Kinderopvang. Plekje is ook al geregeld voor 3 dagen. Maandag, donderdag en vrijdag. Andere twee daagjes ben ik lekker vrij. Ik heb net de eerste zwangerschapsyoga les gehad. Weet niet of ik er straks iets aan ga hebben, dat zie ik dan wel. Maar het was wel ontspannend. Ga nu lekker mn bed in. Truste!!
Hoi lieve meiden! Ik meld me weer even.. Romy, wat je hierboven hebt geschreven, heb ik ook, voel me schuldig naar die kleine toe, maar ook naar onze vorige kleine, als je begrijpt wat ik bedoel. Zoals we nu lekker bezig zijn om alles voor dit babietje te regelen, terwijl we eigenlijk al een kindje van 2 of 3 maanden zouden hebben. Dat voelt soms zo... raar. Ik ga even verder bijlezen! XXX
Djoels, gefeliciteerd met je nieuwe huisgenoot, zal ik maar zeggen! . Leuk dat het zover is... en spannend. Heb je nog geprikt voor de griep? Ik ben er nog steeds niet uit. Tegen de tijd dat ik het weet is het al niet meer nodig denk ik! Ik voel me ietsjes beter trouwens. Ben maandag naar de verloskundige geweest, en heb gezegd dat ik zo dipperig was. Ook dat ik nog steeds soms zo ongerust ben over wat die 2x dikke nelplooi nou kan zijn geweest, en of ons kindje toch iets heeft... Ze heeft me wel goed gerust kunnen stellen. Ons kindje doet het ook erg goed in mijn buik en is lekker druk, en vooralsnog allemaal perfecte echo's en super op groei. Dus ik maak me misschien druk om niks. Dat ik zo moe ben is ook wel te verklaren zei ze, door wat we allemaal hebben meegemaakt dit jaar. Dat komt er nu gewoon uit. Ook misschien wel logisch. Moet wel volgende week een lunchtest laten doen, dat is om te testen voor zwangerschapssuiker. Heb namelijk echt veel meer dorst dan normaal, normaal gesproken ben ik niet zo'n natnek, maar nu.... Ik hoop niet dat ik het heb, zit niet op zoiets te wachten. Ben gelijk maar minder gaan snoepen . Oja, ze zijn op dit moment het wandje in de babykamer aan het maken, ben er blij mee, straks eindelijk verven, behangen en inrichten! Sorry meiden, ego bericht, weten jullie ook weer hoe het met Kussentje gaat he . Ga jullie weer ff verder lezen!
Romy, het blijft een heel mooi kereltje, heb 'm natuurlijk al heel erg bewonderd via sms, maar nogmaals. Die van mij mag er ook best wezen he? Gefeliciteerd met je vriendin! Ik weet nog goed hoe dat in het begin gegaan is. Extra bijzonder denk ik dan! Mijn tweede vriendin is ook bevallen. Ik heb haar zoontje alleen nog niet gezien want ze woont best ver, in m'n oude woonplaats, maar we hebben contact. Heb haar een leuk pakje van Goodmoodkids gestuurd, kennen jullie dat? Vind het net ff wat stoerder dan simplycolors enzo, die modelletjes pakjes. Enne, yoga is leuk dus? Mijne gaat niet door , geen aanmeldingen, ik ben de enige. Dus nu ga ik van die mevrouw priveles krijgen, niet echt yoga, maar hoe ik moet persen enzo, hahahaha, ben benieuwd, volgende week vrijdag eerste les. Muur en Sas, ook alles goed??
