Romy, hoe is het met je meissie, ben je al bevallen?? Dondersteentje ook al bevallen, wat goed!! Kan me voorstellen dat je jaloers bent op mijn bevalling Kussentje, het heeft zo kort geduurd, het was wel heel heftig, maar gelukkig niet zo lang geduurd. Wij hebben de bevalling gefilmd, heb gisteravond een stukje teruggekeken, best mooi eigenlijk... Heb 2 wilde dagen achter de rug, onrustige baby, weinig slapen, kort eten, afijn, nu gaat het weer lekker. Hij eet goed, borstvoeding is heel goed op gang gekomen, vannacht heerlijk wat uurtjes kunnen slapen, dus ik voel me lekker! Hoe gaat het met jou Kussentje? Romy meisje, ik denk aan je, zet die knul op de wereld! Hierbij een fotootje van mijn zoon! Lekker slapend in het winterzonnetje
Ah Djoels, wat een moppie! Heftig is het he, die eerste dagen... (ahum weken, ik vind het nog steeds heftig, al krijgen we het steeds meer onder de knie). Heb je nog last van één of ander, de onderkant bijvoorbeeld Ben je niet gescheurd of geknipt? En zo nee, ben je dan ook beurs? Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk, haha! Hier gaat het dus goed, maar nog steeds een beetje wennen, al is het ook weer of het nooit anders is geweest, beetje dubbel ! Gisteren waarschijnlijk eerste 'regeldag' gehad. Ze bleef maar honger houden, heb haar wel 1,5 uur ofzo aan de tiet gehad en ze bleef maar wakker 4 uur lang! Ik werd gewoon pissig op mezelf, dacht dat ik geen voeding meer had ofzo. Maar daarna als een roos geslapen, van 00.30 tot 5.30 en van 6.30 tot 10 uur ofzo! Vandaag voor het eerst boodschappen gedaan met zijn drietjes, nou, dan voel je je stoer! Dus wij mogen niet klagen! Romy, ben wel benieuwd of het nu echt een Valentijnskindje wordt..... En van Dondersteen heb ik niks kunnen vinden..... Romy welk topic had je het gelezen?
Djoels, prachtig kereltje!! Meiden, het is hier nog steeds rustig. Geen valentijnsbaby helaas...Tja, nog maar even geduld he. Af en toe heb ik wel krampen, maar ze zetten niet door. Woendagmiddag (als er nog niks is) ga ik de gyn vragen of hij kan strippen oid. Dondersteen had zelf geen bericht geplaatst, maar ik las in het februari 2010 topic dat ze bevallen was en dat ze gefeliciteerd werd met haar dochter. Ik schrijf zelf niet mee in dat topic, maar weet dat zij dat wel doet. Vandaar dat ik daar af en toe kijk om te zien of er al nieuws is van haar.
zo even het bezoek ontvlucht en naar boven gegaan Kussentje, ik ben wel ingescheurd hoor, wat wil je met een 9 ponder, hahaha. Ik ben ook gehecht, maar weet je, dat werd verdoofd en ik voelde er gewoon helemaal niets van, echt niet. \voorheen dacht ik altijd 'owww als ik maar niet gehecht hoef te worden' maar het valt echt mee, voel er echt niets van! Ik plas gewoon in de douche, maar ook dat gaat zonder branderig gevoel, dus ik mag niet mopperen! Ik loop alleen wel als een idioot! beetje stijf en zo, maar ja, als dat alles is De kraamhulp die ik heb is echt heerlijk ben heel blij met haar! Mijn borstvoeding gaat als een tierelier, mijn vriend heeft vandaag bij de lactatiekundige een borstkolf gehaald en ik ga morgen met de kraamhulp oefenen met kolven, ik heb nu al overproductie! Romy, ik snap je helemaal, ik liep 10 dagen over tijd en dan ben je er klaar mee. Het strippen heeft bij mij in ieder geval heel goed geholpen, ik hoop bij jou ook.. Kan niet wachten voor je dat je gaat bevallen, zo spannend en dat je eindelijk je zoon in je armen kunt houden..... zo mooi! Ik denk aan je en veel sterkte met deze laatste dagen, het gaat nu heeel snel gebeuren, dat is iets wat zeker is!
