Tip gevraagd; sprookjesboek 3 jaar

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamavanmeisje, 16 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Weten jullie een leuk sprookjesboek voor een meisje van 3 jaar?

2. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    upperdepup, even omhoog

3. adi

adi Niet meer actief

Ik lees de sprookjesboeken van Grimm en Anderson voor, die van action. Lekker veel grote plaatjes en wat vereenvoudigde verhalen.

Overigens zwak ik nog veel sprookjes wat af, sommige dingen vind ik nog te heftig voor 3jarigen.

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm wij hebben een hele leuke... Zal boven eens kijken als ik zo op dr kamer ben.

Al ben ik blij dat we inmiddels mijn oude sprookjesboeken kunnen lezen.... Meeste boeken die leuk zijn voor 3-jarigen (zonder dood, verderf en slachtpartijen) deden toch erg af aan het gevoel dat ik had bij sprookjes.. Ik ben gewoon opgegroeid met de ouderwetse verdronken wolf in roodkopie, het hart dat uit de reële gesneden wordt in sneeuwwitje etc :)

Inmiddels lezen we een sprookjesboek gedrukt in 1978 maar dat vond ik met 3 jaar echt nog niet kunnen :)

5. mamamaaike

mamamaaike Actief lid

18 jan 2008
    153
    0
    0
    Wij hebben De Sprookjesverteller van Thé Tjong-Kingh. Erg leuk boek met mooie tekeningen. Maar het zijn wel de traditionele sprookjes dus toch een beetje spannend af en toe. Wij lazen deze vanaf een jaar of 4.

6. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wij lezen sommige verhalen uit Lecturama sprookjes van vroeger voor. Niet alles is al leuk voor kleintjes, maar veel verhalen wel. Zo is mijn jongste dol op de Minotaurus.

7. adi

adi Niet meer actief

Hehehe inderdaad, je vertelt precies waar ik tegenaan loop. De boeken die ik voorlees vertellen wel het echte verhaal, maar bepaalde stukken draai ik nog om ;).
    (De koningin zei tegen de jager dat hij het sneeuwwitje weg moest jagen uit de kasteel bijv ;))

Alleen haalt dat de sfeer uit het sprookje, ik was als kind echt verzot op lekkere spannende griezelsprookjes. Maar die tijd komt vanzelf nog ;)

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dit. De enige die ik kuis is die van Blauwbaard. Dat is ook wel erg luguber.

Verder vertel ik vaak sprookjes uit mn hoofd :)

9. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

Deel Deze Pagina