Ik ben aan het kijken voor zomervakantie (jeah ik mag kiezen!). Nu is la sirene echt een kinderdroom van mij en het lijkt me fantastisch om met zoon lief en vriend dit jaar te gaan. Wij willen dan niet rijden maar vliegen. Nu loop ik tegen wat dingen aan. - Is de camping echt zo fantastisch als ik altijd dacht. Zwembad leuk voor een 4 jarige? - We gaan vliegen en huren dan een auto. (heb nog een jeugdtrauma van 20 uur rijden ). Meer mensen die dit hebben gedaan? Dus alles los geboekt en gaan vliegen. Hoe is dit bevallen? - Is er iemand in Zuid Frankrijk aan het einde van het seizoen geweest (25 augustus t/m 6 september). Is het dan de moeite nog qua weer. Kun je dan nog lekker in de zee zwemmen en buiten de hele dag zonnen en zwemmen of is het dan al snel te koud? (ik snap dat je geluk en pech kan hebben, maar over het algemeen genomen). - En mijn grootste angst, al dat "gedoe" in Frankrijk. Ik ben als de dood voor aanslagen. Denk je dat Zuid Frankrijk relatief veilig is? Of beter dit jaar Frankrijk vermijden. Wat doen jullie? Al met al twijfel ik. Ben toch ruim 2000 euro kwijt en kan dan ook lekker een week all inclusieve zitten.
Ken de camping niet. Jaren op vakantie geweest in Zuid Frankrijk. Soms heb je wel een dagje 'slecht' weer, maar gemiddeld genomen 80% mooie dagen. Periode was bij ons altijd zomervakantie, dus soms vroeg, soms wat later. Aanslagen: is er een risico? Die is er altijd. Maar je loopt nog steeds meer risico op dat je geraakt wordt door een bliksemschicht dan dat je slachtoffer bent van een terroristische aanslag. Wil je helemaal risico's spreiden, zou ik toch met de auto gaan.
Wij zijn afgelopen zomer op la sirene geweest met onze peuter van toen 26 maanden! Was echt een super vakantie! Zl was niet uit het zwembad weg te slaan. Het restaurant bij t zwembad is super luxe en onwijs leuk ingericht als soort strandtent. Wij waren er in september. De temperatuur was echt prima, maar er waren ook wel wat mindere dagen waarbij bewolking overheerste. Maar de dagen dat de zon er was (waren er 2 weken waarvan 1 week zon overgoten ) was het echt heet!! Strand is 5 minuten met de auto, je scheen ook lopend heen te kunnen maar met een peuter bonden wij dat niet de moeite waard hahaha. Wij waren wel met de auto maar hebben het jaar ervoor een auto gehuurd toen we naar de andere kant van Zuid Frankrijk waren en dat is prima bevallen. Wbt aanslagen denk ik dat je je niet bang moet laten maken. Lekker van je vakantie gaan genieten! Oh ja en er wordt ook in september nog van alles georganiseerd voor de kinderen. Enige nadeel vonden wij dat er maar 1 speeltuintje was met niet heel veel leuke apparaten voor een peuter. Maar jou 4 jarige moet zich wel kunnen vermaken!
Wij Zijn Er een aantal jaar geleden geweest met onze driejarige dochter en 8 mnd oude zoon. Hebben er een topvakantie gehad. Ze hebben nu het zwembad geloof ik nog mooier gemaakt. Dus ik zeg een aanrader! Wij waren er trouwens in september, prachtig weer gehad! Qua aanslagen, tja ik denk dan kun je nergens meer heen dus zou gewoon gaan.
Als je bang voor aanslagen bent kun je deze zomer beter thuis blijven. Al helemaal geen all inclusief vakantie boeken. Er gebeuren zoveel nare dingen dat zelfs een dagje Amsterdam een risico is. Zelf zou ik alleen ipv vliegen met de auto gaan. Desnoods rij je er twee dagen over en neem je een overnachting.
Wij gaan ongeveer zelfde tijd als loeforcerenone. Veel goede verhalen over de camping gehoord duw we gaan het meemaken komende zomer. Wij gaan wel met de auto en twijfelen of we het in 1 of 2 x rijden.
Ik ga mijn best doen! Ben er vanaf volgende week zaterdag... Wat betreft terrorisme: daar zou ik me echt niet druk om maken. Ik woonde in Londen ten tijde van de aanslagen daar (sterker nog: zat in de metro op het moment dat de aanslagen plaatsvonden, en moest de volgende dag toch echt weer in de metro naar mijn werk), en woon nu in Frankrijk, dus krijg het wel mee, maar buiten de grote steden loop je echt niet veel risico. Plus: het leven draait door, je moet je niet gek laten maken...
Wij gaan 12 juli voor 2 weken. Als er aanslagen zijn zullen ze dat denk ik en hoop ik niet daar doen.
Veel plezier allemaal! Wij gaan eind deze maand maar eens boeken! Toch besloten om met de auto te rijden en een hotel te boeken op de helft! Zie er nu al tegen op, maar heb er ook zo'n zin in!