Meiden, ik kwam even kijken of er al weer wat nieuws was, maar zie nog niks. Hier ook nog alles rustig.
AAAAAAAAGGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH wat leuk!!! Olivia, wat een leuke naam. Kussentje wat heerlijk, van harte gefeliciteerd meisje, gaat alles goed met jullie?? Ik ben heeeel blij voor jullie!!! Hier nog niets aan de hand!! X Djoels
Ik kom alleen even melden dat er nog NIETS geboren is bij mij. Kind is donderseigenwijs, nu al! Morgen naar de VK, we zullen zien! IN de tussentijd poets ik me helemaal suf! Succes meiden!! Hoe gaa het met Olivia Kussentje??
Hoi lieverds! Daar ben ik dan eindelijk eventjes! Met Olivia gaat het heel goed! Het is zo'n mooi en schattig meissie.... Wat een week jongens.... je komt echt in een emotionele achtbaan terecht. Willen jullie echt het bevallingsverhaal weten? Anders *waarschuwing* hier komt het. Als je het niet aandurft gewoon niet lezen! . Echt niet hoor! DE BEVALLING Donderdagavond braken de vliezen... althans.... dat dacht ik. Ik stond op van het toilet en het plassen ging nog even door, en kon het niet ophouden. Uh oh! Begon helemaal te shaken. Het is begonnen! Verloskundige gebeld en die betwijfelde of het vruchtwater was omdat het zo weinig was. Wat opgevangen en later die avond toch gekomen. Ze twijfelde nog steeds, en bij het hartje luisteren bleek dat deze oversloeg. Ik in paniek natuurlijk en we zijn naar het ziekenhuis gestuurd voor een CTG. Het hartje bleef overslaan, maar ze zeiden dat het vaker voorkomt, dus niet veel aan de hand waarschijnlijk, en m'n vruchtwater bleek inderdaad vruchtwater na de varentest. Om half 7 vrijdagochtend waren we weer thuis. Even slapen en om half 11 weer terug naar het ziekenhuis voor een echo. Deze bleek goed ondanks het nog steeds overslaande hartje maar ook deze mevroi was niet echt ongerust. Weer naar huis en slapen. Rond een uur of half 4 werd ik weer wakker, ditmaal met buikkramp. Nu begint het echt! Rond 22.30 uur toch wel om de 3 minuten weeen, alleen ze duurden niet lang, maar een halve minuut. Twijfel, maar het ziekenhuis liet ons meteen komen. Om half 12 waren we daar ongeveer. Oh, en toen! PIJN meiden. Nee, niet te geloven. Nog nooit in mijn hele leven, heb ik dit gevoeld. Omdat ik eerst aan de CTG lag en later Olivia zo'n draadje aan haar hoofd had kon ik niet rondlopen (wat een beetje leek te helpen) maar moest ik op m'n zij blijven liggen. Wat een klote gevoel. Kon bijna niet wegpuffen, alleen maar auwauwauw roepen. En knijpen in mijn vriend z'n handen. Toch ging het supersnel. In ongeveer 1,5 uurtjes van 2 naar 8 cm ontsluiting. Maar met persen kwam ze er niet uit! Bovendien werkte het draadje niet zo goed dus ze konden het hartje niet controleren. Viel de hele tijd weg. Was eng! Ook al krijg je dat dus echt niet zo mee als je ligt te bevallen. Ik moest persen maar kon niet meer! Uiteindelijk bleek dat ze het bochtje niet kon maken en kwam de reddende engel, de gynaecoloog. Het moest met de vacuumpomp gebeuren. AU!!! (deze details bespaar ik jullie echt, maar de knip voel je dus echt niet en dat zegt écht genoeg ) Na 2 keer persen was ze er toen. Om 6.10. Cliché maar dat is dus het mooiste wat er is , als ze op je buik ligt. Nou en daarna nog even netjes gehecht, duurde lang, zo'n anderhalf uur.... en in shock geraakt, maar ook dat mocht de pret niet drukken. Oja, en dit alles met pethidine. Alvast een waarschuwing, je weeen gaan er niet van weg! Tussendoor is het wel lekker. Jammer vond ik dat ik nog zo high bleef tot 's middags aan toe, dat vervaagd het besef een beetje dat je echt een kindje hebt. Maar ik moest pijnstilling hebben en voor m'n gevoel zou de ruggenprik veel te lang op zich laten wachten zo midden in de nacht. Nou, en ze is gelijk nagekeken natuurlijk. Met haar hartje niks meer aan de hand gelukkig! Maar zoals ze zeiden, komt vaker voor. Ik post even want ben bang dat m'n vehaal anders weg is......
