"Lekker rustig he?!"

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by tompoes, Mar 6, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tompoes

tompoes Bekend lid

Oct 12, 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Onze dochter is een nachtje uit logeren omdat ik morgen moet werken en manlief een gesprek heeft bij z'n nieuwe baas. Kon niet anders, verder geen familie in de buurt (ouders wonen ook ver weg). Toen ik vanmiddag ging wandelen/winkelen/boodschappen doen: "He waar is de kleine?!" Nou uit logeren.. "Aaaah lekker he?!"

"Lekker rustig he?!"
    "Geniet er van hoor! Ze komt zo weer terug en dan is het over met de rust!"
    "Je weet niet wat je zegt, je zal er blij om zijn dat ze even weg is!"

Nou nee! :x Ik vind dr geen hol aan! :( Het is zooooo stil in huis!!!!!!!!

Herkenbaar?

2. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

Aug 5, 2011
    2,049
    0
    0
    Hahaha; JA! :)

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,991
    4,003
    113
    Ja heel erg!

Toen onze dochter een keertje uit logeren was zaten we aan de eettafel, keken elkaar aan en zeiden; nu is het wel heel stil he?

Hoewel ik soms wou dat er een mute knopje op zat, kunnen we haar ook niet missen!

4. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Op zich heb ik geen problemen met logeren maar zoontje was van de week 's morgens door de buurmeisjes opgehaald, ik was door m'n rug gegaan en zo had hij evengoed een leuke dag en kon ik rusten...om 17 uur stuurde ik een berichtje of alles nog onder controle was en ja, hij had het nog erg gezellig. Ik was eigenlijk wel klaar met de rust ;) :D

5. Gizje

Gizje Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    1,661
    0
    0
    Tot een paar maanden geleden dacht ik ook zo. Nu de jongste wat drukker wordt (17 mnd en oudste 3,5 jr) geniet ik er echt van als ze een dagje naar oma gaan;)

Maar de oudste heeft ook pas een paar nachtjes gelogeerd in die 3,5 jaar, omdat wij er geen behoefte aan hadden. De jongste dus ook nog nooit.

Maar een paar uur rust begin ik nu echt te waarderen. Het is pas 1 keer gebeurd nu, maar oma vind het erg leuk dus ik ga het vaker doen.

6. Ligero

Ligero VIP lid

Aug 1, 2011
    6,823
    1,533
    113
    O ik zou het heerlijk vinden hoor als ze ergens zou gaan logeren. Is hier helaas geen optie maar ben wel toe aan een beetje rust.
    Ik heb expres ook deze week vakantie genomen, de week waarin zij géén vakantie heeft van de psz. En heerlijk genoten van de rust op de momenten dat ze er niet was. Ze is een schatje hoor, en echt geen lastige peuter, maar een middag/dag met de voetjes omhoog op de bank, uitslapen, relaxt ontbijten en de dag opstarten klinkt echt als muziek in de oren...

7. tompoes

tompoes Bekend lid

Oct 12, 2014
    979
    0
    0
    Centrum
    Ja haha ik ook! Mijn ouders hadden dr in de ochtend opgehaald, ik werken dus ja dan mis je het nog niet zo. Paps had foto's door geappt en ja dan denk je: hmmmm...

Thuiskomen, niet ophalen van de go, eten, nee ze hoeft niet naar bed. Ik ook even pootjes omhoog enz. Half 3: hmmm nu is het toch wel heel sti..... :)

8. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Ondanks dat ik ze mis, vind ik het heeeerlijk als ze een keer een nachtje gaan logeren:D.
    Morgen mogen ze een nachtje naar mijn zusje, man en ik gaan lekker uiteten, naar de film en zondag heerlijk een dag naar Amsterdam.

9. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Niet herkenbaar. Logeren doet dochter slechts zelden, maar ik geniet er altijd met volle teugen van. Ben uiteraard ook altijd blij haar weer te zien, maar zo even rust en volledig mijn eigen zin doen: zalig.

