pap bij 5 maanden?

Discussie in 'Voeding' gestart door Makkie, 10 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Makkie

Makkie Niet meer actief

Hee dames!

ons jongste ventje is nu 5 maanden en is een goede eter! hij vind alleen zijn flessen steeds minder interessant worden, dus fruit eet hij nu sinds een paar weken. Ik heb voor meer verzadiging met 4 maanden de rijstebloem van bambix gegeven. Hij vond het heerlijk, maar raakte er volledig verstopt van. Nu geven we hem geen pap, maar hij is er echt wel aan toe.

Om een lang verhaal kort te maken :D, mag je bij 5 maanden al de bambix 6 maandenpap geven? Aangezien ze hier niet verstopt van kunnen raken. En zijn er mama's die dat ook gedaan hebben, ervaringen graag!!

groetjessss Meike

2. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Oeps een gevaarlijk onderwerp hier haha.

Je zou een schepje kunnen proberen in de flesvoeding en een weekje kunnen aan kijken hoe hij hier op reageert. Reageer hij er goed op kan je het gaan verhogen zo zou ik het aan pakken.

Je geeft nog geen groente toch misschien een hapje groente er ook bij gaan geven als hij niet meer genoeg heeft. Fruit was je al mee begonnen. Hier zijn we ook rond 5 maanden begonnen met fruit en wat groente en langzaam op gebouwd.

Kortom het komt er op neer probeer het voorzichtig uit.

3. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    verplaatst naar 'voeding'

4. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    Kreeg jouw zoontje ook krampen van de rijstebloem? hier nl wel, daarom durven we niet met groente en fruit te beginnen al is hij er echt wel aan toe...
    Hoe ging dat bij jou???:(

5. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees ook even mee. Mijn dochtertje heeft geen krampen maar haar ontlasting veranderd wel gelijk naar een klei-achtige substantie waar ze wat beter haar best voor moet doen om het eruit te krijgen. Heb hierover ook gister net een topic geplaatst bij de pagina van de Voedingsdeskundige.

Ik weet niet of je al met 5 maanden mag beginnen met granen. Ik zou zelf denk ik in jou situatie eerst eens groente proberen om te zien hoe hij daarop reageert.

Deel Deze Pagina