Ik weet niet of hij al geplaatst is, maar ik heb een tijdje geleden ook zo'n topic geopend en daar hebben heel veel dames (waaron Eylem ) al een heleboel recepten geplaatst, dus daar kun je misschien ook al wat uithalen? http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/331696-koken-zonder-pakjes.html
Vandaag de spitskoolroerbak van Anta gegeten, was zeker voor herhaling vatbaar. De zoetzure kip van Eylem hebben we vorige week gegeten en was ook heel erg lekker.
350 gram penne rond bakje mascarpone 250 gr boerenmetworst 150 gr. zakje licht belegen kaas cherrytomaatjes hele bakje bosuitjes Kook de pasta beetgaar, giet het af, meng de mascarpone eerst alleen door de pasta. Halveer de cherrytomaatjes, snijd de bosuitjes en gooi die er ook doorheen. Snij de boerenmetworst in fijne stukjes en meng die er ook door. Vet een ovenschaal in en verwarm de oven voor op 220 graden. Doe de hele mikmak in de schaal en laat het zo'n 25 min in de oven (tot de bovenste penne er een beetje bruin uitziet) Ik vind het lekker als de bovenste penne knapperig is (smaken verschillen) Ik vind het heerlijk!
Dit hebben wij vandaag gegeten. Onwijs lekker!! Pasta met geroosterde paprika saus INGREDIËNTEN 3 paprika's 300 g pasta 5 eetlepels olijfolie 2 teentjes knoflook, in plakjes 1 ui, gesnipperd 2 theelepels gedroogde oregano Zongedroogde tomaatjes 2 eetl. versgemalen zwarte peper en zout 150 g pecorino of grana padano kaas (stukje) 2 eetlepels kappertjes Pijnboompitjes geroosterd Rucola VOORBEREIDEN 1. Oven voorverwarmen op 225 °C. Paprikas door de helft snijden en op bakplaat in oven in 25 min. roosteren tot vel zwartgeblakerd is. Afgedekt 15 min. laten afkoelen. Vel verwijderen en vruchtvlees in stukken snijden. Vrijkomend vocht bewaren. BEREIDEN 1. Spaghetti in 8-10 min. beetgaar koken. In pan 3 el olie verhitten en knoflook in 1 min. lichtbruin bakken. Ui 2-3 min. zachtjes bakken. Paprika en gedroogde oregano 2 min. meebakken. Zongedroogde tomaten toevoegen. Scheutje water toevoegen en 5 min. laten sudderen. Mengsel met staafmixer pureren en saus iets laten inkoken. Op smaak brengen met zout en peper. Kaas in flinters schaven. 2. Champignons bakken in een aparte pan met andere groente naar keuze. Aan dit mengsel de saus toevoegen. 3. Pasta afgieten en overdoen in vier warme diepe borden. 4. Saus erop scheppen en rucola en pijnpoompitjes erover verdelen. Nog wat olijfolie erover druppelen en peper erboven malen. Jammie! Het is een bestaand gerecht van de AH, maar wel wat aangepast naar eigen smaak. En de kaas hebben we er niet bij gehad, maar ik vond het ook niet perse nodig.