Fijn om van je te horen Kussentje. Toen ik vanochtend wakker werd dacht ik nog: als we dit weekend niets horen hier, dan ga ik je even sms'en. Maar gelukkig... Ik begrijp echt heel goed dat dipperige gevoel. Ik heb er gelukkig niet zoveel last meer van. Maar tot de 20 weken echo was het bij mij het ergst. Heb zelfs 2 gesprekken gehad met een soort van maatschappelijk werker die bij de huisarts in de praktijk zit. Omdat ik me niet heel erg happy voelde en die 2 gesprekken hebben mij goed geholpen om mn gedachtengang weer even op het juiste pad te krijgen zeg maar. Jij hebt naast dat je ook een rotervaring mbt je 1e zwangerschap achter de rug hebt, ook nog eens een nare start in je 2e zwangerschap gehad. Hoe cru is het als je moet horen dat er wederom sprake is van een verdikte nekplooi? Logisch dat je de onzekerheid gedurende de zwangerschap houdt. En ook al ziet alles er goed uit en doet de kleine het goed, je kan denk ik pas opgelucht ademhalen als straks de kleine geboren is en blijkt dat echt alles goed is. Heb ik al wel is verteld dat deze zwangerschap van mij bijna was afgebroken? In het prille begin had ik nogal veel pijn op 1 plek in mn buik en kreeg al vrij vroeg een echo. Die gyn was er van overtuigd dat ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had. Voor 99%. Want ze zag geen vruchtje en er zat vocht bij mijn eierstok. Ze had het dus al over een operatie en afhankelijk van mn bloeduitslagen zou ik ook een chemotherapie moeten ondergaan. Nou, mijn bloed gaf aan dat mijn hcg verhoogd was voor de duur van de zwangerschap en dat was een teken van buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Gelukkig was er nog een andere gyn die zei: laat ze eerst maar is over drie dagen terugkomen, dan kijken we nog een keer. En ja hoor, drie dagen later was daar wel een vruchtje zichtbaar. Gelukkig maar. Maar de gedachte dat ik bijna een operatie zou krijgen voor niets..pff...ik was echt boos en verdrietig. Heeft ff geduurd voor ik het een plekje had gegeven hoor. En later in de zwangerschap natuurlijk ook nog bloedverlies. Nou ik zeg je: ik ben ook blij als ik straks mijn kind gezond en wel in mijn armen heb en de zwangerschap erop zit. Mijn misselijkheid komt nu ook weer terug en elke dag heb ik een paar uur hoofdpijn. Af en toe korte duizelingen in mn hoofd. De roze wolk heb ik een paar weken gezien, maar die is nu weer helemaal weg. Nee, zwanger zijn is niet mijn hobby. Maar ik hou voor ogen dat ik straks een prachtig kindje in mn armen mag sluiten en kijk echt uit naar dat moment. Dat houd me wel op de been. Dorst kan idd een teken zijn van zwangerschapssuiker. Hoop het niet voor je hoor. Ik heb twee weken terug een suikertest gehad en die was gelukkig helemaal goed. En prive yoga! Haha das super. Ik denk dat ze je wel leert hoe je moet ademhalen enzo en dat is wel goed hoor. Ook wordt je er misschien wat rustiger van. Ik zit in een groepje met 3 anderen en moet zeggen dat ik dat wel fijn vind. Er zit er alleen 1tje tussen die erg druk is. Zo ongelooflijk aanwezig, niet normaal. Niks voor mij dus, hahaha... Leuke pakjes trouwens op goodmoodkids! Ik heb nog wat rompertjes nodig in maat 62, dus denk dat ik daar ook is ga neuzen. Woensdag a.s. komt onze babykamer. Ben zo benieuwd. Hopelijk komt ie op tijd, dan ga ik zelf al beginnen met de montage. En volgende week zaterdag gaan we ook de kinderwagen ophalen en maakt mijn schoonvader de radiatorombouw. En dan is de kamer bijna af. Heerlijk. Kan niet wachten tot ik alles kan gaan inruimen en alle kleertjes in de kast kan gaan hangen. Kijk er zo enorm naar uit. Meiden fijn weekend!!
@ Wow, Romy... bijna een onnodige ingreep. tjeesusss. Begrijp je gevoelens...boosheid en frustraties logisch. Blij dat de kamer er aan komt! Leuk! en de kinderwagen alles op foto zetten! Showen! Zoooo nieuwsgierig! @ Kussentje, ben ook zo moe... @ Ga andere keer verder met babbelen. Hier gaat t wel goed en ik ben heeel moe. Kus!
HOI! ff snel... maar ik heb foto's in mijn album geplaatst van de kinderkamer!! De boel staat op zijn plek! Joepie! Nu schoonmaken geblazen en wasjes doen en kijken wat we hebben... Nu is alles gewoon in de lades gepropt... En weet ik echt niet meer wat we al hebben. Voorbeeld foto...
