Anneliesje, als Mirre snachts goed zou slapen dan zou ik geen probleem hebben. Dit deed ze ook tot een week of 3 geleden (rond 18u naar bed, rond 23u voeding, rond 3u voeding, rond 6/7u wakker). Ik probeer haar nu echt anderhalf a 2u wakker te houden, veel langer houdt ze niet vol (ik wacht dus echt tot ze gaat piepen ipv 'eerste vermoeidheidstekens'). Slapen aan de borst en wiegen en al die dingen vind ik no problemo ... als ik snachts maar niet allerlei capriolen moet uithalen en dat is nu dus het geval Draagdoek vindt ze, jammer genoeg, niet tof meer.
Ik heb ook een tijd lang moeten wachten tot ze echt moe was. Gapen of in de oogjes wrijven was niet genoeg. Als ze dan uiteindelijk wel moe was, bracht ik haar naar bed en bleef ik naast haar zitten tot ze sliep. Ze was dan namelijk zo wild en onrustig dat ze nooit zelf in slaap kon vallen. Trappelen met de beentjes en met het hoofdje heen en weer schudden. Soms had ik haar dan echt min of meer in de houdgreep zodat ze niet kon bewegen en zakte ze zo weg. Pas dan kon ik weg. Vaak was het na drie kwartier alweer brullen en kreeg ik haar niet meer in slaap. Het gebeurde wel steeds vaker dat ik haar met een speentje wel weer opnieuw in slaap kreeg. Nu kan ik vaak al haar kamertje uit als ze nog wakker is en kan ik haar ook bij de eerste signalen naar bed brengen. Alleen als ze echt heel moe is heeft ze nog erg moeite om zich over te geven, dan moet ik weer bij haar blijven. Ook masseer ik haar gezichtje vaak voor het slapen gaan. Op de slapen, en tussen de oogjes. Dit vindt ze heerlijk en ze wordt er erg ontspannen door. De enige tip die ik kan meegeven is consequent zijn en een heel duidelijk ritueel aanhouden. Dit geeft duidelijkheid voor die kleintjes. Ik merk dat wanneer ik daar vanaf wijk, ze ook moeilijker in slaap valt.
Mirthe, ja zoiets ben ik nu ook aan het doen. Eigenlijk gaat het supergoed (overdag) dan valt ze binnen 10 minuten in slaap. Terug in slaap vallen na het kleine uurtje lukt eigenlijk zelden. Alleen snachts lukt het allemaal niet. Maar wie weet ... nieuwe nacht, nieuwe kans. Ik moet eerlijk zeggen dat ik vannacht op het punt heb gestaan haar of in bed te nemen, of laten huilen. Gelukkig beiden niet gedaan ... *** Even offtopic ... al dit geklaag ... ik hou onwijs veel van mn meisje, het is echt het liefste wezentje op aarde. Maar wel een 'darm' als het gaat om slapen (een hele lieve darm, dat wel )