @ Djoels, toch ff kijken. Zelfs als je boven modaal verdient... kan het zijn dat... En ga je niet iets minder werken? Of met ouderschapsverlof?? @ Mexprik? Wat doen jullie? Ik laat het niet doen. Ik wil niet het risico lopen dat mijn kind verlamd raakt of nog erger... De mexprik is namelijk niet gecontroleerd op bijwerkingen. En al helemaal niet bij zwangere vrouwen. En de meest ernstige vorm van bijwerkingen heeft de overheid "vergeten" te melden. Ik neem het risico. Ik eet gezond. Ga optijd naar bed, sport. Nee, ik heb geen zin in een herhaling van b.v. "baat het niet en schaad het niet" verhaal. Dat zeiden ze ook bij de Softenon... Nou, je hebt gezien wat dat met de ongeboren kinderen heeft gedaan... @ Ego bericht 1: Gister poging 2 gehad ivm pret echo. Het was leuk om te zien. Maar weer mislukt... Gezichtje kregen we niet goed in beeld. Ze lag wederom compleet dubbel gevouwen... dus. Boven op het gezichtje lagen de armpjes gekruist met gebalde vuistjes daar bovenop de navelstreng en daarboven haar voetjes met de hakjes netjes tegen elkaar... Geen 3 d van te maken. hihi. Dus we hebben toch nog een verrassing bij de geboorte. (gelukkig! hihi) @ Ego 2 bericht, net bij de vk geweest. Controlle. Ik loop perfect op schema qua groei. En onze kleine meid ook. Verder bloeddruk is goed. 170/60 (zou niet weten wat dit betekend..) En mijn suiker is ook in orde.
Muurtje, 170 is je bovendruk...weet je het zeker dat ie 170 is? Is wel wat hoog hoor... 60 is je onderdruk. Die schijnt altijd het belangrijkste te zijn. En die is erg goed! De mijne is meestal 120/80. Keurig volgens de gyn. Jullie beeb wordt als pakketje geboren zometeen, haha...Het klinkt wel schattig zoals ze ligt. Wij zullen het morgen horen. Hebben 13.00 de pretecho. Zal dan ff snel berichtje achterlaten hoe het was, want daarna zijn we een weekje op vakantie naar centerparcs. Ga nu ff verder met inpakken!