Muurtje, dat is leuk geworden! Echt grappig ook met die muurtekeningen. Als onze kamer klaar is dan komen er zeker fotoos online. Ik denk dat volgende week zondag de eerste fotoos online kom. Ik heb ook alle spullen in manden gestopt. Af en toe kijk ik er wel eens in, maar ik zou ook niet weten wat ik al wel en niet heb. Volgens mij al heel veel. Nog even en ik mag alles weer gaan doorspitten. Kleertjes hangen wel allemaal aan een hangertje, we hebben een inbouwkast met roede erin. Zo grappig hoe dat eruit ziet. Zo'n klein broekje en truitje. Mn neefje logeert hier dit weekend. Moet nu even kijken hoe hij aan het speedracen is op de ds....
@ Dank je wel voor de complimenten. Al zeg ik het zelf ik ben er echt trots op. hihi. Kreeg van zaterdag een compliment... Komt vriend van man binnen, terwijl ik bezig was. En zegt hij; WAT! Ik dacht dat het stikkers waren die jullie op de muur plakte. ZOW! Da's gaaf. Heb jij gemaakt?!? WOW! Hij bleef maar aan het wowen. Da's nog eens leuk. Ik ging er zelfs van blozen. hihi. Doe ik normaal nooit hihi. @ Romy, ik ben heel benieuwd naar jullie kamertje! Ik ga zondag een hier een blik smijten. Veel plezier met het kamertje klaarmaken en inrichten! @ Kussentje, fijn om te horen dat je je weer wat beter voelt. (dit weer werkt trouwens niet erg mee... zucht.) Zoek in de kleinste dingen naar iets positiefs. Joh, de zon scheen net ff heftig. Leuk. Gezellig zitten babbelen aan de foon met vriendin. Man doet de afwas. Wow enzow... Heeft mij wel geholpen. En soms zelfs de slappe lach bezorgd. hihi. Ik ging zover dat ik op een gegeven moment bedacht. Oh, de kat heeft vandaag neit gekotst. Joepie. hihi. @ Nog ff ego... Vriendin is 2 dagen voor mij uitgerekend... en gister hoorde ik dat ze minstens 2 weken eerder gaat bevallen. Ivm ernstig ongeluk wat ze ooit heeft gehad. En dat ze complicaties willen voorkomen. Zo'n raar dubbel gevoel. Zo van. Ja maar we zouden het toch samen doen? (stom denkbeeld he?) En aan de andere kant is het goed. Ik wil natuurlijk niet dat er iets met haar of haar kleintje gebeurt. En wie weet komt bij mij de kleine ook wat vroeger. En we zouden haar en haar man mentaal kunnen ondersteunen, in het ziekenhuis, mochten ze dat willen... Moest t gewoon ff kwijt. Ik snap t ook niet helemaal. gek he? Heerlijk die hormonsters.. hihi Gister trouwens zooooo'n overdreven emotionele dag gehad. Moest om de haverklap huilen. Vind ik ook niets aan. hihi Knuffel allemaal!
hi allemaal, Ik ben zo druk met samenwonen dat ik het typen gewoon vergeet!! Romy, ik wist niet van je verhaal van het bijna afbreken van..... jemig zeg... maar gelukkig is het niet zo en ben je nu in verwachting van je heerlijke zoon, je schuldgevoel moet je accepteren, hoe lastig het soms ook is... het maakt je wel een mooi mens.. kussentje, je mag wel even aangeven dat je het vervelend vindt hoor van je vriendin, misschien kunnen jullie nu veel voor jullie betekenen, probeer er niet teveel over na te denken, het komt zoals het komt........ Muurtje, leuk de foto's van je kamer, prachtig toch dat je al die complimenten krijgt!! Mijn kamer is nog steeds niet klaar hoor, verre van dat.... maar ja, nog tijd zat toch? Ik vind yoga leuk, gisteren partner les gehad en was ook leuk.. Het gaat toch allemaal ook snel he..... Ik ben echt schijtdruk met mijn werk, vlieg en reis rond van hot naar her, nog maar 4 weken werken en dan wil ik al mijn projecten afgerond hebben en dat vergt nu veel. verder loop ik bij de fysio omdat het niet goed gaat met mijn bekken, maar ja, dat komt allemaal wel weer goed hoop ik.... Verder alles goed en gelukkig en lekker aan het hokken!
