schandalig!

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door fightforlove, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

Verzorgingshuizen schrappen koekjes bij de koffie

ROERMOND - Bewoners van de verzorgingshuizen Roncalli en 't Godshuis in Roermond krijgen sinds 1 januari geen koekjes meer bij de thee of koffie.
    Deze maatregel is volgens de directie genomen op verzoek van de Adviescommissie Cliëntenraad. De raad geeft namelijk 'de voorkeur geeft aan gezonde voeding'. Dit meldt De Limburger.

De cliëntenraad stelt echter echter dat er op 19 januari nog gesproken moet worden over het invoeren van de maatregel.

Volgens Ine van Kempen, dochter van een bewoonster van 't Godshuis zijn de koekjes echter al geschrapt. "Het personeel en ik vinden het schandalig. Mijn moeder kan zelf niet meer naar de winkel.''

07/01/10 11u24

ik word hier nu echt woedend om...:x
    dit is niet voor de gezondheid geloof dr niks van zal wel weer bezuinigingen zijn..
    dat mensen zo kunnen beslissen op je oude dag en dat je geen koekje meer mag..

zou zowat zelf daar dozen met koekjes gaan brengen
    en eerlijk gezegd hoop ik niet dat ik zo oud word dat ik naar een verpleeg of verzorgingstehuis toe moet..

2. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    pfff waar gaat dit nu om?? een koekje alsof dat veel kost! jeetje! ze gunnen die mensen ook niks meer...bah bah om een koekje

3. Aura

Aura Niet meer actief

Ja joh...eerst pyamadagen en nu dit weer...
    heb zelf in een verzorgingshuis gewerkt en ik kan je zeggen, het is VERSCHRIKKELIJK daar!
    Je doet je best samen met je collega's maar tegen die bureaucratie is niet op te vechten.....
    laten we ons geld maar eens geven aan de oudjes hier in Nederland ipv. dat we het allemaal naar Afrika sturen waarbij het ondertussen in de zakken van de bazen wegglipt.

4. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    is het geen goed idee om daar zelf wat naar toe te brengen? is dit landelijk? anders ga ik gewoon eens koekjes brengen:D

5. Aura

Aura Niet meer actief

@mamabeer....''moet'' je doen....echt je zou ze zo blij maken.
    Toen ik daar nog werkte ging ik vaak een uurtje eerder om in mijn vrije tijd een rondje te wandelen met die mensen of een praatje te maken, de meeste zijn zo ongelofelijk eenzaam.
    En het lijkt wel of alles ze wordt afgenomen, vind het schandalig hoe we omgaan met onze ouderen....
    dus ik zou zeggen, vooral doen!

6. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    mijn oma zat toen ook in een verzorgings tehuis..en weet je wat ik pas triest vind dat geen een van de kleinkinderen op bezoek ging(ja een keer in het half jaar) terwijl mijn broer en ik toch zeker 3 keer in de week gingen. Vond het zo zielig! Vandaar dat ik dit ook weer zo zielig vind

7. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

ik heb ook in een verpleeghuis gewerkt ik heb diploma en wil weer gaan werken maar liever niet meer in de zorg...de werkdruk, geen tijd voor de bewoners, in het weekend was het al helemaal dramatisch ook pyajamadagen...

goed idee mamabeer :)

8. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik denk dat als het inderdaad om bezuinigingen gaat het een noodgedwongen bezuiniging is. Mijn moeder werkt ook als leidinggevende in een verpleegtehuis en ze wordt er echt niet vrolijk van als ze het budget doorkrijgt waar ze zich aan moet houden.

9. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Mijn moeder was een verpleegkundige van de oude stempel en avondhoofd in een verzorgingstehuis. De verhalen waar zij mee thuis kwam.... echt ongelooflijk. Laat ze maar eens korten op het management en het geld terugbrengen waar het hoort.... bij de zorg..en daar hoort dat koekje bij...ik vind het echt te treurig voor woorden.

10. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    @Jingels Het wisselt heel erg wat het management krijgt en als ik de verhalen hoor van managers die de boel in het honderd laten draaien en dan nog miljoenen meekrijgen als ze op non-actief gezet worden word ik erg boos. Maar als ik kijk naar wat mijn moeder bijvoorbeeld verdient en de onbetaalde overuren die ze maakt denk ik niet dat daar op bezuinigd kan/mag worden.

11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Pffff en toen ik stopte met werken in het bejaardenhuis vond ik het al erg dat ze de ene dag een lux koekje (frou froutje) kregen en de andere dag een bisquitje en dat wij bij de bewoners die koffie van ons kregen omdat ze het zelf niet meer konden zetten een eventuele gast niet van koffie mochten voorzien terwijl er genoeg was.

Dan ben ik eventjes een heel klein beetje opgelucht dat ik MS kreeg en dit dus niet meer hoef mee te maken.

Groetjes Anita

12. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Mijn moeder kreeg tijdens een vergadering te horen op haar werk dat de bewoners ook geen koekje meer bij de koffie kregen want "het is toch geen hotel?" dit zei de manager!

Toen me moeder dat vertelde werd ik ook verschrikkelijk kwaad, vind het echt respectloos.

13. Ikbenhetmaar

Ikbenhetmaar VIP lid

18 nov 2008
    6.486
    0
    0
    in 1 woord, BELACHELIJK!!!

14. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

nou ja :$ !!

15. Eliza1986

Eliza1986 Bekend lid

12 mei 2009
    517
    0
    16
    Zoetermeer
    Wat gaan ze tegenwoordig SCHANDALIG met de oudere om hier zeg word er een beetje kots ziek van.

Zoals iemand anders ook al zei minder geld aan landen als afrika geven. Zal veel schelen.

En dat koekje is misschien iets waar die ouderen zich op verheugen. Heb er geen woorden voor.

16. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

wat betuttelend, alsof die mensen zelf geen keuze kunnen maken!

17. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel

WAT!!! Hoé erg ben je als je dat uit je mond kunt krijgen!!!! :x Hier wordt ik verschrikkelijk kwaad van. Deze hele situatie is om intens verdrietig van te worden.
    Onvoorspelbaar hoe hard nederland achteruit gaat, met alles! Heb er geen woorden voor...

18. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Nou het hele team is natuurlijk over die manager heen gevallen, want er scheelde nog meer aan, maar dit was de druppel. Uiteindelijk heeft die ontslag genomen en de oudjes krijgen gewoon weer een lekker koekje bij de koffie hoor! En zo hoort het! Mensen hebben hun leven hard gewerkt en van alles meegemaakt om vervolgens zo schofterig behandeld te worden, door een stel snotneuzen die willen bezuinigen over de ruggen van deze mensen die jammer genoeg afhankelijk zijn!

Nee ik kan er nog steeds niet bij met mijn hoofd! Vind het echt heel erg sneu!

19. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Belachelijk!!!:x:$ die arme mensjes!!:(

20. Marsim

Marsim Fanatiek lid

29 jan 2009
    2.646
    0
    0
    Wat belachelijk zeg, zeker omdat het algemeen bekend is dat ouderen vaak te maken hebben met ondervoeding. Zeker een bezuinigingsmaatregel!

Ik ken het ook want bij ons in het ziekenhuis kregen mensen op zondag altijd een plakje cake bij de koffie en bij het ontbijt een gekookt ei. Het is er allemaal af. Ook de soepjes met het warme eten. Lang leven de bezuinigingen.

Deel Deze Pagina