Nou en dan de kraamweek gehad. Helemaal mooi en Olivia doet en deed het erg goed, borstvoeding gaat ook heel goed. De eerste dagen heb ik niet zo heel erg kunnen genieten in verband met een migraineaanval van 4 dagen lang , en pijn aan de onderkant . Maar daarna, helemaal super en zo mooi! Wel moe moe moe. En kraamtranen. Maar dat maakt allemaal niets uit, ze is het mooiste wezen op aarde. Als jullie de bevalling ook hebben gehad hebben we het nog weleens over alle kwalen , intussen mogen jullie alles vragen. Héél genante dingen doen we eventueel wel in PB tjes, haha. Ik zal nog wel veel vergeten zijn te vertellen maar dat komt dan allemaal nog wel. Lieffies heel veel sterkte en schiet toch eens op!!
Oja, en weten jullie hoe ik m'n banner verander? En ik heb een fotootje geplaatst. Wil deze alleen prive zetten dus Djoels en Dondersteen kunnen we even vrienden worden? Dan zet ik later meer foto's erin die alleen Romy en jullie kunnen bekijken, en eventueel andere vrienden. Kus!
Hi, Een prachtig kindje...wow... Pfff ik had niet gedacht dat je zaterdagochtend al zou bevallen toen je me vrijdagmiddag mailde. Was echt een grote verrassing. Zei nog tegen mn vriend: Nou, dat is snel gegaan. Dat moet heftig zijn geweest. Ik had echt gedacht dat je op mijn verjaardag zou bevallen. Maar joh, dat je in shock bent geraakt. Dat is wel eng. Kwam dat door de snelheid van de bevalling? Of van het hechten? Tja, het maakt eigenlijk ook niet meer uit. Dat prachtige meisje waar jullie zo lang op hebben gewacht is er eindelijk!! Heb je ons kaartje nog gehad? Ik wou niet wachten met versturen ervan. Vind het toch zo bijzonder... Nu ik zo op het einde loop ben ik erg emotioneel hoor! Haha, ken dat totaal niet bij mezelf. Ben meestal redelijk nuchter. Hopelijk wordt onze kleine ook snel geboren. Het zal in ieder geval niet lang meer duren. Zaterdagavond had ik de hele avond harde buiken en na een uurtje of 3 gingen ze wat pijn doen. Is toen weer afgezakt. Gisterenavond weer harde buiken. Af en toe een krampje erbij, maar verder nog helemaal niks. Nu vandaag ook heel soms een krampje, maar het stelt echt nog niks voor. Mijn vriend denkt dat het een valentijnskindje gaat worden. Heb je trouwens nog kraamhulp of is die inmiddels weg? En is je vriend alweer aan het werk? Hoe is het met de rest? Djoels, Dondersteen, hebben jullie je wondertjes al in jullie armen? XXX
Oh Djoels, zie nu net je berichtje van vandaag...stommmm.... Moet je de komende week vaker voor controle?
