iemand tips voor wat lekkers op de bank vanavond

Discussie in 'De lounge' gestart door marilouise, 5 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marilouise

marilouise Niet meer actief

Ik heb zo'n zin in wat lekkers op de bank vanavond,
    onze vrijdag is heilig lekker tv kijken en even ontspannen, vaak lekker drankje erbij, maar heb zoveel zin in wat lekkers, maar weet niet wat, mijn man lust weinig geen vis of iets en we houden beiden niet van chocola

heeft iemand een idee ow ja ik heb het ook steeds koud. misschien wat warms maar wat

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

toastjes met wat erop, brie, filet of salade

mini worsten of saucijzenbroodjes

minipizza

broodje shoarma bestellen.

3. marilouise

hm minipizza

of augurkje met ham erom,
    brie filet en andere salades lust mijn man niet vindt ik ook zo sneu ik wel hij niets

knakworstjes!!!!!!!

4. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Dit is erg lekker én gemakkelijk te maken! *ik ben geen kaas eter, alleen jong belegen, maar je proeft niet dat er een vreemde kaas in zit*

Empanadillas een spaans hapje.
    voor 10 stuks:
    2 eieren, 125 gram spaanse ham(serranoham)fijngesneden,60 gr machegokaas geraspt(kan dus ook notenkaas met honing), 1-2 el mayonaise, zout en peper, 1 pakje diepvriesbladerdeeg,1 eierdooier losgeklopt.

Kook de eieren in 7-8 min hard, spoel ze koud, pel ze fijn.
    Meng ei, ham ,kaas, mayonais en zout en peper naar smaak.
    Steekuit de plakjes deeg cirkels van 8 cm en leg op elke cirkel een flinke eetlepel vulling.
    Vouw de cirkels dicht en sluit de randen met de bolle kant van de vork.
    Bestrijk de deegflapjes met eidooier en bak ze op bakpapier beklede bakplaat in 15-20 min. krokant in een voor verwarmde oven op 220 graden

Smakelijk!

5. mroos

mroos Niet meer actief

Ik kan genoeg lekkers bedenken hoor haha.

Bittergarnituur

Lekker stokbroodje met aiolie, brie, knoflookboter of van die kant en klare stokbroodjes met kruidenboter

Kaasvlinders, pistachenoten

Dadels met roomkaas, zoete pepers met kaas

Wij halen regelmatig voor vrijdagavond wat dingetjes waar we trek in hebben, zetten we voor ons neer, fles wijn erbij, paar biertjes, leuke film en lekker genieten;).

6. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    nachos met kaas uit de oven
    nachos chips in een oven schaal.. zoete chili saus erop.. geraspte kaas erover en ff laten smelten in de oven.

mozzarella balletjes met basilicum en een stukje cherry tomaat

7. marilouise

jullie noemen zoveel lekkere dingen op en ik zit bijna te kwijlen maar mijn man lust echt weinig( type zeur zeg maar )

die oven hapjes ga ik morgen proberen dat ziet er lekker uit

dadels lust ik wel man niet, potver

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    salamirolletjes met kruidenkaas erin, lekker blokjes kaas, plakjes worst met kaas etc

9. marilouise

Nou ik wil dus ook mijn man verrassen hij doet zoveel voor me en ik ben niet altijd even lief voor hem geweest het afgelopen jaar en we hebben al een paar keer gezegd we moeten zo hard vechten om er samen uit te komen na alle ellenden de afgelopen periode. dus ik dacht een verrassing. hij moet wel mee het te halen maar dan toch het gaat om het idee.

en ik weet dat ik hem geen groter plezier doe dan lekker samne op de bank wat lekkers en een lekker biertje ofzo.
    en dan is een zak paprikachips ook maar paprikachips

10. marilouise

ik ben volgende week jarig en heb gelijk wat ideetjes erbij om dan klaar te maken.

11. mroos

mroos Niet meer actief

Hij kan toch ook wat dingen halen dat hij echt lekker vindt, en jij wat jij echt lekker vindt?

Mijn man houdt ook van andere dingen dan ik, zou zonde zijn als ik het daarom nooit zou eten;).

12. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ingrediënten

2 sneetjes pain de campagne
    1 bakje jumbo garnalen (100 g)
    2 teentjes knoflook
    1/2 rode peper
    3 eetlepels olijfolie
    1 eetlepel peterselie (diepvries kruiden)
    1 eetlepel citroensap
    zout

Materialen

cocktailprikkers

Bereiden

Brood roosteren en elk sneetje in 4 puntjes snijden. Garnalen droogdeppen. Knoflook pellen en fijnhakken. Peper wassen, halveren, zaadlijsten verwijderen en in grove repen snijden. In braadpan (of wok) olie verhitten. Knoflook en peper lichtbruin bakken. Garnalen toevoegen en al omscheppend ca. 2 minuten bakken. Pan van vuur nemen, peterselie en citroensap erdoor roeren, met zout op smaak brengen. Aan elk prikkertje 3 garnalen en een driehoekje brood steken. In pan achtergebleven olie erover druppelen.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zachte kaas met beenham en frisse komkommer

