lekker makkelijke maaltijden in de vriezer

Discussie in 'De lounge' gestart door Sweetlakecity, 16 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

Na aanleiding van aan topic bij baby dreumes leek het me leuk als we hier lekkere makkelijke maaltijden die je in de vriezer kunt doen en makkelijk op kan warmen (magnetron) gaan plaatsen.

Niet alleen de standaard dingen zoals macaroni of bami/ nasi.
    Maar misschien ook andere gezonde dingen die het koken makkelijker maken als ouder.

Buitenlandse gerechten kunnen ook! Jam jam...daar kunnen we vast van leren.

Ben benieuwd wie mij kan verblijden met een lekkere maaltijd voor de komende tijd.

2. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Een heerlijke zelfgemaakte soep met heel veel groenten staat hier altijd in de diepvries. Gewoon een pakje soep halen naar je smaak en dan zoveel mogelijk passende groenten erin gooien. Dus een tomatensoep met tomaten, paprika, courgette, prei bijvoorbeeld.

En er staat altijd een portie roti in de vriezer. Heerlijk met rijst en sperziebonen. En beetje nederlands en toch helemaal niet!

3. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Burrito's kun je makkelijk per stuk invriezen.. Eenvoudig met verschillende smaken te maken, gehakt/kip met bonen en kaas of met roerbakgroenten en zoetzure saus.

Stampotten! hachee

Chiliconcarne.

Zo even wat wij invriezen..;)

4. Lillies

Lillies Actief lid

19 aug 2009
    139
    0
    0
    NULL
    Enschede
    Hier altijd in de vriezer:

- Eigengemaakte kip, groente en erwtensoep
    - Eigengemaakte tomatensaus en pizzadeeg
    - Stampot (gebruikelijk maar wel erg lekker...)
    - Eigengemaakte runderstoofschotel (als de rib/sucade lappen in de aanbieding zijn) met paprika, wortel, ui, knoflook, aardappel, sperzieboon, ... Brood of rijst erbij.

Leuk onderwerp! Ben benieuwd wat er komt: hou van lekker eten maar moet door de week wel makkelijk zijn...

5. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Als ik soep maak, maak ik tegelijkertijd een hele hoop! Zaterdag ga ik waarschijnlijk zo'n 20 liter (maaltijd)soep maken en natuurlijk vriezen we daar het overgrote deel van in. Ik denk dat het deze keer erwtensoep wordt, want mijn man zit al dagen aan mijn hoofd te zeuren wanneer ik dat weer eens een keer maak.

(recept voor +/- 10 liter:

Leg 4 hamlappen in koud water en breng dat aan de kook. Een uur of 3 a 4 zachtjes laten trekken. Niet vergeten tussendoor af te schuimen. Haal daarna het vlees eruit en laat het afkoelen. Zeef de bouillon en breng het weer aan de kook en voeg 6 runderbouillontabletten toe. Voeg 2 pakken goed afgespoelde spliterwten toe samen met 1 of 2 grote aardappel(s) in blokjes en ongeveer 3 fijngesneden preien (of je doet makkelijk en haalt gewoon zo'n grote zak al fijngesneden bij de supermarkt). Laat dit zachtjes een uur of 4 sudderen tot alles kapot gekookt is. Wel goed blijven roeren want anders heb je een dikke laag aangebrande erwtenprut.

Ook chili con carne, spaghetti saus en stamppotten maak ik regelmatig in bulk hoeveelheden om ze vervolgens in te vriezen.

6. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik heb van de week bij de Jumbo een kantenklare diepvriesmaaltijd gehaald genaamd sensations. Het is echt makkelijk (8min in de magnetron) gezond en super lekker, had ik echt niet verwacht! Het is ook gewoon een volwaardige (vis) maaltijd! Niet echt duur, 4 euro per persoon per pak.

7. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Daar ben ik dan, kom de topic niet vinden!

Rode linzensoep (oftewel mercimek corbasi)

2 liter bouillon
    2 theeglazen linzen
    2 uien
    2 teentjes knoflook
    1 eetlepel munt
    1 eetlepel peterselie
    boter
    laurierbladeren
    zout
    zwarte peper
    tomatenpurree
    rode peper vlokken

Snipper de uit en knoflook en fruit die in de boter, voeg 2 liter bouillon toe en de linzen. Voeg de munt en peterselie toe en de laurierbladeren.
    Pak een ander pannetje en doe daar wat boter in, bak de tomatenpurree en voeg dit geheel ook weer toe aan de soep.
    Laat het geheel 1,5 uur pruttelen en haal dan de laurierbladeren eruit. Pureer de soep met een staafmixer of met de blender.
    Voeg dan naar smaak peper en zout toe en de hete peper vlokken (ik zelf doe dat eerder, maar ja, ik hou van pittig en ken de soep :))

Serveer de soep met een schijfje citroen.

Je kan ook aardappel en/of winterpeen door de soep doen, hij wordt dan iets zachter van smaak.

Dit is DE ideale soep om in te vriezen.

