Help, is ze allergisch? En waarvoor?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by lizab, May 18, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lizab

lizab Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Hallo allemaal,

Fenna is sinds enige tijd constant verkouden. Ik dacht zelf dat het iets was/is wat ze via het KDV had opgelopen, maar ivm een nieuwe baan ben ik zelf 2 weekjes vrij, (Fenna gaat dus niet naar het KDV) en het is totaal niet minder geworden. Aan het KDV kan het voor mijn gevoel dus niet liggen.

Nu hebben manlief en ik dit weekend romantisch doorgebracht in een leuk hotel, en heeft Fenna bij opa en oma gelogeerd. Vandaag gingen we haar weer op halen, en ja hoor.. Zo goed als weg die verkoudheid/hoesten etc.

Nu zijn we weer een paar uur thuis en het hoesten/vol klinken begint weer opnieuw.

Wij denken dus zelf dat ze ergens overgevoelig/allergisch voor is. Maar wat?!...

Wij wonen in een prachtig, erg oud huis (1900), dus dit geeft veel stof. Daarnaast hebben wij ook 2 (kortharige) honden. Zouden dit oorzaken kunnen zijn? Iemand enig idee hoe ik daar achter kan komen? Wil ook niet zomaar de honden weg doen/ verhuizen en er dan achter komen dat het daar helemaal niet door komt..

Ga sowieso een afspraak maken bij de huisarts hoor.

2. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

Mar 23, 2007
    1,783
    0
    0
    kan het misschien hooikoorts zijn? dat je kindje bij jullie thuis wel last heeft van bepaalde pollen ofzo en daar niet?
    maar ik weet niet of het kan bij zulke jonge kindjes

3. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    1,807
    0
    36
    Haarlem
    En hebben opa en opma geen beesten :(:

4. randi

randi Niet meer actief

het kan van de honden zijn maar de meest voorkomende allergie is nog steeds huisstofmijt enja als het dat is dan zit er niet veel anders op dan steeds zeer goed te poetsen en te stofzuigen en tapijten zoveel mogelijk vermijden maar zalzeker eens een afspraak maken bij de ha/ka en het met hun zeker eens bespreken

5. lizab

lizab Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Jawel, die hebben een klein langharig hondje. Maar volgens mij is er qua allergie wel verschil tussen kort en langharige honden.

6. lizab

lizab Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Als het idd huisstofmijt is, dan kunnen we ons huis wel te koop zetten. Het is hier gewoon constant stoffig. Daar kun je niet tegen op poetsen. :(

Zijn er bepaalde kenmerken bij een allergie voor huisstofmijt?

7. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Balen is dat he... maar die kleintjes zijn nou eenmaal de eerste maanden heel vaak verkouden/snotterig. Helaas is een bloedtest onder de 2 jaar niet betrouwbaar. (volgens sommigen zelfs onder de 4).

8. randi

randi Niet meer actief

hoesten en niezen zijn de meest voorkomende symptomen zoals een verkoudheid dus ook rode en opgezwollen ogen en zelfs het snakken naar adem kan je daarvan hebben ( soort astmatoestand) maar dit alles hangt er vanaf in welke graad ze allergisch is en moet dan ook vastgesteld worden door een arts. de één heeft er meer last van dan de ander. mijn man bv heeft er ook last van en wij hebben zelfs lederen zetels gekocht omdat hij niet tegen stoffen kan

9. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

Dec 20, 2005
    3,152
    0
    36
    denk toch huisstofmijt dan...

kenmerken benauwdheid en niezen (dat heb ik dan tenminste)

bij honden ; zelfde als huisstofmijt maar dan ook last van ogen...(bij mij dan)

10. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    je hoeft niet je huis te verkopen hoor
    mijn broer heeft het ook en kreeg medicijnen
    nu heeft ie een apperaat dat staat op de kast en maakt alle lucht schoon ze en hij heeft er geen last meer van

dat ding zuigt zo goed dat als je er een bakje ammoniac ervoor zet dat de geur en ammoniac weg is binnen 5 sec

11. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

Feb 16, 2007
    1,852
    0
    0
    Kan het ook zijn dat er veel vocht in je huis zit? Daar kunnen kinderen ook wel eens last van hebben....

12. twinny

twinny Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    2,822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    als je ouders toch een hond hebben, kunnen jullie hondjes dan niet eens daar gaan logeren?

Ik heb me laten vertellen dat de meeste baby's allergische reactie's vertonen in de vorm van eczeem. Heeft ze daar ook last van?

twinny

13. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    1,364
    6
    38
    Julia is vanaf haar geboorte eigenlijk al continu verkouden. Wij dachten/denken ook dat ze ergens alergisch voor is maar volgends de ha kan dan bij kleine kinderen niet getest worden, waarom weet ik niet meer precies. Ook groeien ze er op die leeftijd 9 vd 10 keer nog overheen.

Succes iig, want het is inderdaad erg vervelend!

Share This Page