@ Djoels, wat leuk om te horen dat het hokken bevalt! En zelfs de yoga. hihi. Daar twijfelde je toch eerst over? hihi. @ Hoe is het met de andere dames hier?
Hoi meiden, Hier alles ok! Zijn druk geweest met het kamertje, maar het is zo goed als af. De radiatorombouw wordt nog gemaakt en we willen nog het een en ander aan de muur ophangen om de kamer wat op te fleuren, maar het ziet er voor nu al netjes uit. Fotoos staan in mn album! Ik lees later nog even bij. Grtz Romy
Hoi meissies, Zo dat heeft weer even geduurd. Sorry hoor soms weet ik van voren niet dat ik van achteren leef! Net even bijgelezen. Romy, ik weet het nog ja, van het begin van je zwangerschap. God zij dank was die andere gyn er... Je moet er toch niet aan denken. We hebben zo wel heel wat meegemaakt he, dit jaar? Denk dat ik nog nooit zo vaak de zenuwen heb gehad over mezelf, maar ook over anderen! Wat is je babykamer mooi! Mooi rustig, kan ik nog wat van leren, haha. Die van jou is ook mooi Muur. Wat een andere ideeen heeft iedereen erover! Ik denk dat Djoels en Romy nog het dichtst bij elkaar zitten qua stijltje, althans dat beeld heb ik nu van het kamertje van Djoels. Ons kamertje begint ook op te schieten. Het muurtje dat er in moest staat en is gestuukt, met een heel schattig raampje erin , op 1 muur zit behang met bomen (wel wit met zwart), 1 muur is 'bos' groen, en de rest wit. Morgen of anders deze week wordt de vloer gelegd, en dan kunnen we los met de inrichting! Gaat dus ook binnen nu en twee weken af zijn, en dan komen de fotootjes ook in m'n album! Muur, ik snap je gevoel best van je vriendin! Raar hoe je kunt denken he? Ik ben vorig jaar december voor de eerste keer zwanger geraakt, en in februari werd duidelijk dat het mis was. Ik belde één van mijn beste vriendinnen om dat te vertellen, toen bleek dat zij 5 weken zwanger was. Dat was dus in 1 telefoongesprek. Later heb ik eerlijkheidshalve ook nog gedacht: Ja, maar ik was eerst ! Gelukkig werd ik vrij rap weer zwanger en nu scheelt het alsnog maar 3 maandjes, alleen andersom . En 't steekt ook niet meer hoor, gun het ze van harte en hun ventje is een scheetje. Djoels! hoe bevalt het samenwonen inmiddels? Ik had er aan het begin zo'n pyamafeestjes gevoel bij, zo gezellig! Heb ik nu nog weleens hoor maar het wordt toch wat gewoner na bijna 6 jaar, haha. En doe je wel een beetje rustig aan! Werk is niet het belangrijkste nu he? (hoor wie het zegt ). Ehm, verder, wat wilde ik nog vertellen... Ik ben vandaag voor die lunchcurve geweest voor zwangerschapssuiker. Weet nog niet wanneer ik de uitslag krijg. Hoor het van de verloskundige. Vrijdag voor een extra hartecho in de VU geweest, alles zag er weer uit zoals het hoorde. Ze kon alleen het hartje niet goed luisteren omdat we zo'n beweeglijk kind hebben D). Oja, en ik heb de griepprik gehaald bij de huisarts. Zo, hij zit erin dus het twijfelen is voorbij. Kan niet meer terug. Wat een moeilijke beslissing en wat een gare voorlichting krijgen we meiden, echt stom. Oja, en nog een prikje voor de resus factor bij de vlos. Ben vandaag helemaal lek geprikt dus, haha. Verder nog steeds een beetje labielig, maar wel een heel leuk weekend gehad. Nog 3 weekjes werken, en ga kijken waar ik nog wat af kan snoepen door hier en daar een dagje op te nemen, het is nu toch niet zo druk, en ben wel een beetje klaar. Nou wijffies, ik spreek jullie!
