Wij zijn momenteel een week in de Eifel, de felgroene winterjas van mijn zoon is ondertussen bruin/zwart geworden, en de roze laarzen van mijn dochter hebben dezelfde kleur. Heerlijk toch, lekker ravotten, ontdekken en bewegen in het bos! Bijkomend voordeel is dat de kinderen 's avonds ook bek af zijn, dus lekker vroeg op bed liggen. Zo jammer dat wij thuis geen bos in de buurt hebben.
Vanmiddag kwam ik weer zo'n gezin tegen hoor. Keurig gekleed, kind liep op de modderpoel af en moeder roept direct dat ze daar weg moet gaan. Mijn oudste heeft dat niet gehoord, kwam vanaf een eindje aanlopen en springt volop in die plas. Vond het wel sneu voor dat meisje hoor.
Heerlijk is dat he! Onze jongste vindt het fantastisch om lekker door de plassen te stampen. De oudste iets minder maar hij vindt het bos ook heerlijk! Bij ons in de buurt zit een geweldig blote voeten pad met veel modder. Dat is echt genieten samen. Ze zijn van top tot teen vies, maar daar hebben we de douche voor. Kleren uit bij de achterdeur en zo door naar boven. Zelfs de oudste vond dat geweldig terwijl hij normaal gesproken niet zo van vies worden houdt ( lees: complete paniek als er een druppel water of spatje modder op hem komt
Mijn kinderen mogen vies worden hoor. Ben ik heel makkelijk in, als ze niet vies zijn kunnen ze ook niet lekker buiten gespeeld hebben. Kleding mag ook vies worden, daar is de wasmachine voor, en als het niet meer schoon wordt dan gaat het in de vuilnisbak. De oudste sleept in het bos het liefste met 2 meter lange vieze takken en de jongste valt altijd precies in die ene diepe modder poel. Heerlijk. als ze dan lekker moe zijn, slapen ze ook goed. helemaal na wandelen in de buiten lucht.
Heerlijk toch. Hier gaan ze iedere dag mee, moet ook wel want de honden moeten ook gewoon eruit. Dochter is ook echt een buitenkind, heerlijk vind ik dat. Stokken/blaadjes/eikels zoeken, lekker stampen in de plassen ... ik hou er van.
Ik ook, ik denk alleen dat degenen die hun kinderen liever niet vies laten worden dat hier niet zullen neerzetten.
Hier vanaf baby gewoon meegenomen. En vies worden mag altijd, daarvoor hoeven ze niet naar het bos. Heerlijk toch?
Heerlijk toch! Wij wonen op 1.5km afstand van de avonturenboederij en mijn dochter gaat het liefst elke week Laarsjes aan en gaan!
Dat denk ik ook niet. Ben eigenlijk wel heel benieuwd wat de gedachte erachter is van ouders die dat niks vinden. Oprecht nieuwsgierig.
Mijn zoontje houdt er zelf niet van om door de modder te stampen. Ik heb er nooit problemen mee gehad, ik ben altijd veel met dieren buiten geweest, dus ik ben wel wat gewend. Dat vind hij ook leuk, maar een plas water/ modder schuifelt hij doorheen i.p.v. er middenin springen en als zijn kleding vies is dan vindt hij dat maar niets.
Ik snap het ook niet zo... de wasmachine maakt het wel weer schoon en anders maar niet. Hoe viezer, hoe meer plezier
Mijn kindjes lopen altijd keurig gekleed in het bos... met een regentuinbroek erover. Die van H&M zijn fantastisch. https://m2.hm.com/m/nl_nl/productpage.0617209001.html Wij zijn zo'n 2 a 3 keer per week in het bos en op de heide.
Heerlijk! Vooral nu de herfst er aan komt is het zalig om te gaan wandelen (en ravotten) in het bos. Onze meid is nog te klein om zelf te wandelen, 7 maand, maar op onze volgende vrije dag plannen we ook een wandeling. Kan ze lekker mee in de draagzak. Hoe het weer zal zijn, dat zien we wel. Ook al is het een koude en regenachtige dag, naar het bos gaan we zeker. Is het koud, dan kijk ik al uit naar de thuiskomst: iedereen lekker met rode wangetjes op de bank! Heerlijk toch!
Wij gingen afgelopen weekend naar het bos, fietsje mee, regenbroek aan, helemaal klaar voor een lekker ochtendje spelen. Maar mevrouw had het koud en was niet te overtuigen om nog verder te fietsen dan 10 meter van de parkeerplaats. En wij hadden juist zin in een wandeling (en bij voorkeur zonder gezeik ). Dus dochter zat als een omaatje onder een deken in de kinderwagen. Dus wie weet zijn al die ouders wel mega-avontuurlijk, maar die kinderen gewoon een beetje moeilijk
Mijn man vindt het dus niks. Ik weet 'm wel te overtuigen, maar ik zie hem elke keer weer moeilijk kijken als er weer een plas aan komt. Hij vindt het gedoe, kinderen vies, andere kleren mee nemen, kou, bang dat z'n auto vies wordt denk ik
Hier ook kids die niets liever doen dan met zulk weer in het bos te lopen baggeren. Vergeet ook nooit meer dat toen de jongste net fatsoenlijk kon lopen en we uitgeteld een boshut binnen liepen voor een warme choco dat ze met haar baggerlaarzen struikelde over een madam met witte laarzen Kreeg gelijk voor mijn voeten gegooid dat mijn rotjong moest kijken waar ze liep want nu waren haar dure laarzen vies.