Hallo allemaal, ik heb een vraagje, wij zijn in november gestopt met de pil. Nu heb ik een paar keer gehad dat rond de 11e of 12e dag na mijn menstruatie ik echt een soort slijmprop verlies (het lijkt wel lijm) heel kleverig en dik, maar wel helder van kleur. Wat is dit? Is dit een soort slijmlaag die voor de baarmoeder zit en dan 'de weg vrijmaakt' voor zaadjes? Of is dit al het eitje geweest en ben ik dan dus te laat? Ik hoop dat iemand me kan helpen! Veel suc6 allemaal! Liefs Karin
Dat is een teken dat je eisprong er aan komt. Zoals je al zei, deze maakt de weg goed begaanbaar voor de zaadjes. Dus aan de klus als je dit hebt....
Hoi Melisa, Dank je wel, weet je dan ook hoe lang dit voor de eisprong gebeurt? Ofwel, hoeveel dagen hebben we dan kans? Dank je wel!
Het slijm heet cervix-slijm oftewel vruchtbaar slijm. Wanneer het slijm weer weg is, is de eisprong achter de rug. Gewoon lekker klussen als je het slijm opmerkt en dan zit je vaak wel goed. Bij mij duurte het slijm ongeveer 3 dagen voordat ik daadwerkelijk mijn ei had. Daarna was het ook binnen een dag weg.
Hoi! Ik lees even mee, omdat ik deze maand ook zoiets had. Als je hier leest: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=92523 Dan staat er weer dat dit pas na je eisprong gebeurd. Ik mis de handleiding van mijn lichaam!
Hoi Su80, Ja inderdaad het lijkt wel op wat ik had/heb! Maar dat houdt in dat mijn eisprong dan wel heel vroeg was, dag 10... het kan natuurlijk wel maar wel erg vroeg lijkt mij... mijn cyclus is 29 dagen, al 3 maanden hetzelfde... toch maar eerder beginnen deze maand dan! Liefs Karin
Kan best natuurlijk, dan heb gewoon een wat langer lutheale fase (van eisprong naar menstruatie). Ach, veel oefenen kan geen kwaad natuurlijk
Hoi! Bij mij is het ook een klodder (sorry ) doorzichtig slijm voor mijn ei. Dat duurt zo'n drie dagen en na mijn ei is er ook nog een klein beetje doorzichtig slijm, maar dat lijkt veel wateriger.
Mmmm dan hebben we toch wel rond de goede periode iets gedaan! ik hoop zo dat het nu eindelijk raak is.. maar helaas nog een paar daagjes wachten. Ik voelde vanmorgen wel iets in mijn buik maar ja dat kan ook de ongi perikelen zijn! Maar ik heb het idee dat het anders voelt als normaal... maarja kan ook goed dat ik mezelf voor de gek hou natuurlijk! We zullen zien...afwachten afwachten afwachten... gelukkig ben ik een heel geduldig persoon: NOT! Liefs Karin