Gent of Brugge?

Discussie in 'De lounge' gestart door Juul84, 7 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juul84

Juul84 Niet meer actief

Ik twijfel welke stad het leukste is om naartoe te gaan. We willen een dagje gaan en dan echt de stad gaan bekijken, mooie gebouwen, musea en andere bezienswaardigheden. En dan 's avonds lekker hapje eten daar.

Maar ik weet niet welke stad leuker is, misschien Belgische dames die tips hebben?

2. Locusta

Locusta Niet meer actief

Wij zijn met de jaarwisseling in Brugge geweest en we hebben een super tijd gehad! Ik zou dus Brugge aanraden :) Zijn ook twee leuke tentoonstellingen op dit moment; Van chirurgijn tot pestheilige en Vorstelijk onthaald. Beide zeer de moeite waard.

3. Ellamalou

Ellamalou Fanatiek lid

22 jan 2011
    1.416
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben een Belgje en ik vind Brugge leuker. Meer sprookjesachtig. Maar in Gent kan ik me ook amuseren hoor!

4. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Wij zijn ook in Brugge geweest en vond het een erg mooie stad.
    We waren er al eens geweest om te winkelen (=aanrader) en hebben er afgelopen zomer doorheen gewandeld. Erg mooi!

Vond Brugge alleen wel ontzettend duur qua terrasje pakken :)

5. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Allebei de moeite waard, maar Brugge is toch net iets specialer.

6. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Als Bruggeling zeg ik...Brugge. Is een supermooie stad. Zeker met de eindejaarsperiode.

7. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    hihi wij zijn eens een weekendje naar brugge, en een weekendje naar gent geweest :)

brugge is wat sprookjesachtiger, Gent wat groter....
    Als je 1 dagje gaat zou ik voor brugge gaan!
    Gezellig plein, (wij gingen rond kerst) leuke winkelstraat, en wij hebben daar een hele leuke stadswandeling gedaan die je bij de vvv in de stad kunt kopen!

8. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
  9. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Absoluut naar Gent! Geen twijfel mogelijk voor ons:), zo leuk!
    Ik vind het wat hipper dan Brugge.

10. tulip

tulip Niet meer actief

tja, ik ben in beide plaatsen verschillende keren geweest en het is allebei geweldig. Je stelt mij voor een onmogelijke keuze;)

11. mamav4

mamav4 Niet meer actief

Wij zijn tussen Kerst en Oud en Nieuw in Brugge geweest. Erg mooi stadje!
    Daar vandaan ben je ook heel snel in Knokke, wat ook erg leuk is.
    In Gent ook wel eens geweest, maar dat vond ik niet zo bijzonder.

12. Juul84

Juul84 Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties! Meeste stemmen voor Brugge zie ik.

Maar het wordt toch Gent :D omdat dat een half uur dichterbij is. En omdat we maar een dagje gaan, scheelt zo'n uur toch wel een hoop. We willen echt veel dingen gaan bekijken.

Ga trouwens met mijn vader, dus het hoeft geen romantisch dagje te worden ;) denk dat als ik met mijn man zou gaan, Brugge misschien qua sfeer leuker zou zijn.
    Mijn vader en ik hebben regelmatig een vader-dochterdagje en gaan dan samen op pad. Afgelopen jaren veel naar theaters geweest voor balletvoorstellingen/musicals/toneel maar nu een keer wat anders.
    Dagje Gent wordt het dus!

Tips voor leuke restaurantjes zijn welkom ;)

13. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Zelfde voor ons! Echt genieten in Gent. Brugge vonden wij wat oubolliger(no offense)

14. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Ga je met je eigen wagen? Want Gent is niet te doen enkel en alleen te voet (tenzij je alleen de winkelstraat doet).

15. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Vergeet je het SMAK museum niet? Veel plezier!!

16. bijtjuh16

bijtjuh16 Niet meer actief

ben nog nooit in gent geweest, alleen in brugge.. dat vond ik nogal tegenvallen. Best klein naar mijn idee.
    Maar ik ben hier niet voor mijn mening want jullie hebben al een keuze gemaakt zie ik.. DUS HEEL VEEL PLEZIER!!:D

17. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Euh,
    Ik ben van gent dus k ga geen reclame maken voor de concurrentie.
    Brugge is meer toeristischer en middeleeuwser; Gent is een leefstad (zelf de 2e grootste stad van Vlaanderen na Antwerpen).
    Wil je een charmant decor en een historisch gevoel dan zeg ik brugge.
    Wil je hip, trendy en t gevoel van een grote stad dan is gent beter

18. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    o, nu pas pagina 2 gelezen.
    Hier komen de resto tips.
    De gehele Vrijdagsmarkt zijn versch resto's. Voor de veggies: lekker Gec, Tasty en de Greenway. Sleepstraat is een straat vol Turkse resto's (super goedkoop en je krijgt een voorafje en een drankje van t huis). Op de Graslei zitten ook restaurants en je zit op de mooiste plek van gent.
    En je hebt ook nog t "waterhuis aan de bierkant" met de grootste bierkaart van Gent, alle belgische bieren vind je hier en dat zijn er hopen hé.

Deel Deze Pagina