Djoels ik had je vandaag niet meer verwacht Inderdaad dat hechten voel je niks van... hoewel ze deed er bij mij een beetje lang over dus op een gegeven moment was de verdoving uitgewerkt en voelde ik het dus wel, maar ik had er niet veel van. Ik zei heel droog: Dit voel ik hoor. Voelde me zo genaaid toen (geintje). Toen deed ze er nog maar wat verdoving bij . Plassen ging en gaat bij mij op dezelfde manier, ook zonder pijn (behalve een beetje van de blaasontsteking). Alleen van de hechtingen heb ik de eerste week echt last gehad, kon niet zitten! (lastig met voeden!), en op een gegeven moment zat zo'n hard uitsteekseltje van de hechting me echt dwars, prikte gigantisch, haha. Dat kolven wil ik dan wel ff van je leren... is er hier nog niet van gekomen. Heb je een hand of een elektrische? Romy ik denk ook constant aan je... vraag me de hele tijd al of je al bezig bent! Dikke kus meiden!
Prettig om te lezen dat hechten niet zeer doet!! Alhoewel ik ook wel eens anders heb gelezen, maar ik hou me nu maar even vast aan jullie verhalen. Bij alles wat ik nu voel denk ik: oh, zou het gaan beginnen. Gisterenavond weer voorweetjes gehad...Ik zeg weetjes, want t stelt niks voor. En het wordt ook maar niet erger. Maar ik vind het nog niet erg hoor, dat overtijd gaan. Heb het punt nog niet bereikt waarbij ik zeg: Ik heb het nu gehad. Ik hoop alleen heel erg dat het snel gaat gebeuren, want mijn zusje kreeg afgelopen week wat minder leuk nieuws mbt haar zoon van 8. Ik ga er hier niet op in, ivm hun privacy, maar 1 maart gaan ze voor zeker drie kwart jaar een hele moeilijke periode in op die datum wil ik mn kraamweek er op hebben zitten. Het zou pas vanaf eind april gaan gebeuren, maar vrij onverwachts dus al eerder. En dan zul je dus net zien dat haar man vanaf die dag ook twee weken van huis is, wat hij niet terug kan draaien. Ik wil er dan graag ook voor mijn zusje kunnen zijn en dat ze hier een paar nachten kan slapen en afleiding kan zoeken. Maar niet in mijn kraamweek, dat gaat gewoon echt niet. 6 maart komt gelukkig mn andere zus naar Nederland voor twee weken en die slaapt dan ook bij mn zus, dus dan heeft ze daar ook weer afleiding aan. Dus woensdag echt maar is even met de gyn praten of hij om deze reden iets kan/wil doen. Heb het liever niet, maar toch... Heel hard duimen dat ons muppie zich binnen nu en woensdag aankondigt!!! Ik ga zometeen maar weer is mn bed in. Kijken of ik nog even verder kan slapen. XXX
Meiden, Even een update. Vandaag heb ik weer controle gehad in het ziekenhuis. Ik was nog niet te strippen helaas. Maandag a.s. gaat de arts weer kijken. Kan het dan nog niet of helpt het niks, dan woensdag weer. En als dat niet helpt dan wordt ik donderdag/vrijdag opgenomen in het ziekenhuis voor inleiding. Nu maar hopen dat het nog snel spontaan gaat beginnen, maar mijn gevoel zegt iets anders. Tja, afwachten! Hoe is het met jullie? Het blijft afwachten. Maar nog max 1 week en 2 dagen voordat er echt aktie gaat plaatsvinden. Dus die daagjes kunnen er nog wel bij.
