Lekker slapen zonder huilen ... ja graag!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Salapio, 15 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb een slaapweigeraar :)

Ja ik lach ... maar het is om te huilen.

Ria Blom hebben we al geprobeerd. Heeft helemaal niets geholpen (en ja we hebben het echt geprobeerd en wel 6 weken lang). Mirre bleef kort slapen (3 kwartier) en vooral bij het avondslaapje keihard en keilang huilen (voel ik me nog schuldig over :cry:) ...

Daarna overgegaan op wiegen en slapend op bed leggen. Ging perfect. Ze sliep niet lang, maar lang genoeg. Savonds wat lastiger, maar bij de late avond en nachtvoeding konden we haar gewoon wakker op bed leggen :D

Nu niet meer (sinds een week of 2). Ze slaapt ook savonds en snachts beroerd. Om 3u vindt ze het wel genoeg en wil niet meer slapen. Wiegen helpt niet of pas na uren. Ik ben over een grens aan het gaan ... ben een wandelende zombie aan het worden (en ik was ooit zo knap :rolleyes: ;)) ...

Heel graag tips (of een hart onder riem, ook goed). En niet ... laat maar huilen. Dat werkt niet. En bovendien ... ik kan het gewoon niet en wil het niet (even laten huilen, prima hoor, maar Mirre gaat keihard krijsen en houdt dat langer vol dan ik gezond vind) ...

Ik heb elders iets gelezen over het boek Lekker slapen zonder huilen. Wat is de essentie daarvan? Ben erg benieuwd!

(sorry voor het lange verhaal, ook even spuien :oops:)

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hierbij dan een hart onder de riem ;). Hier beetje hetzelfde verhaal, overdag moeilijk slapen en meestal maar kort, 3 kwartier. Ze pakt sinds kort haar speen er telkens uit en ze draait telkens op haar buik.
    Maar goed, hier gaat het overdag redelijk, behalve het laatste slaapje (net een uur bezig geweest en ze heeft 3 kwartier geslapen :(), 's avonds gaat meestal wel goed, maar soms ook niet en 's nachts ook niet altijd. Maar zeker niet zo erg als bij jou.

Ik gooi het maar op een sprongetje, bij het feit dat Eva (en Mirre) altijd al lastige slapers zijn geweest en dat misschien ook nog wel een tijdje blijven :(.

Maar ik lees dus even mee...

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gezellig ;) (die Eva en Mirre zijn onder hetzelfde gesterne geboren ... of verwekt :))

EDIT ... hier ook tips http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=92865

En laat ik nou net een rode klamboe hebben gekocht / opgehangen :D ... slaapzakje heeft ze, maar dat matrozenbedje is misschien wel wat ... en katoenen omheining ... hmmm ... men zegt dat dit niet goed is ivm wiegendood?

4. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Hier hadden we (tot hij zon 5 maanden was) ook een slechte slaper, maar vooral overdag snachts ging eigenlijk wel goed:)

maar wat we hier gedaan hebben is inbakeren in de swaddle me doek...dit heeft na 5 dagen echt goed geholpen...toen ben ik overgegaan op een slaapzak en meneer sliep als een roos...was dus tocgh geborgen gevoel en om de wapperende handjes tegen te gaan...(in onze armen sliep hij trouwens ook heel goed of in de buikdrager)

Houdt mirre haarzelf misschien ook wakker door wapperende armpjes?

5. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Dat katoenen lapje om de spijltjes mag wel. Het moet alleen wel dun en licht katoen zijn. Dat ademt wel. En die ostheopaat zei dat als ze op de leeftijd zijn en ze zich om kunnen rollen en eventueel met hun snufferd in een katoenen doekje drukken, dan draaien ze ook wel weer weg of gillen moord en brand.
    Maar echt, het helpt wel.

6. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    BABS, bedankt voor de tip!

NIKKI, we hebben toen Mirre 6 weken was al zitten twijfelen over inbakeren ... en het voelt voor ons allebei niet goed (geen waardeoordeel hoor) ... en tot voorkort hielp strak instoppen goed. Maar sinds ze in dr ledikant ligt :rolleyes: ... Maar dat matrozenbedje is wel een beetje inbakerachtig geloof ik :D

7. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Oh vreselijk he! Ik had zo'n super slapende baby, liep maar op te scheppen tegen iedereen. Ze slaapt nog steeds wel goed, bij oma en op het KDV.
    Thuis is het niks dan jengelen of krijsen, want huilen is het niet.
    Ik word er moedeloos van...
    Het is ook zo ontzettend slecht voor je humeur. Ik moet mijn lach soms echt uit mijn tenen halen (als dat al lukt...)