Daar ben ik ook weer een keer!! Ohhh nog 2 weken en 2 dagen werken. Nog 2 projecten erbij gekregen die ik voor de 18e opgeleverd moet hebben... met andere woorden.... werken is inderdaad niet het belangrijkste Kussentje, maar helaas, wel even noodzakelijk nu De kamer van Romy vind ik ook heel mooi! Strak en rustig, daar hud ik inderdaad ook van Alhoewel, er zullen vanzelf wel weer dingen komen die het wat drukker maken, dat is maar goed ook, het is immers wel een kinderkamer en geen verlengde van mijn eigen woonkamer of zo, hahaha. Fijn dat je wat dagen op kunt nemen Kussentje, heerlijk toch. Ik moet jullie echt bekennen dat ik er onwijs tegenop zie om te stoppen met werken, ik kijk er niet naar uit... ben echt bang dat ik me ga vervelen tijdens mijn verlof... :-S Maar dat zal vast wel wennen zijn.. De commode is van het weekend gekomen die door die vriend van mij is gemaakt. HIj is iets anders dan ik bedacht had, iets strakker dan ik had gedacht en dat wilde ik dan eigenlijk net weer niet.. maar ik zal niet zeiken Ben al aan het schilderen geslagen. Toen we 'm neerzette was het even vervelend met de plint van de vloer, daardoor blad niet tegen de muur aan. Maar die fantastische vriend heeft gezegd dat hij een nieuw bovenblad maakt die 2 cm dieper is, zodat de commode voor de plint kan staan en dat ie toch tegen de muur aansluit. Zo lief. Die plank komt vrijdagavond en dan kan ik het weekend die plank nog een paa keer schilderen. Zondag kan het dan helemaal afgemaakt worden, kunnen mijn kitschere knoppen erop en dan komt het helemaal goed. Van de week bij een vriendin geweest en die heeft me naar huis gestuurd met een badje, een klein wiegje voor naast het bed, heel veel kleertjes, en nog meer van dat soort dingen. Zo schattig. Ze heeft nog een aantal kratten kleding staan, maar die zijn roze... en ik weet natuurlijk niet wat het wordt.. Laat zij nu toch een prachtige smaak hebben en weet ik dat daar juweeltjes van jurken inzitten (handgemaakt in Parijs en zo, die vriendin is namelijk loaded hahaha) dus als er een meisje komt in huize Djoels, gaat ze er heel elegant uitzien haha! Afijn, alles gaat dus goed... kamertje nog niet af, dus nog geen foto's. . . Gisteravond overigens wel weer enorm bloedverlies.... zo irritant. Gelijk de doptone weer eens opgezocht, hartje klopte prima, baby schopte lekker door... dus maar gewoon niet druk over maken. Vanmorgen nog wat bloed, maar niet meer zo veel. Het blijft irritant, maar het hoort bij deze zwangerschap volgens mij... Meiden, ik ga weer snel door, drukke dag voor de boeg. Pas allemaal op jullie zelf en ik kom gauw weer bijlezen!!
Djoels, wat balen joh dat bloedverlies. Wel schrikken weer. Maar ligt je placenta misschien voor de uitgang? Bedankt voor de complimenten voor het kamertje! Hij is vrij rustig idd en zo is het eigenlijk in ons hele huis. Alhoewel het nu wel een rommeltje is en ik nodig moet gaan opruimen, maar vandaag zit ik weer ziek thuis. Gisteren kon ik ook al niet naar de yoga. Ik ben dus echt blij als de kleine geboren is, dan zal de misselijkheid ook weer voorbij zijn. Ik werk nu een paar uur per dag en mag zelf bepalen hoelaat ik kom en hoelaat ik weer weg ga. Gelukkig is mijn werkgever heel begripvol. Maar ik kan me dus wel voorstellen dat je je verveelt als je verlof ingaat Djoels. Ik zit heel veel thuis en heb echt geen idee wat ik moet doen. Iedereen werkt en de hele dag voor de tv is echt niet mijn ding. Dus meestal is het 's ochtends een boodschap doen en 's middags slapen. En zo tussendoor ga ik even achter de laptop zitten. Waarschijnlijk groeit die kleine van mij daarom ook zo goed, want volgens de echo's ben ik elke keer in de eerste week van februari uitgerekend terwijl ik toch echt pas de 13e uitgerekend ben.
