Onze kelder staat vol met potjes en blikjes, opgespaard/van de weggeefhoek door de maanden heen. Nu zat ik eens rond te kijken en viel me op dat de blikjes met doperwten zich hebben opgestapeld Ze zijn bijna op datum dus wil er graag iets mee doen... maar wat ?? ik kom niet verder dan erwten soep.
mijn moeder maakt vaak doperwtjes met rijst: uitje fruiten gehakt rullen doperwtjes laten uitlekken wat ketchup en ketjap naar smaak toevoegen rijst erbij. klaar!
Uit blik? Weggooien... Bah! Maar goed, als je er dan toch iets mee wilt: ik vind het door de couscous altijd wel lekker en ook bij paëlla kan het goed. Maar ik smokkel ook gerust aan handje doperwten door de pasta-saus.
In wraps! Lekker met mais, ook uit blik Paprika erbij, pittig kippetje of gehakt. Laat de fantasie er maar op los, want je kan werkelijk alles in wraps doen
met verse munt en blokjes feta.. hebben we toevallig vandaag op. Omdat ik ook ineens achter kwam dat ik een behoorlijk hoeveelheid erwten nog in de diepvries had. had geloof ik ooit dit eens gelezen en het smaakte best goed. Verder gewoon door allerlei gerechten doen. Gebruik erwten eigenlijk altijd als toevoeging. Door een mexicaanse schotel of door de pasta-saus i.d.
Doperwten uit blik vind ik echt niet te eten... Met diepvriesdoperwten weet ik wel raad, gebruik dat best vaak.
Hier gebruik ik alleen diepvries doperwten maar gebruik het o.a. bij: - Door de rijst - In een rijstsalade - In een lekkere stoofpot - Vis ovenschotel (Aardappel schijfjes, groentes, kabeljauw/witvis erop en wat kruiden) - Door de pasta Ga zo maar door, hier zijn ze niet aan te slepen haha.
Pasta carbonara met munt en doperwten. Echt super lekker Farfalle & Carbonara Pasta Recipes | Jamie Oliver Recipes
erwten.... bah die zouden vandaag nog verboden moeten worden. alleen voor erwtensoep dan maar dat zijn toch weer ander soort erwten. ik eet ze hooguit ook een schepje bij de goulash idd. verder never. ielk
Pasta met spekjes, mascarpone en erwtjes! Spekjes bakken Mascarpone in pannetje (even opwarmen) en de erwtjes erbij Pasta koken. Mmm