Geen tips dus, helaas!

8. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    Hierbij ook een hart... die Mirre, ook waarschijnlijk nog last van een sprongetje. Maar ik begrijp dat je zelf er nu ook wel om kan huilen.
    Heb je s avonds het badje al geprobeerd? Ik zou haar ook niet laten huilen hoor, misschien even uit bed halen, lekker met zijn tweeen op jullie bed gaan liggen en misschien een borst aanbieden, valt ze dan niet in slaap?
    Konden die kleintjes maar vertellen wat er aan de hand is he? Heel veel sterkte en een dikke knuffel!

9. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Badje vindt ze fantastisch ... maar om nou te zeggen dat ze er rustig van wordt ... neu :rolleyes: (ik wel hoor trouwens ... heerlijk dat Weleda weltrustenbad :)) ...

Borst vindt ze op deze momenten vooral leuk om in te bijten (nadat ze zich klem heeft gezopen - zou ik nu ook wel leuk vinden geloof ik :oops: ;)) ... en dat vind ik weer niet zo tof.

Bedankt voor de hartjes ... ik steek ze onder mn riem hoor :D

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Inbakeren vonden wij ook geen fijn idee en nu mag het ook niet meer. Klamboe en stofje door de spijlen durf ik niet aan, maar ik kan haar wel eens bovenin haar bed leggen. Misschien helpt het. Ze slaapt alleen met slaapzak, dus matrozenbedje is dan niet nodig.
    Ik denk dat ik wel weet wat het probleem is bij Eva, ze wil overdag eigenlijk niet slapen, maar liever spelen. Vaak draait ze haar hoofd opzij en dan denk je dat ze gaat slapen, maar als je blijft kijken zie je haar opeens haar ogen weer opendoen en rondkijken wat ze nu eens kan gaan doen :D. Meestal is dat dus knuffel pakken of speentje pakken of gewoon een beetje kletsen. Ik kan er eerlijk gezegd wel om lachen, maar na een half uur zit ik weer te huilen :(. Het is soms zo grappig om te zien, maar zo sneu dat ze zichzelf zo in de weg zit, ze snapt er natuurlijk (toch?) geen bal van.

En Salapio, volgens mij ligt het inderdaad aan de verwekdatum :D. Ik hoop dat het zeker 's nachts snel wat beter gaat. Dat scheelt al een hele hoop.

11. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Geen tips :(

12. schorpioentje82

schorpioentje82 Actief lid

13 mrt 2008
    234
    14
    18
    Bij ons heeft toch echt het inbakeren geholpen.Hij sliep de eerste 2,5 a 3 maanden bijna niet.Alleen op schoot.De nachten gingen wel goed, maar dan ligt hij al vanaf zijn geboorte ingebakerd.
    Overdag wilde ik dat niet.Heb het tussendoor een keer geprobeerd, maar toen sliep hij maar een kwartier.Snel weer mee gestopt dus.
    Maar met 3 maanden toch maar weer gaan proberen en eindelijk met reslultaat!
    Hij slaapt nooit zo lang,maar komt nu wel goed aan zijn rust.Meestal slaapt hij 3 kwartier, smiddags soms zelfs 2 uur.En na 1,5 uur gaat hij er weer in.Hij huilt niet meer met slapen gaan en binnen 5 minuten slaapt hij.
    Ik vind het erg fijn dat hij nu zelf gaat slapen zonder te huilen en dat hij ook echt uitgerust is.
    Het ziet er raar uit als hij ingebakerd ligt, maar hij vind het zelf geweldig.Wordt gelijk rustig.
    In je buik hebben ze ook zo gezeten.Dit bied ze wel die bescherming en begrenzing.
    Het heeft ons echt super geholpen.Dus wie weet is het toch ook wel wat voor jullie.Leg ik hem nu zonder bakerdoek in bed, gaat hij echt niet slapen.