Hoi meissies, Even een snelle, want moet zo douchen en dan naar yoga. Djoels, het blijft behoorlijk klote dat bloedverlies. Zou er elke keer weer van schrikken. Maar als het maar goed blijft gaan met de kleine. Bevalt het samenwonen nog ? Romy, m'n suiker was helemaal goed! Ben zo blij want nog een zorg erbij had ik echt niet tof gevonden.... Nog afgezien van het dieet dat ik had moeten volgen, mis m'n wijntjes en sushi al zo . Ook m'n ijzer was weer redelijk op pijl. Zo gezond als een visje, nu die kleine nog! Verder is ons kamertje ook zo goed als af. Nog wat accesoires en een muursticker. En dan alles schoonmaken en wassen... Heb ook net een lampje besteld voor aan het plafond, deze: Artemide Teti - 49design.nl We kunnen geen hanglamp want dan stoot m'n vriend z'n kop er elke keer tegenaan . Ik wilde er zelf 1 maken namelijk maar die gaat dus niet door. We hebben trouwens een grote nijntje lamp gekregen van m'n schoonouders. Ben niet zo van de nijntje accesoires, maar deze is toch wel gaaf... Wacht die zoek ik ook even op. NIEUW Nijntje-lamp, 80 cm hoog! Dus... als het echt helemaal klaar is maak ik pas foto's, vind ik leuker! Begin ook nieuwsgierig te worden naar die van Djoels! Gaan jullie nog leuke dingen doen met de feestdagen? Kussies!
Even een korte reactie, want moet naar mn werk: Die nijntje lamp vind ik helemaal gaaf. Echt superleuk. En mooi dat je suiker goed was! Altijd fijn om te horen.
Hallo meiden, Hoe is het met jullie? Vanochtend heb ik weer controle gehad en wederom alles goed. Kleine ligt nog steeds met zn hoofd naar beneden en twee weken voor op groei. Zelf nu 6 kilo aangekomen, dus valt mee. Zojuist alle hydrofiele luiers gestreken, die liggen nu lekker fris in de kast. En al een gedeelte van de kleertjes gewassen, die hangen nu te drogen. Erg grappig om te zien, zo'n wasrek met al die kleine kleertjes eraan. Rare zwangerschapstic, maar ik vind het heerlijk om nu kleding te wassen en op te ruimen. Ook die van mij en mn vriend. Ik word er echt rustig van als ik alle was ophang en weer afhaal en in de kast opberg. Zal wel een soort van nesteldrang zijn, hahaha... Fijn weekend allemaal!
Hoi meiden! Het is rustig hier, ik hoop alleen maar dat het goed gaat met iedereen? Ik heb verlof! Officieel gaat 'ie woensdag pas in, maar heb 2 dagen opgenomen. Voel het nog niet hoor, komt denk pas na de kerst, meer een soort vakantiegevoel. Was wel raar om afscheid te nemen, kom er gewoon ruim een half jaar niet meer! Ja een bakkie doen ofzo... Hier gaat 'ie goed dus. Romy, mooi dat het ook goed gaat bij jou. Is die kleine al ingedaald? "die van mij" wel volgens de vreloskundige. Weer een zorgje minder. En 6 kilo, das niet veel! Komt natuurlijk ook van die misselijkjeid van je. Maar op zichzelf is het wel lekker, hoeft het er ook niet af. Ik weet nog steeds niet wat ik precies ben aangekomen. Maar het is nog steeds voornamelijk buik en vocht in handen en voeten geloof ik. Lief he die kleine kleertjes! Ik ga straks de babykamer weer even netjes maken. Is nog steeds niet helemaal af hoor, maar er komen vanavond vrienden eten en wil wel ff showen natuurlijk. Nou sterkte met je nesteldrang, ik heb het ook hoor! Ga je nu nog ff mailen. Meiden is iedereen al uit de naam eigenlijk? Wij geloof ik... zo goed als.... Mijn vriend wil geloof ik van geen andere naam meer horen, hahaha. Maar dat komt ook omdat ik veeeel meer namen leuk vind dan hij. Kan me er wel in vinden, en we moeten het samen eens zijn. Kan hem moeilijk iets opdringen, of wel Nou fijn weekend ook van mij!