wat zou jij willen zien in een speeltuin

Discussie in 'De lounge' gestart door LadyLaila, 15 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyLaila

LadyLaila Bekend lid

31 mrt 2009
    534
    0
    0
    overijssel
    hallo allemaal

We willen een voorstel voor een speeltuintje maken maar wat zouden ouders willen in een speeltuin.
    We zaten te denken aan een natuurthema dus wat meer om te ravotten voor de jongens maar toch ook leuk voor de meisjes
    Zouden jullie mee kunnen denken en reacties zijn welkom.

2. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
    Waterbak, zandbak, stukje bos met een heleboel losse takken dat zw wat kunnen bouwen, hebben we hier in naruurspeeltuin zuiderpark den haag

3. 1985Breezer

1985Breezer Bekend lid

19 feb 2009
    869
    251
    63
    zorg
    brabant
    Geen zandbak lees vieze beestjes bak!
    Goaltjes,wipkip, huisje met glijbaan en zo"n houten loopbrug.
    En een kleine klimmuur en natuurlijk een schommel

4. dekilene

dekilene Niet meer actief

Geen zandbak jakkie dan zie je allemaal darmkunsten van de poezen.
    Glijbaan met huisje, wipwap, schommel, klimrek en een hinkelbaan

5. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Zo'n klimtoren van touw,hoe heet zoiets?

6. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

5 dec 2011
    3.421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    een spin noemen we dat hier

7. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
    Nou bij ons in de speeltuin geen vieze beestjes of kattenpoep ofzoin de zandbak?! Misschien omdat het in een groot park is niet in de buurt van woningen.
    Mijn meisje is dol op de zandbak daar kan zij zichzelf echt in vermaken, voor ander toestellen vaak nog te klein.
    Hou ook rekening met de ukkies, veel speeltuinen geen attributen voor de kleintjes das jammer

8. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    zeker te weten een vogelnest schommel! Daar kun je de kleintjes ook in leggen. een klimrek met glijbaan en nog een aparte wip en goaltjes.

9. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Welke leeftijden wil je in de speeltuin?
    Professionele speelattributen worden verkocht op leeftijdgroepen.
    Peuters/kleuters; zand, glijbaan, schommel met rug
    Vanaf groep 3, klimmen/klauteren; klimwand, trapeze, telraam etc, familieschommel
    Verdere mag via pb.... ( nee ik verkoop het niet zelf ):)

10. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

In onze oude buurt hadden ze een leuke speeltuin met een verkeersparcours zeg maar met stoplichtjes ( geen echte lichten maar borden met rood groen en oranje) een grote speelboot met daaraan een glijbaan, schommel, kleine hardloopbaan, voetbalbeldje klimrekken. Echt heel erg leuk

11. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Een kabelbaan, wij hebben er 1tje achter ons huis. Ding wordt de hele dag gebruikt.
    Speelhuisje met glijbaan, die ook goed toegankelijk is voor peuters.
    Een paar wipkippen.
    Schommel.

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Een goed speelhuis. Met daarop een glijbaan, schommels, touwklim muur, koprolstangen, meerdere klim mogelijkheden en een brandweerpaal.
    Verder zo'n hangschommel, wipkippen, wipwappen.

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

Mijn ouders hadden vroeger in Luxemburg een grote speeltuin. Ik weet niet hoe groot die van jullie zou zijn? Wij hadden een trein, een vijvertje met boten, een draaimolentje, hoge en lage glijbaan, rolschaatsbaan, een skelterbaan en de gebruikelijke wip wap, een familieschommel, gewone schommels, trampolines, nou ja van alles eigenlijk. Wat wel prettig is, wanneer je een wat groter terrein hebt, om een deel voor peuters af te schermen, zodat je daar de speeltoestellen voor kleintjes hebt en ze niet zomaar weg kunnen lopen. Zet vooral bankjes en een heleboel prullebakken neer ;)

14. knap

knap Niet meer actief

Ga je een speeltuin beginnen?

Wat ik leuk vind bij de speeltuin is die skelters en fietsjes en huisjes en zo waar ze zelf mee kunnen rijden een autobaan las ik net hier is ook erg leuk. Een vast zwembadje!! met mooi weer. Zandbak kan maar met net.
    Kleine glijbanen ook voor de aller kleinste en als het kan zet de speeltuin af met een hekwerk zo dat de allerkleinste niet weg kunnen lopen en je als moeder wat langer op een bankje kan zitten haha.

15. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

grote ingegraven trampoline..succes verzekerd

16. LadyLaila

LadyLaila Bekend lid

31 mrt 2009
    534
    0
    0
    overijssel
    Hier zat om de hoek een supermarkt maar die is weg en het is platgegooid en nu willen we er een speeltuin gaan maken dus initiatief indienen en als het plan goed is uitgedacht gaat de gemeente het doen. Er zit op loopafstand een groot speeltuin waar alle leeftijden kunnen spelen. Maar er is een jaar terug ook een kleine speeltuintje achter een flat gekomen daar zit een glijbaan met zandbak en zo een ligschommel zoals ik het noem en 2 normale schommels maar daar zitten met mooi weer ruim 50 kinderen te spelen en als deze speeltuin erdoor komt dan kan het verdeelt worden over die 2 speeltuinen. Wijzelf dachten aan een speeltuin voor de kleintjes dus zo een schommel waar ze in kunnen liggen en dan ook voor de wat oudere kindjes dus in principe een leeftijd van net lopend naar een jaar of 10.
    Zie wel veel verschillende ideen die ik al noteer want ga zo weer ff overleggen

17. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik snap hem :) Heb ik misschien nog wel een idee voor je, aangezien de gemeente het wil inrichten als ik het goed begrijp. Jij zit ook in overijssel zag ik, bij ons zit een bedrijf, die speeldingen maakt, waaronder een oranje boog met geluidenspellen, (bijv dierengeluiden) ook voor kleintjes, mijn peuter vind die geweldig :) maar hij schijnt ook voor grotere kinderen geinstalleerd te worden. De kinderboerderij hier heeft hem toen gekregen van dat bedrijf, kan best dat jouw gemeente hier ook geld in wil steken, het is een ding van Yalp,, weet alleen niet hoe die heet, maar hij is hier superpopulair bij alle leeftijdsgroepen.

18. topper12

topper12 Niet meer actief

Hier in de buurt hebben ze van oude boomstammen (low-budget vindt de gemeente vast fijn ;)) een soort parcours gemaakt: balk om over te lopen, paaltjes op te slalommen een paar stammetjes rechtop ingegraven die als goal kunnen dienen. Een glijbaan en een waterparcours doen het ook altijd goed. Wat ook leuk gevonden wordt zijn die emmertjes waarmee je zand in het speelhuisje kunt takelen. Hoop dat je snapt wat ik bedoel :)

19. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Heb je al wel eens gekeken naar de eisen waar een speeltuin aan moet voldoen?
    Begrijp dat het een speeltuin(tje) in een woonwijk betreft? Geplaatst door de gemeente?
    Wordt de speeltuin beheerd door een bewonerscommissie ofzo?
    Dan zou je iets met water kunnen doen. (waarvan dan diverse bewoners een sleutel hebben om het water aan te zetten + er toezicht op te houden)

Want boomstammenparcours is leuk maar niet geschikt voor een kleine stadsspeeltuin

20. Jeniyah

Jeniyah Niet meer actief

Zo'n vogelnest schommel... heerlijk voor die kids!!!
    En voor mijn dochter toch echt onmisbaar ;)

Deel Deze Pagina