--------------------------------------------------------

Mijn moeder heeft pasgeleden een runderbouillon gemaakt met gehaktballetjes. Dit heb ik verdeeld over een paar bakjes in de vriezer en daarnaast liggen zakjes soepgroenten. Als ik trek heb in groentensoep ontdooi ik zo'n bakje, gooi de soepgroenten erbij en een stokbroodje met kruidenboter en klaar is je avondeten!

----------------------------------------------------------

Pastasaus is ook erg goed in te vriezen (de pasta kook ik liever wel vers)
    Nasi en bami zijn ook prima in te vriezen!

8. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

lillies> die runderstoof kom maar op met t recept!

9. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

ik probeer ook wel eens wat in de vriezer te doen, maar kom altijd tot de conclusie dat ik het nooit op eet, omdat ik het dan toch niet zo lekker meer vind smaken...

eigenlijk best jammer want het kan echt heel goed. een soep zou ik nog wel eens kunnen doen. maar b.v. dingen met kip en zo dat eet ik dan echt niet meer op helaas hahaha. want het is wel handig eigenlijk!

10. Lillies

Lillies Actief lid

19 aug 2009
    139
    0
    0
    NULL
    Enschede
    Runderstoof recept:

Ingredienten:
    750g runder/riblappen
    2 el bloem
    2 el mosterd
    100g boter
    1 bakje spekreepjes
    2 uien
    4 tenen knoflook
    paprika stoplicht
    4 aardappelen
    hand sperziebonen
    1 winterwortel
    1 prei
    1 bakje champs
    1 blik tomatenblokjes
    1 vleesbouillontablet
    100 dl rode wijn
    2 el paprikapoeder
    2 tl tijm
    peper zout

Boter in pan, vlees in stukken door de bloem, samen met mosterd in de pan. Spek, ui, en knoflook erbij, aanbakken 2 minuten. Prei, paprika, wortel, paprika poeder, tijm erbij en nog 2 min. bakken. Aardappels in blokjes erbij samen met tomaat en sap, champs en sperziebonen. Tablet in beker gekookt water oplossen en samen met wijn toevoegen. Ongeveer 2.5 uur zachtjes laten sudderen. Zout en peper naar smaak toevoegen. Lekker met rijst en eventueel sla.

11. Ik vind eten uit de vriezer ook niet lekker hoor.. Er mist toch een heleboel smaak dan :p

Ik ben dol op spaghetti, vanavond eten we spaghetti uit de vriezer (de saus tenminste) maar ik kan me er niet echt op verheugen :p

12. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    ik eet 1x per week op mijn werk en ga dit topic dus zeker in de gaten houden...

Mijn recepten:

- spaghett maak ik altijd een grote hoeveelheid, zowel de saus als de spaghettislierten. Wat over is vries ik in porties in. Vind het zelfs lekkerder uit de vriezer.
    - rodekool-schotel met gehakt en aardappels. Makkelijk te maken en per portie in te vriezen. Eet je toch groente, aardappels en vlees
    - knorr gerecht waarvan we 1 portie overhouden: vriezer in!

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier precies hetzelfde! Vind het zo vies uit de vriezer. Een paar keer geprobeerd om macaronie in te vriezen, te ontdooien en op te eten. Maar zowel mijn vriend als ik vonden het iedere keer smaken alsof die macaronie in verre staat van ontbinding was, jakkes! Dus wij vriezen gewoon helemaal niks in, behalve ijsjes :D. Ook voor de kinderen vriezen we geen eten in omdat ik het hun "niet aan wil doen" om vies eten te eten te krijgen ;)!

14. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België

Paprika stoplicht?...

15. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Rood, oranje, groen (zit meestal in een zak bij elkaar) :)

Quiche is overigens ook makkelijk in te vriezen, chili con carne in alle variaties gaat ook goed.

Voor de mensen die het vies vinden smaken uit de vriezer, hebben jullie dan wel een 'invries-vriezer die koud genoeg wordt? Volgens mij moet je er minstens een 3 sterren vriezer voor hebben.

16. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    OOOOW natuurlijk!
    Sorry 't is nog vroeg.:)

17. Lillies

Lillies Actief lid

19 aug 2009
    139
    0
    0
    NULL
    Enschede
    :)

Sorry, stoplicht is echt zo'n gewoonte uitdrukking geworden hier...

18. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hihihi, die stoplicht paprika vind ik wel super zeg! Had daar ook nog nooit van gehoord! Maar wel toepasselijk idd :D!

Maar wij hebben gewoon zo een diepvrieskist (veel te groot eigenlijk voor ons, maarja was pas nieuw en degene van wie hij was is overleden dus hebben wij hem gekregen.) Gewoon zo iets dus ->
    http://static1.youtellme.nl/images/content/contentpage/148/diepvrieskist.jpg

19. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Runderstofpotje staat te pruttelen! Ben benieuwd, heb nog nooit zoiets gemaakt! Ik kook wel altijd maar nooit heel ingewikkeld. Altijd binnen een half uur klaar.

Deel Deze Pagina