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar inbakeren is toch niet meer veilig zodra ze kunnen omrollen? En aangezien Tycho ook al 4 maanden is... ik zou het niet aandurven. (nu zeker niet omdat Eva nu dus sinds 2 weken omrolt, zo van de ene op andere dag)

14. schorpioentje82

schorpioentje82 Actief lid

13 mrt 2008
    234
    14
    18
    Tycho doet nog niks qua rollen.Vindt het helemaal niks om op zijn buik te liggen.
    Ik kan me bijna niet voorstellen dat ze kunnen draaien als ze ingebakerd liggen.Ik wil het terzijne tijd ook wel af gaan bouwen, maar tot nu toe lukt dat nog niet.
    Op mijn werk bakeren we ook wel kinderen in die nog veel ouder zijn.Als ze goed strak ligge kunnen ze ook geen kant op.
    je hebt ook speciale bakerdoeken voor grotere kinderen die kunnen draaien.Daarbij liggen de benen ook strak.
    heb nu nog een bakerdoek waarbij alleen de armen strak liggen en de benen in kikkerstand kunnen

15. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik wou ook nooit aan inbakeren beginnen, maar wat ben ik blij dat ik het toch gedaan heb! Lune heeft een poos in een swaddle me gelegen en sindsdien sliep ze ineens uren achter elkaar :confused:
    Ben sinds gisteren gestopt met inbakeren omdat ik wou proberen of ze nu zonder kan, of ze heeft 'geleerd' om te slapen. En ja hoor, het gaat al 3 slaapjes en zelfs vannacht goed :D Ze slaapt nu in een slaapzakje met mouwen om toch enigzins een geborgen gevoel te krijgen.

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ben (voor mezelf, eh, Eva dus) niet zo'n voorstander van inbakeren en al helemaal niet als dan ook de benen helemaal strak ingebakerd worden. Ik dacht ook dat Eva met slaapzak niet kon omrollen, maar ze doet het net zo makkelijk als zonder. Ligt er misschien ook wel aan hoe beweeglijk je kindje is, Eva is dat dus heel erg. Daarom kregen wij bij het cb ook al vroeg het advies te gaan inbakeren, maar ik heb het dus nooit gedaan. Misschien dat het het slapen wel zou bevorderen, maar ik vind het geen fijn idee als ze zich niet gewoon lekker vrij kan bewegen.

17. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Ik leef met je mee hoor meid... Dus hier ook weer een hart onder de riem!

Sinds een paar weken ook een kereltje hier wat het veeeel leuker vindt om wakker bij mama en papa te zitten dan in zijn bedje te liggen overdag. Heeft hij bovendien geen eigen slaapkamer en grenst onze slaapkamer aan de huiskamer dus makkelijk is het niet. Net ook, ligt hij eindelijk onder zeil, komt er bezoek langs. Hij hoort ons praten en na 10 minuten komt er al een gebrul uit de slaapkamer. Eventjes opgepakt en meneer is, zo wit als een doek, in een opperbest humeur. Nu heeft hij zijn fles gehad en is hij weer onder zeil gelukkig. In de draagzak of in de kinderwagen slaapt hij dus wel goed dus zorg ik maar dat ik regelmatig boodschappen ben doen rond de tijd dat hij wat moet slapen, dan slaapt hij iig daarin.

En dan hebben we nog het 's nachts slapen... Inslapen is na een badje tot nu toe geen probleem en zijn avondfles drinkt hij half slapend op maar doorslapen? Was van de week ook zo moe dat ik jankend met hem op de bank zat om 5 uur 's morgens en besloot dat we het maar bij 1 kindje gaan houden (denk ik na een paar uurtjes ongestoorde slaap ook weer anders over ;) ). Ik herken het zombiegevoel helemaal. Kan overdag over iets simpels dan ook compleet over de flos gaan (heb het af en toe echt te doen met mijn vriend).

We proberen nu om een 'ijzeren' discipline te hebben mbt slaapritueel en zo lang mogelijk rekken mbv een speen tussen de laatste en de eerste voeding. We zijn ook al overgegaan op een voeding die wat meer vult, een opvolgmelk hier voor kindjes vanaf ongeveer 4 maanden want meneer heeft echt honger anders 's nachts. Bovendien maait hij ook enorm met zijn armen. Mijn moeder had het al over een 'inbakerslaapzak'? Maar ik zie dat niet zo zitten...

