Goedenmorgen, Ik heb een zoontje van 1,5 dat overdag en 's nachts lange tijd achter elkaar droog blijft. Hij kan zijn plas goed ophouden. Nu hebben we hem ook al een paar dagen achter elkaar zonder luier laten lopen. En dan alleen een onderbroek aan, maar hij gaat dan friemelen aan zijn piemeltje. (Ik denk dat dit een teken is dat hij moet plassen) Vervolgens zet ik hem op het potje, maar dan gaat hij meteen weer staan. Ook met een wc verkleiner op de wc wilt hij niet. Hij kan makkelijk zijn plas meer dan vier uur ophouden.(in de tussentijd zetten we hem regelmatig op het potje zonder resultaat) maar dan ineens in zijn broek nat. Hij zegt dan ook bah! Hebben jullie tips voor mij hoe ik dit het beste aan kan pakken. Dwingen bereik je niets mee dus ik zet hem regelmatig op het potje, maar zodra hij eraf wilt laat ik dit ook toe. Alvast bedankt. Sabrina
Wij gaan binnenkort ook met zindelijkheidstraining beginnen en ik ben er momenteel wat over aan het lezen. Als tip wordt bijvoorbeeld gegeven om het 'gezellig' te maken op het potje, door bijvoorbeeld een boekje voor te lezen als je hem op het potje zet. Zo blijft hij hopelijk even zitten!
Ik zet mijn zoontje op het potje en dan met zijn kleine stoeltje (die van zo'n eigen tafeltje met stoeltje) ervoor en daarop wat autootjes dan ga ik bij hem zitten spelen en dan blijft hij rustig een tijdje zitten.... heb ook het idee dat de afleiding hem helpt om te ontspannen en dan dus beter te kunnen poepen/plassen...
Mijn zoon was 3 toen hij zelf aangaf dat hij op de wc wilde plassen..geen training bij nodig gehad. Persoonlijk geloof ik daar niet zo in.
Ik heb zelf geen ervaring ermee hoor, en het duurt nog wel even voordat wij dat krijgen . Maar ik heb eens gelezen dat je beter kunt wachten tot ze zelf intresse in de wc krijgen. Want dat het daarvoor geen zin heeft. Misschien een idee om naar de wc gaan intresant te maken. Bijv als je zelf gaat je kindje gewoon mee te laten gaan, kan hij zien dat papa en mama het ook op de wc doen. Geen idee of het iets is hoor, denk gewoon even mee hihi
hier ook een kindje wat rond die tijd al regelmatig voor wat langere tijd droge luiers had, maar pas sinds kort ook echt aangeeft als ze moet plassen. Ik zou gewoon nog even wachten. Ik denk dat ze nog niet goed aan kunnen voelen dat ze moeten laat staan dat ze het aan kunnen geven. ( een enkele uitzondering daargelaten)
Bedankt voor de tips. Hij is natuurlijk nog klein, maar ik merk wel dat hij het wilt. Het gaat steeds beter. En met de mooie dagen die komen gaan komt het goed.
Hier ben ik ook bezig heb gewoon de luier uit gedaan en er hebben toen een paar plasjes op de grond gelegen na een tijdje geven ze zelf aan als ze moeten de mijne zegt mama caca en dan moet je naar het potje en zit het netjes erin de ene begint met 1 de ander met drie @ tess als zij het wil proberen waarom niet jij vind 1,5 te jong maar veel mensen vinden 3 veel te laat.
Mee eens, de oudste twee kinderen gaven op een gegeven moment zelf aan wanneer ze er klaar voor waren, dit was met 2,5 en 3 jaar.