Vraag je aan de zusters (brandwond)

Discussie in 'De lounge' gestart door xbabyxdx, 6 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Goede avond zusters!

Deze muts heeft zich behoorlijk verbrand aan de strijkijzer. Daarna schaafde ik mij ook nog eens met die wond ergens langs omdat ik er geen erg meer in had. ( Daarna ineens weer wel! ) De brandwond is dus open gegaan, en er lijkt een verdikking te komen.
    Nu komt het.....morgen werk ik in het ziekenhuis, op een afdeling, en gezien ik dit nog niet voorbij heb zien komen vroeg ik mij het een en het ander af.

Moet ik de brandwond bedekken? Het zit namelijk op mijn onderarm, wat tijdens het werk bloot is. En zo ja.... hoe?

Ik heb de hygiënevoorschriften doorgelezen maar dit kwam ik er niet zo snel in tegen.

Alvast bedankt!

2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.048
    2.186
    113
    Brabant
    Zeker afdekken..liefst met een niet klevend verband. Of anders een vetgaas (bv cuticel uit mn hoofd) en dan afplakken met een.eilandpleister.

bij twijfel even laten kijken bij de ha (ass).

3. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ook als je niet in een ziekenhuis werkt is het slim om een open brandwond goed af te dekken. Die dingen zijn namelijk heel erg gevoelig voor infecties.

4. Panda1

Panda1 Bekend lid

28 feb 2013
    841
    117
    43
    Overijssel
    Ik zou hem afdekken. Zo lang de blaar nog heel is heb je een natuurlijke afscherming tegen infecties. Is de blaar heel is beschermen voldoende. Is hij kapot dan zou je er een vette gaas op kunnen doen zodat dat niet aan de wond plakt.Eventueel fixeren met fixomul, tubifast of tubigrib.

5. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Bedankt voor de tips!

6. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vet gaasje, steriel gaasje en dan vast zetten met een hydrofiel zwachteltje. En als je er aan kan komen; tubifast blue. Ik zou wel even opletten of het niet gaat ontsteken. Want dan moet er iets van fucidin zalf op.

7. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Ik zou eerst een vet gaasje erop leggen, dan een steriel droog gaasje en dan een verbandje.
    Succes met werken!

8. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Verbinden zoals hierboven beschreven inderdaad. Wat ik zelf altijd nog doe bij wondjes op m'n handen of arm is afplakken met iets van tegaderm of fixomull transparant. Verband wordt zo gauw nat!

Deel Deze Pagina