Lieve Romy, Ik had zo gehoopt van je te lezen dat je al bevallen was.... niet dus... balen. En wat enorm balen van de situatie met je zus. Ik kan me zo goed voorstellen dat je echt hoopt dat je je kraamweek er dan op hebt zitten. Maar luister even goed Romy, het is je zus en daar houd je van en daar wil je alles voor doen.... maar denk ook aan jezelf... jij gaat straks bevallen en jij krijgt jouw prachtige zoon eindelijk in je leven.... Dat is voor jou nu het allerbelangrijkste, ook gezien wat jullie allemaal al hebben meegemaakt. Je hebt je andere zus nog die er ook voor je zus is... wat ik bedoel te zeggen, probeer niet te veel te denken van 'oh ik hoop dan dat het dan gebeurt of zus of zo want ik wil dit allemaal voor mijn zus doen.' Het siert je en het is zo lief van je, maar jij gaat heel snel de mooiste tijd van je leven tegemoet, loop daar niet aan voorbij... Zo, dat ben ik even kwijt.... Heel veel succes de komende dagen en hopelijk gaat alles naar wens en hoe jij het wilt.... ik kan niet wachten dat het erop zit voor je! Vandaag eerste dag zonder kraamhulp. De kraamweek zit erop. Wat een heerlijke week zeg, ik heb zo genoten. Heb me echt laten verwennen, heb echt heel kalm aan gedaan en heb ieder moment genoten van de baby. Gisteren ben ik zelf aan het fotograferen geslagen en heb zulke mooie foto's van mijn zoon gemaakt. Zal er een paar plaatsen. Mijn vriend is vanaf morgen 1,5 week vrij en kijk er naar uit. Morgen gaan we voor het eerst naar buiten, hahaha ben benieuwd hoe ver ik kan lopen! Ik ben wel een beetje 'beurs' van onderen, maar het valt allemaal wel mee hoor Kussentje, leuk is anders, maar het heeft allemaal even zijn tijd nodig om te herstellen. Mijn hechtingen zijn zo goed gezet dat ze echt niet pijn hebben gedaan, ook niet gedurende de kraamweek, ik kon vanaf dag 1 gewoon weer zitten. Mijn kraamhulp zei dat dat alles te maken heeft hoe ze geplaatst zijn, niet te strak etc.etc. Ik had klaarblijkelijk een goede hechter als verloskundige Hier wat foto's van mijn zoon.
Afijn, ik ben gisteren enorm aan het fotograferen geweest en heb ze gisteravond lekker zitten bewerken. Er zitten een paar juweeltjes tussen, maar ja, ik heb natuurlijk ook mijn eigen kind gefotografeerd nu, dan vind je alles leuk Meiden, hele fijne dag en Romy, nogmaals.... Succes!
Djoels, prachtige fotoos!! Smelt smelt...hahaha... Hier rommelt het al de hele dag. Vanochtend voelde ik iets knappen van onderen, maar verlies geen vruchtwater. Maar een uurtje daarna is wel het 'rommelen' begonnen. De hele dag een zeurderig gevoel alsof ik hevig ongesteld moet worden. En veel harde buiken gehad. En sinds een paar uurtjes heb ik om het half uur ongeveer een heftige kramp. Ow en had zojuist bij het plassen best veel helder slijmverlies. Oh hoop zo dat het begonnen is he...dat we dit weekend ons muppie in onze armen kunnen houden. Duim voor me meiden, dat het goed door gaat zetten. IK WIL PIJN!!!! En nog dit weekend aub, hahahaha....