Categorie: Glaasjes, Koud, Vlees

Ingrediënten: beenham, komkommer, limoen, smeerkaas

[​IMG]Ingrediënten voor 8 personen:

100 g gebraden beenham (gesneden), in stukjes
    1 doosje smeerkaas (la vache qui rit)
    ½ komkommer, geschild en in kleine blokjes
    ½ limoen, geperst

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Grieks Hapje

Categorie: Koud, Spiesje, Vlees

Ingrediënten: bieslook, geitenkaas, olijven, salami

[​IMG]Ingrediënten voor ca. 15 hapjes:

1 Stegeman Originele salami
    1 stukje zachte geitenkaas
    Gekruide olijven (zonder pit)
    Verse bieslook
    Cocktailprikkers

Gevulde komkommerschijven

Categorie: Koud, Vegetarisch, Vis, Vlees

Ingrediënten: kip-kerriesalade, kip-satésalade, Komkommer, krabsalade, tonijnsalade

[​IMG]Ingrediënten voor ca. 40 stuks:

2 mooie stevige komkommers
    100 gram krabsalade
    100 gram kip-kerriesalade
    100 gram kip-satésalade
    100 gram tonijnsalade

Was de komkommers en schil met een dunschiller om en om de schil eraf zodat je “gestreepte” komkommers overhoud
    Snijd de uiteinden van de komkommer en snijd de komkommer schijven van 1½ tot 2 cm dik.
    Snijd met een meloenbolletjessteker een holletje uit de komkommerschijven.
    Vul de holletjes met de diverse salades.

Gegrild stokbrood

Categorie: Vegetarisch, Warm

Ingrediënten: basilicum, boter, kaas, knoflook, stokbrood, tijm, tomaten

Ingrediënten voor 20 stuks:

1 stokbrood
    4 tomaten
    150 gram geraspte kaas
    2 à 3 teentjes knoflook
    100 gram boter
    peper & zout
    tijm
    basilicum

Snijd het stokbrood in plakjes van ca. 1½ cm dik en leg ze in een overschaal.
    Meng de boter met de uitgeperste knoflook en smeer het brood hiermee in.
    Leg een plakje tomaat op het brood, doe er wat peper en zout op en strooi er vervolgens geraspte kaas over.
    Strooi wat tijm en basilicum over de stokbroodjes en zet ze ca. 10 minuten onder de gril totdat de kaas gesmolten en licht gekleurd is. Dien de stokbroodjes warm op

13. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Pittige courgettebootjes

Categorie: Vegetarisch, Warm

Ingrediënten: bosuitjes, courgette, kaas, peterselie, tomaten

[​IMG]Ingrediënten (30 stuks):

5 grote courgettes
    1 grote tomaat (fijngehakt)
    2 fijngesnipperde lenteuitjes
    1 eetlepel peterselie
    ca. 100 gram geraspte kaas

Snijd de courgettes in 3 gelijke stukken en snijd elk stuk weer in de lengte door. Hol ieder stuk uit met een theelepel.
    Kook de courgette 3 minuten in zacht kokend water. Giet af en laat onder koud water afschrikken. Dep de courgette vervolgens droog met keukenpapier.
    Meng de overige ingrediënten in een kleine kom. Verdeel het mengsel over de bootjes en zet ze ca. 10 minuten onder de gril tot de kaas gesmolten is.
    Leg de bootjes op een schaal en serveer ze direct.

Paprikarolletjes met geitenkaas

Categorie: Koud, Vegetarisch

Ingrediënten: citroen, geitenkaas, olijfolie, oregano, paprika

Ingrediënten (16 stuks):

2 grote rode paprika’s
    4 eetlepels (olijf)olie
    ½ citroen
    150 gram zachte geitenkaas
    2 takjes oregano
    (versgemalen) zwarte peper
    cocktailprikkers

Was de paprika’s, maak ze schoon en snijd ze in de lengte in acht plakken. Verhit in een pan 3 eetlepels olie en laat en de paprika’s afgedekt in ca. 10 minuten gaarstoven.
    Boen intussen de citroen schoon en rasp 1 theelepel van de schil. Verkruimel de geitenkaas boven een kom. Knip de oregano fijn boven de geitenkaas. Schep de geraspte citroenschil en 1 eetlepel olie erdoor. Breng op smaak met enkele druppels citroensap en veel peper.
    Schep op elk stuk paprika een eetlepel geitenkaas. Rol de paprika’s op (aan de smalle kant beginnen) en zet elk rolletje vast met een cocktailprikker. Leg de rolletjes in een lage schaal. Laat ze ca. ½ uur laten staan, zodat de smaak zich kan ontwikkelen.

