Iemand ervaring met productie in China?

Discussie in 'De lounge' gestart door 078mama, 6 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik vroeg me af of iemand hier ervaring heeft met producties in China. Ik heb een bepaald idee voor een product waar ik een prototype van wil laten maken en daarna wil laten produceren in China. Nu denk ik dat ik het prototype beter hier kan laten maken maar ook dat weet ik nog niet helemaal zeker. Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste aan kan pakken?

2. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Productie in China is denk ik alleen handig als het op hele grote schaal is. Voor 1 prototype zou ik het niet helemaal in china gaan zoeken denk ik, maar dat is natuurlijk zonder enige achtergrond informatie zomaar even gezegd :)

Heb je al wel gekeken naar patenten en dergelijke?

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Misschien kun je het eens vragen op het ondernemersforum higherlevel. Daar zullen meer mensen zitten die hier wel ervaring mee hebben.

4. wonderland26

22 sep 2011
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn vader heeft er veel ervaring mee, je kunt me pb'en.

5. 078mama

078mama Niet meer actief

Thanks meiden! Het prototype ga ik denk ik even laten maken hier in de regio maar ik wil daarna zeker de massa op gaan zoeken. Patent moet ik nog controleren maar ik kan me niet voorstellen dat dit al bestaat eigenlijk.

Wonderland, ik ga je later zeker even een pb sturen! bedankt

6. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Patent steekt ingewikkeld in elkaar. Je krijgt niet een patent voor een nieuw "product", maar alleen voor nieuwe technieken. Als jij bestaande technieken gebruikt, dan zou je eerder moeten gaan voor het vastleggen van een model.
    Voorbeeld: jij ontwerpt een nieuw soort deur. Maar je gebruikt nog steeds scharnieren voor de bevestiging: dan is het geen nieuwe technologie en krijg je geen patent.

Ik zou daarmee beginnen met uitzoeken.

7. 078mama

078mama Niet meer actief

Dat is waar, dat heb ik vaker gehoord. Maar goed, dan doen we het zonder patent. Het is ook iets wat waarschijnlijk makkelijk na te maken is. Mijn kracht moet dus zijn om de bekendste in zijn soort te worden.

Deel Deze Pagina