Romy........ ik hoop het, ik hoop het, ik hoop het!! Kom heeel gauw vertellen of je je zoontje op de wereld hebt gezet!! Ben zo nieuwsgierg en benieuwd! Kussentje, als jij iets via sms hebt vernomen, moet je het ook even posten hoor!!! Succes Romy!!!! X
Meiden, heb niet bijgelezen, druk druk. Wel even snel je foto's gezien Djoels, wat een mooi ventje en leuke foto's!! Maar wat ik eigenlijk even kom melden: Romy is gisteravond bevallen middels een keizersnede van Sven! Hij is 52 cm en 4170 gram. Ik heb ook een fotootje gezien en hij is heel mooi en leuk! Verder weet ik het fijne er nog niet van, details komen vast later! Ik lees later ook ff bij, dikke kus!!
Romy...... JOEHOEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!! Jemig, met een keizersnede, dat zal een heftige ervaring zijn geweest, waarschijnlijk nog een paar daagjes in het ziekenhuis. Gefeliciteerd meisje en kom gauw vertellen hoe of wat!! Liefs Djoels
Hey meiden, Nou ik ben thuis hoor. Eindelijk. Mocht eigenlijk morgen naar huis, maar omdat het best goed ging toch een dagje eerder. Ben idd dmv keizersnede bevallen. Grote teleurstelling!! Snap het nog niet goed, maar uiteindelijk kwam het erop neer dat het hoofdje van Sven niet goed naar beneden wou, waardoor de ontsluiting niet vorderde. Zijn hoofdje was dus iets aan de grote kant voor mijn bekken. Het hele bevallingsverhaal is nu iets teveel voor mij om te typen. Ik moet het nog even een plek gaan geven. Ik ben ongelooflijk gelukkig met Sven, ben helemaal verliefd op hem en het belangrijkste is dat hij gezond is. Maar het gevoel overheerst bij mij dat ik niet degene ben die hem op de wereld heb gezet en ik had gehoopt dat dmv de fotoos ik het een en ander zou kunnen bevatten, maar nu blijkt dat de fotoos van de keizersnede zijn mislukt. Domper... Maar nogmaals, ben echt heel erg gelukkig, maar zo teleurgesteld in mn lijf dat voor mijn gevoel heeft gefaald. Misschien zijn het nu ook de hormonen die overheersen en voelt het volgende week weer veel beter. Eerst maar is gaan herstellen en ondertussen genieten van die kleine smurf. Want het is echt een plaatje. Djoels, ik zal je via een PB even de link van een website sturen die mijn vriend heeft gemaakt. Ik ben er nu weer vandoor meiden. Hoe is het trouwens met Dondersteentje? Weet iemand dit? XXX Romy
Romy gefeliciteerd met Sven, lekker genieten maar. En ik denk dat je gewoon tijd nodig hebt om te bevatten dat de bevalling anders is gelopen als je gehoopt had. Belangrijkste is toch dat je een gezond mooi ventje op de wereld hebt gezet! gr. Nicole
Hallo allemaal! @ Romy! Ook van harte gefeliciteerd met Sven!!! (Ik ben mijn bevalling ook nog een plek aan het geven. Neem er de tijd voor. Knuff!) Hoe het hier is? Nou, ik ben weer een beetje terug aan het komen op aarde. Ik heb mij even voor alles en iedereen afgesloten. Had/ heb ik nodig? Ik vind het allemaal n.l. erg heftig. Niet alleen de bevalling. Maar ook de gebroken nachten (ook al valt het nog mee, het blijkt erger te kunnen..) En de verantwoordelijkheid. Mijn hemel. Die slaat in als een bom. Niet dat ik het erg vind. Absoluut niet! Ik ga deze met liefde en plezier aan. We hebben echt een schat van een kind en ook nog een schoonheid (bevooroordeeld? hihi) ). En er zal nog wel meer zijn waardoor ik het heftig vind. Alleen ... woorden kan ik niet vinden voor mijn gevoel.... Zijn er nog meer dames met dit gevoel? Of ben ik de enige? Zo ja, hoe gaan jullie er mee om? En natuurlijk even spammen....