Haantjes gedrag of niet normaal meer?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kaala, 24 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Een paar zondagen geleden moest ik, zoals elke zondag, weer eens werken.

In de namiddag hoorde mijn vrouwelijke collega's een paar (toen nog nieuwe) temps praten, een groepje jongens (ik noem ze jongens ja, dat klopt.) Waarover? "Als de vrouwen die nu aanwezig zijn op kantoor nee zeggen dan verkrachten we ze toch gewoon" zei de ene. "Haha, ja, gang rape is altijd al mijn specialiteit!" zei de ander. En de rest van de jongens begonnen me toch te lachen.

Mijn collega's en ik voelden ons niet bepaald op ons gemak. De "jongens" zijn overigens de 20 al een tijdje gepasseerd maar dit is wel wat teveel van het goede wat haantjesgedrag betreft als je het mij vraagt.

Moet ik hier een melding van maken bij bv de team manager of gewoon laten gaan?

2. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik had ze er eerlijk gezegd gewoon gelijk zelf op aangesproken. Of ze zich wel helemaal lekker voelen om zulke opmerkingen te maken :(.

3. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Melding van maken!! Ook al is het bedoeld als stoere praat, er kan altijd één persoon bij zitten die zich opgejut voelt om echt vervelend te worden!

4. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    1 van de vrouwelijke collega's deed dat ook meteen, toen werd het woord "feminist" gebruikt als een scheldwoord. Door dezelfde groep.

5. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Heeft ze de rest van het gesprek ook kunnen volgen? Want het kan volledig uit contekst getrokken zijn.
    Ik zou er nog geen melding van maken maar wel moest er nog zo iets gelijkaardigs gebeuren.

6. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Ik zou er wel melding van maken, zoiets zeg je gewoon niet.

7. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja maar, zelfs als dat uit context is getrokken waarom heb je het uberhaupt over vrouwen verkrachten?

8. Amethist

Amethist Niet meer actief

Dus? Daar zou ik echt poep aan hebben. Zeker als het maar tijdelijke medewerkers zijn, zou ik echt duidelijk maken dat zulk gedrag en taalgebruik niet getolereerd wordt.

9. Ik zou hier melding van maken!
    Jullie voelden je er toch ongemakkelijk bij? Zeker als ze zijn gaan schelden toen ze erop werden aangesproken.

Misschien overtrokken, maar dit is dan toch seksuele intimidatie? Een vorm van?

10. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik zou er een melding van maken, zijn ze nou helemaal debiel !

11. Amare

Amare Niet meer actief

#11 Amare, 24 jul 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 jul 2014
    Verkeerd geplaatst

12. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Huh?

13. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat is dit nou weer voor bericht?

Maar ik zou hier zeker melding van maken.
    Dit is taal die niet gesproken hoeft te worden op de werkvloer.
    En zoals al eerder wordt gezegd.. er hoeft er maar 1 tussen te zitten die gekke gedachtes hierover krijgt.
    Het kan onschuldig klinken maar you never know.
    Tegenwoordig hoor je zoveel.
    En ook omdat ze direct gaan schelden.
    Nee.. dit hoort echt niet.
    Ook al is het maar een grapje. Maar dan zou zoiets toch hardop gezegd zijn? Tenminste.. niet zo sneaky zou ik denken.

14. Magnolia83

Magnolia83 Fanatiek lid

12 jun 2014
    2.007
    1
    36

LOL! Net wakker?

On topic: Zou me er niet al te druk om maken. Sowieso melden als je je er ongemakkelijk bij voelt. En verder vergeten. Kansloze pubers.

15. Amare

Amare Niet meer actief

Sorry verkeerd topic! Was mn bericht al kwijt!

16. Joycey

Joycey Niet meer actief

Zeker melding van maken!

Ik zat als stagiaire een jaar lang opgescheept op een plek met veel jongens en 1 tuttebel die het fijn vond om alle jongens om haar vinger te winden. Er werden regelmatig soortgelijke opmerkingen gemaakt en als ze weg was werden er dingen gezegd zoals "Oh ik ga L. bezwangeren en keihard nemen in het serverhok". Omdat ik 1 van de jongens was (oké, toen was ik iets minder vrouwelijk dan tegenwoordig) dachten ze dat het mij niet raakte.

Ik raakte er echter best wel door van slag ivm een verleden met seksueel geweld. L. kwam op een gegeven moment niet meer op het werk. Er lag een aanklacht tegen 1 van die mensen met de meest grote mond. Na 5-6 maanden lang dit te hebben geslikt en herhaaldelijk aangegeven te hebben bij school en de vertrouwenspersoon daar zat mijn stage er na die aanklacht ineens spontaan succesvol op ;) Ik was nog net niet de stagiaire van de maand, sort of speak.

De overige stage-uren heb ik elders bij een bedrijf opgevuld.

17. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou er zeker melding van maken. Blijkbaar hebben ze niet geleerd wat acceptabel gedrag is en wat niet. Nou dan leren ze dat nu maar. Besides, dat je je niet meer op je gemak voelt lijkt me mee dan genoeg reden.

18. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Dat soort rare 'grapjes' maak je niet op de werkvloer, gewoon een melding van maken, sneue figuren.

19. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Je kunt altijd bij je leidinggevende of vertrouwenspersoon terecht.
    OOK als het "slechts" haantjesgedrag is.

Je hebt er tenslotte last van en voelt je onveilig. Genoeg redenen om het te melden.

20. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zal samen met die andere vrouwen eens afspreken om idd een melding te maken. Hoop wel dat ze me geloven aangezien de managers allemaal mannen zijn.

Deel Deze Pagina