Ik ben op zoek naar een overheerlijk recept van zalm. Normaal doe ik het altijd op de grill (met viskruiden en mosterd) maar nu wil ik een keer wat anders.
YEP. Heb ik voor je. Super simpel, maar lekker.... hmmmm..... Zalm in ovenschaal doen. Daaroverheen een sausje van mosterd en lemoncurd (staat bij de jam in de supermarkt). Ongeveer 2 eetlepels mosterd en 3 eetlepels lemoncurd. Dit op 150 graden ongeveer 20 minuten in de oven.
Deze is echt heel erg lekker Tagliatelle met zalm, roomkaas en courgette - Recept - Allerhande - Albert Heijn
Mmm zalm! Ik doe ook vaak alleen maar viskruiden erop. Wat ook lekker is, een beetje gebakken knoflookteentjes erop/ erbij. En in wokrestaurants zie ik ook altijd dat ze er prei bij doen, bij de knoflook.
Zalm met wortel en wilde rijst Lekkere zalm met wilde rijst en worteltjes Voorbereiding Ui en knoflook snipperen, champignons in plakjes snijden, Bereidingswijze Bak in olijfolie mengsel van gesnipperde ui en knoflook goudgeel (niet aan laten bakken) Schep mengsel uit pan en bak daarin de zalmmoten aan beide kanten licht bruin (niet te hard) Voeg mengsel van ui en knoflook toe en voeg ook de champignons, tomaten en Italiaanse kruiden toe. (gedroogd liefst strooien over zalmmoten). Met deksel op de pan 10 minuten laten sudderen. (keer zalmmoten enkele keren om) Ondertussen rijst koken. Daarnaast worteltjes beetklaar koken in weinig water. Serveertips Serveren met tomatensalade of andere salade. dit recept was ook erg lekker kan evt i.p.v. rijst ook met gebakken aardappels
Ik maak het ook geregeld met gewone pasta, gestoofde courgette (beetje ajuin) en wat room. Zelfde ook es gemaakt met gestoofde prei, kerstomaatjes, likje ketchup en room. Die gestoofde courgette maak ik overigens ook geregeld zonder room met gekookte aardappelen en zalm. Ik koop zalm uit de diepvries en die stoom ik meestal in de microgolfoven. Als ie klaar is meng ik hem onder de groenten. Mijn partner vind brocolli met zalm en aardappelen ook heerlijk (alleen hou ik zelf niet van brocolli) en met champignons heb ik hem ook wel es klaargemaakt.
Ooh klinkt lekker! Recept? Ik maak vaak zalm uit de oven met knoflook. Of met zo'n boursin sausje erover. Jammie!
Ik heb ooit en recept op het internet gevonden, geloof smulweb. Dat was penne met gerookte zalm, tonijn uit blik, pesto en courgette. Volgens mij zat er meer groente in maar dat weet ik zo niet meer. Ik vind dit echt heerlijk!! En dat terwijl ik normaal echt geen tonijn ga eten. Dat is namelijk 1 van de weinige dingen die ik niet lust.maar in dit gerecht overheerst de tonijn totaal niet, wat het erg lekker maakt.