Hey mop, Dank je... ik vind het ook een mooitje maar ben 'best wel' bevooroordeeld haha! M'n moppie.... We krijgen almaar complimentjes, over haar, over haar naam en over het kaartje, echt wel leuk! Owwwww, ben helemaal je verjaardag vergeten! Alsnog gefeliciteerd.... Heb je nog iets gedaan of gewoon rustig aan? Misschien heb je het al gemaild maar m'n geheugen is een beetje een zwart gat momenteel.... sorry... Ik vond het ook wel echt heftig hoor, de bevalling. Niet dat ik 'echt' vergelijkingsmateriaal heb, maar dit deed écht zeer. Die shock, had ik de vorige keer (vorige bevalling) ook. Ik val dan gewoon weg maar kan het nog net aangeven. Aan het zuurstof en een infuus, en dan lappen ze je wel weer op. Vooral voor mijn vriend was dat echt niet leuk, hij ziet het gebeuren en kan niks doen. Ook nu (net als de vorige keer), ben ik flauwgevallen de volgende ochtend in de douche in het ziekenhuis. Kon weer nog net alarm slaan . Misschien reageer ik gewoon zo op de pethidine ofzo, kan er niks anders van maken. Natuurlijk was het ook allebei een spannende gebeurtenis maar toch met een hele andere lading. Nou goed, ben niet van plan het nog een keer uit te testen. Ja, heb je kaartje gekregen, superlief! En het muziekje gaat de hele tijd af als je er tegenaan loopt dus we worden wel telkens aan jullie herinnerd, haha. Mijn kraamhulp is weg ja . heb ontzettend geluk met haar gehad en heb ook de hele week dezelfde gehad. Nu moeten we het zelf doen. Mijn vriend gaat woensdag een paar uurtjes werken. Hij is nu nog thuis en dat is echt lekker. Kunnen we het samen doen. Gelukkig kan hij zelf bepalen maar er moet ook brood op de plank dus vandaar woensdag, en zaterdag. Ik denk dat jullie mannetje eerdaags wel komt. Denk eerder dan valentijnsdag maar wie zal het zeggen. . Het kan zo snel gaan ineens, dat zie je! XXXXXXXXXXXXXXX
Meiden, kwam ff spieken of er al een geboorte heeft plaatsgevonden.... Het kan nu toch allemaal toch niet te lang meer duren! Ik wil bevallingen!
Nou Kussentje, je bent de enige van ons 4tjes die binnen de 40 weken bevallen is. Ik ga er in ieder geval niet van uit dat die van mij vandaag nog komt. Voel nog niks wat er op wijst dat er echt een bevalling aan zit te komen. Gelukkig ben ik het lichamelijk nog niet zat. Gisteren had ik weer een controle, alles weer ok. Kan alleen mn schoenen niet meer aan. Hou vooral in mn rechtervoet vocht vast. Dus ik loop heel charmant op mn sandalen. Mijn vriend noemt me nu 'bokkepootje'. Ondanks het vocht nog steeds maar 8 kilo erbij en mn bloeddruk blijft netjes. Ik hoop dat ik aankomend weekend beval. Dan heeft mijn eigen gyn dienst. Zou erg prettig zijn als hij de bevalling begeleid. Maar als die kleine op zn vader lijkt, dan zal het nog wel twee weken duren. Mijn vriend neemt ook altijd voor alles rustig de tijd en zijn moeder vertelde pas dat hij bij zijn geboorte ook twee weken langer bleef zitten. We wachten af!
Vandaag de gehele dag in het ziekenhuis geweest. Kindje is niet ingedaald en ik heb ook nog geen verweking of opening... Daarom kreeg ik vandaag 3 pilletjes, om de boel te verweken hebben helaas geen nut gehad. Geen ontsluiting. Morgen weer de gehele dag de pineut.... Als ik 2 cm ontsluiting heb dan... breken ze de vliezen en zou ze binnen 24 uur er moeten zijn. Heb ik morgen wederom geen ontsluiting dan over het weekeind rust nemen en dan maandag weer het zelfde verhaal. En als die pilletjes dan niet werken... dan weet ik het nog niet.... Knuffel!
Hopelijk gaan de pilletjes vandaag werken meid. Duim voor je dat je dit weekend je kindje in je armen hebt! XXXX
Romy ik las inderdaad op een ander topic dat je het nog helemaal niet zat bent! Gelukkig maar en geniet nog ff. Weet dat het straks ook genieten is van je lieve ventje. Ik hoop wel dat ons meissie op jongere mannen valt, hahaha. Ik heb mijn buik nog geen minuut gemist eigenlijk, al ging het bij mij ook nog redelijk soepel allemaal en was ik apetrots op m'n buikkie. Eén advies: RUST UIT nu het nog kan want de eerste nachten zijn echt pittig!! Kom nu pas weer een beetje bij. Ik was trouwens bij de dokter van de week (niks ernstigs), en de wachtkamer zat vol. Allemaal oudere mensen, helemaal in rep en roer van zo'n klein babietje. Nou showen hoor met dat meissie, was nog veel trotser nu dan op die buik! Logisch denk ook. Dondersteen wat irritant! Ook ik duim voor je dat het dit weekend gaat gebeuren! Djoels bij jou ook nog niks of stiekem toch al wel? Ik brand echt van nieuwsgierigheid naar jullie moppies en natuurlijk naar jullie bevallingen....