10. Ons zoontje heeft tot nu toe 3 keer gelogeerd en elke keer kijk ik er enorm naar uit, want rust, stilte, uitslapen.... En als het dan zo ver is vind ik er niks aan en vind ik het veel te stil

11. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

Feb 4, 2014
    1,568
    1
    0
    Drenthe
    Nee, hier niet.:)
    Ik geniet ook met volle teugen van de dagen dat mijn zoon bij de oppas (opa en oma) is en heel af en toe een nachtje blijft logeren. Voor mijn gevoel is die rust veel te snel weer voorbij.

Maar ik heb een enorme behoefte aan rust en ruimte voor mezelf, dat heb ik best onderschat toen ik moeder werd..
    Wees gerust, ik houd zielsveel van mijn mannetje hoor!

12. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,064
    1,296
    113
    Nederland
    Haha herkenbaar. Onze zoon gaat 1 x per jaar een weekend naar mijn moeder (tijdens haar vakantie). Na een paar uur kijken we elkaar aan en zeggen; volgend jaar gaat hij niet meer! Mis hem nu al....

Maar nu verlangen we weer naar dat ene weekendje:D

13. Amaranth

Amaranth Niet meer actief

Beetje herkenbaar. . Logeren heeft ze nog nooit gedaan, maar soms gaat ze een dagje bij haar neefje en nichtje spelen. En dan verheug ik me altijd op de rust, maar na een paar uur heb ik het dan wel weer gehad :) Ik heb op voorhand ook altijd van die leuke plannen, zoals ongestoord een boek lezen. Maar op de 1 of andere manier geniet ik er dan niet echt van;)

14. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

Jan 3, 2015
    1,620
    43
    48
    Mijnzus heeft haar kindjes een keer naar oma gebracht want ze was echt toe aan rust, een paar uur later waren ze weer thuis.

Mijn zus miste ze teveel :)

15. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

May 21, 2013
    5,119
    193
    63
    Somewhere out there
    Hier nog geen logeerpartijtjes gehad. Qua rust maakt het voor de avonden niet uit, dan ligt ze toch lekker te slapen. In het begin toen ze er net was en ik ging eens zonder haar weg, had ik steeds het idee dat ik iets vergeten was.

16. Babystew

Babystew Niet meer actief

Ze hebben hier nog nooit een nachtje gelogeerd, maar het lijkt mij juist wel erg lekker haha..

17. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,275
    6,187
    113
    Totaal niet, ik vind het heerlijk als ze uit logeren zijn, vooral als ze dat een keer tegelijk doen.
    Inderdaad die stilte, ik kan daar echt van genieten. Kon ik altijd al, vond het altijd al heerlijk om alleen te zijn. Nu deze momenten zeer schaars zijn waardeer ik die momenten nog meer :D:)

18. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    2,225
    2
    0
    Helemaal niet herkenbaar. Zoontje gaat regelmatig bij de opa's en oma's logeren en wij genieten er echt wel van om even rust te hebben. Afgelopen weekend ging zoontje bij opa en oma logeren en we vonden het zo fijn dat hij de nacht daarop bij andere opa en oma is gaan slapen. Hij vind het helemaal leuk en fantastisch en wij vinden het ook heerlijk om even met z'n 2tjes te zijn en opa's en oma's zijn helemaal happy als hij komt. Veel blije mensen dus.

19. Maartt

Maartt Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    4,843
    725
    113
    Ik vind het altijd ook wel lekker hoor.
    Kan het altijd prima loslaten omdat ik weet dat ze het heel erg naar d'r zin heeft.
    Hier wordt ze "regelmatig" ontvoerd door 1 van haar 4 tantes.
    Af en toe door opa en oma.

Vind het altijd ook weer heel fijn als ze terug is. Maar ik "mis" haar niet. Ga ook echt dan dingen voor mezelf doen zonder me schuldig te voelen.
    Oh en die knuffels en verhalen als ze terug komt zijn zo fijn!

20. adi

adi Niet meer actief

Wij hebben dat altijd als maar 1 kind thuis is. Zonder constante onderlinge gesprekken op dat hoge kinderstemniveau en geroep naar elkaar is het erg stil in huis. En saai, vooral voor de zoon/dochter die ineens met mama en papa opgescheept zit 😊
    Maar we krijgen die opmerkingen dan ook inderdaad ☺

Share This Page