Het is nu eenmaal maar zo... Ik ben gestopt om me er druk over te maken en schop mijn vriend uit bed als ik het echt niet meer trek. Af en toe dan maar een paar avonden heel vroeg naar bed (8 uur ofzo) en mijn vriend de avondfles laten geven en maar denken: ach.. als hij 15 is moet ik hem zijn bed uitschoppen om naar school te gaan.. ;)

18. Sellie13

Sellie13 Actief lid

9 jul 2007
    210
    0
    0
    Snoopy 1979, maar babietjes vinden het over het algemeen juist fijn als ze zich niet meer vrij kunnen bewegen, want dat hadden ze in de buik ook! Dat is heerlijk geborgen voor ze. Voor ons voelt het hardstikke tegennatuurlijk (mijn vriend wilde ons kindje zelfs niet strak instoppen in het begin :) ), maar voor babietjes is het een terug-naar-de-baarmoeder gevoel.
    Bij ons heeft inbakeren ook goed geholpen. Wij hebben zes weken ingebakerd en zijn er nu weer mee gestopt ivm het warme weer. Ons kindje slaapt nu ook nog heerlijk gelukkig, maar wij hebben hem nu in een zijslaper liggen en dat werkt ook goed. Schijnt ook nog wel te helpen bij onrustige kindjes.

Overigens mag je volgens mij die benen ook niet strak doen tot een bepaalde leeftijd, dat is slecht voor de heupontwikkeling.

MariekeV, die bakerslaapzak kan echt goed werken bij maaiende armpjes. Dat had Tobias dus ook en dat was voor ons een grote reden om te gaan inbakeren. Het ziet er wel een beetje zielig uit, maar dat is het echt niet volgens mij.

19. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    ik heb het boek 'Lekker slapen zonder huilen'. ik ben nog steeds bezig om Julian goed te leren slapen...vanaf dat hij 4 maanden in slaapt hij `s nachts niet meer door. Gelukkig heeft hij nu afgelopen week een paar nachten doorgeslapen, dus er is hoop. :)

even gekopieerd van Boll.com:

Elizabeth Pantley, opvoedingsdeskundige en moeder van vier kinderen, ontwikkelde haar eigen methode, gericht op kinderen van 0 tot 2 jaar. Ze geeft inzicht in hoe baby's precies slapen, waarom ze 's nachts wakker worden en wat je daaraan kunt doen - zonder dat je baby zichzelf in slaap hoeft te huilen. Of je kind nu bij jou in bed slaapt of in zijn eigen bedje, of je baby nu borstvoeding of flesvoeding krijgt, met dit boek kun je een persoonlijke slaapplan maken en je baby op een lieve manier helpen 's nachts door te slapen. Zodat je zelf ook weer lekker kunt slapen.

ik hoop voor je dat je er wat aan hebt, want je wordt er echt niet beter van, van zo weinig slaap...

20. Lolaatje

Lolaatje Actief lid

16 mrt 2007
    200
    0
    0
    Groningen
    Hier een "ex" nietslapertje! Toen Elise net geboren was, was het hier een drama. Ze hield zichzelf wakker met haar armjes/handjes. En dat vond ik zo zielig. Ze was zo moe, maar die handjes zaten gewoon overal (oogjes, mond, neusje, oren) en hielden haar wakker. Toen zijn we begonnen met inbakeren. Eerst de swaddle me (maar na een tijdje wurmde ze zich hieruit) en toen de Pacco. Dat gaat prima.

We hebben haar in het begin wel veel laten huilen. Ik vond het vreselijk moeilijk, maar wist ook dat ze moest leren zelf in slaap te komen. En ook echt tot gillens/krijsens toe hoor. Gelukkig gaat het nu echt heel goed. Soms ligt ze nog te krijsen en als het me te lang duurt (een kwartier) en het wordt niet minder, dan haal ik haar er weer uit, geef ik haar nog wat te drinken en leg ik haar weer terug. Meestal gaat het dan direct goed.

Ze slaapt al tijden zowieso van 20.00 tot 23.00 en dan tot 7.00 uur en dan nog eens tot 9.00 a 9.30. 's Middags bijna nooit, maar dat vind ik ook niet erg. Ik weet gewoon dat ALS ik haar in bed leg, dan is het janken, gieren, brullen.

Het probleem met inbakeren is alleen dat je ze er weer af moet wennen en daar zit ik nu mee. Als ze nu los ligt is het echt een drama. Die armpjes.....! Gelukkig draait ze nog niet, maar ik vraag me echt af hoe we het moeten aanpakken (waarschijnlijk weer slapeloze nachten :(

Ik wil je in elk geval een hart onder de riem steken en ik hoop voor jullie dat het gauw beter gaat. Volgens mij heb je alles al geprobeerd en ik heb verder ook geen tips helaas.

Succes/sterkte ;)

Groetjes,
    Henriet

Deel Deze Pagina