Boursin-hapje met zalm

Categorie: Koud, Vis

Ingrediënten: boursin, zalm

[​IMG]Ingrediënten (20 stuks):

4 plakjes gerookte zalm
    2 doosjes Boursin (kruidenkaas)
    aluminiumfolie

Bereiding:

Beleg de plakjes gerookte zalm heel dik met Boursin. Rol ze op en verpak ze in de aluminiumfolie.
    Laat de rolletjes een uur in de koelkast stevig worden en snijd ze in plakken (ca. 5 plakjes per rolletje).
    Leg de hapjes op een platte schaal en serveer ze direct.

Ingrediënten voor 12 personen:

6 eetlepels Cocktailsaus (pot van D&L)
    2 eetlepel ongeklopte slagroom
    ½ eetlepel citroensap
    150 gram Hollandse garnalen
    12 blaadjes sla voor de garnering
    1 tomaat
    12 toefjes dille

Bereiding:

Meng de cocktailsaus met de slagroom en de citroensap.
    Halveer de tomaat, verwijder de zaadjes en snijd de tomaat in blokjes.
    Leg 12 eetlepels of amuselepels klaar. Leg op elke lepel een blaadje sla.
    Verdeel de garnalen over de lepels. Schep op elke lepel een beetje saus.
    Garneer met de blokjes tomaat en een toefje dille.

14. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    * Dipstokjes met dippers
    * Stokbroodje of toastje met groene pesto en zongedroogde tomaatjes (uit pot, op olie)
    * 'Gewoon' bittergarnituurtje

15. Wraprolletjes met zalm of kipfilet:

Koop een pak wraps, smeer deze in met een kruidenboter (zo'n cremige bijv. ValFranc van de Aldi).
    Doe hier plakjes kipfilet of zalm op (ik doe altijd kipfilet)
    Daarna wat rucola, rol de wrap op en steek er prikkers in en snij het vervolgens tussen de prikkers door tot kleine rolletjes...

Erg lekker, erg verrassend!

16. Within

Within Niet meer actief

Kaasvlinders!

Laat mijn man het maar niet horen, die gaat dan spontaan de spullen in huishalen.
    Heel simpel:

Nodig: Bladerdeeg en (geraspte) kaas
    Maakt niet uit welke soort, ik gebruik altijd jong belegen.

Ontdooi de plakjes bladerdeeg, kaas erop en oprollen.
    (tip: hou een randje vrij van kaas om het rolletje "dicht te plakken")
    Snij de rolletjes in schijfjes en leg ze op bakpapier.

15 minuten in de oven op 220 graden :)
    Je kan er ook nog ham bij doen voor de variatie. Ik maak ze regelmatig en ze zijn sneller op dan koud.

17. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Zoet gemarineerde olijven zijn ook overheerlijk! de meeste kaasboeren hebben ze wel, wat een uitvinding!

bladerdeeg met brie er in of met knakworstjes er in ook erg lekker :)

18. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hmm, kleine gehaktballetjes!! Er zijn 100-en-1 manieren om die te kruiden, is hier altijd heerlijk genieten als ik dat maak in 't weekend. En eiersalade op toastjes. Augurk of blokjes kaas met salami eromheengewikkeld ( Dat is teamwork bij ons... manlief eet de salami en ik de augurk en kaas... )

19. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Bladerdeeg met tonijn:

Tonijn uit blik mengen met een uitje en wat zoete chilisaus.
    Bladerdeeg is tweeën of vieren snijden, schepje tonijn erop en dan dichtvouwen. Smeer wat ei op de bovenkant.
    Dan in de oven tot ze bruin zijn. Weet de tijd even niet.

Dit kan ook met kip. Kipfilet bakken en als het gaar is uit elkaar pluizen. Mengen met uitje en chilisaus en dan hetzelfde als bovenstaand.

Stokbrood met tzaziki maak ik ook vaak.

Wit stokbrood in plakjes snijden en bestrijken met olie en peper en zout. Dan in de oven lekker knapperig laten worden.

Meng voor de tzaziki turkse of griekse yoghurt met geraspte uitgelekte komkommer, zout en peper, knoflook naar smaak en een eetlepel olijfolie.

20. belinda203

belinda203 Bekend lid

23 mrt 2008
    784
    0
    0
    verzorgende I.G.
    Odijk
    runderrookvleesplakjes gevuld met roomkaas of kruidenkaas
    plakjes ham gevuld met Buko ananaskaas(klinkt vies maar het is echt jammie :D )
    plakjes bladerdeeg met knakworsjes uit de oven
    stokbroodjes met brie en appelstroop iuit de oven(plakjes dan he)
    stokbroodjes met geitekaas en honing uit de oven(plakjes dan he)
    Eet smakelijk!

Deel Deze Pagina