Ik slaap veel hoor, vooral overdag. 's nachts lukt het me maar een paar uurtjes. Ik krijg best heel veel rust gelukkig. Vandaag ff wat twijfel....zou het begonnen zijn. Het rommelde weer aardig in mn buik, een paar uur lang. Steken die ook steeds wat heftiger werden. Maar ff gaan liggen en toen ik wakker werd waren ze weer weg. Inmiddels word ik ook dagelijks gebeld. Voornamelijk door moeder en zusje. Mijn moeder zit er letterlijk op te wachten. Hahaha... Ik verwacht eigenlijk dat Djoels al wel bevallen is. Ze is inmiddels bijna 42 weken. Dan moeten ze het toch kindje toch gaan halen lijkt me. En anders had ze vast wel even een berichtje achtergelaten. Oww dat showen met je babietje, heerlijk. Lijkt me ook zo leuk! Ik kijk ook uit naar die daagjes dat we als gezinnetje iets gaan ondernemen. Vooral als zometeen de lente gaat beginnen. Lekker naar het park, wandelen met die kleine in de wagen. Heeft je meisje inmiddels haar hielprik al gehad en de gehoortest? Ging het goed?
Oh, ja dat zal nu inderdaad erg zijn, dat ze de hele tijd gaan bellen en dan heel verwachtingsvol: En? Bij mij was dat zelfs al zo en owee als ik niet opnam, dan waren ze in alle staten! Terwijl ik dan gewoon ff niet op aan het letten was of m'n telefoon lag ergens anders...! Op een gegeven moment heb ik gezegd dat ik, als ik echt bezig was, m'n telefoon uit zou hebben en dan zouden ze genoeg weten, eerder niet. Ja inderdaad, misschien is ze al wel bevallen, Djoels. Djoels? Ik ga zo ff spieken op "dat andere forum" wellicht dat ze daar al wat weten.... Ja, de hielprik en gehoortest heeft ze vorige week donderdag gehad. Voor ons natuurlijk extra spannend, omdat we een restrisico hebben op een stofwisselingsziekte bij haar. En dat is waarop ze o.a. testen natuurlijk. Maar ze hebben aangegeven dat je het meestal gauw hoort (over het algemeen binnen een week) als het mis is en het is nu een week geleden. Al ben ik pas echt gerust als de 2, 3 weken voorbij zijn denk ik. De gehoortest was trouwens helemaal goed! Heel erg fijn! Ik zat trouwens gewoon met haar mee te janken hoor, met de prik! Vond het altijd stom als moeders dat deden, op tv bij de bevalling of de verloskundigepraktijk ofzo. Maar sowieso is het zielig (ze was echt woedend aan het huilen, haha) maar die spanning eromheen toch nog.....Gelukkig verduidelijkte mijn kraamhulp dat aan de mevrouw die de hielprik deed . Nou meissie, ik wacht ook met spanning af hoor, verwacht iedere dag een sms! Misschien morgen wel, of overmorgen.... Kussie!
Meisjes, even heel snel.... Ik ben mama! Van een zoon. Boris heet hij! 9 pond, 53 cm... bevalling heeft van begin tot eind 5 uur geduurd, gewoon thuis bevallen... wat een droombevalling! Boris gaat echt goed, zo leuk en lief. Woensdag is hij geboren.... Ik kom gauw terug om meer te vertellen! Heel veel geluk voor jullie allemaal en sterkte met de bevallingen die nog komen gaan..... ik vond het peanuts! Kus!
Ik lees nu in een ander topic dat dondersteen ook is bevallen van haar dochtertje... Dondersteen, gefeliciteerd!!! Nu ik nog...
Djoelsie! Gefeliciteerd! Inderdaad een hele leuke naam!! Ben heel benieuwd hoe het alemaal is gegaan, en naar een foto! Beetje jaloers op je bevalling, ik vond het helemaal geen peanuts, haha. Dondersteen, ook gefeli! Ik zal het topic later eens opzoeken waar het staat maar heb nu bezoek van m'n zussie... Romy.... het kan niet lang meer duren! Kussie op je buikkie