Ik las in een ander topic iets over combinatie korting. Nou ben ik niet zo economisch en belastingtechnisch ingesteld dus ik snap er weer geen bal van. Ik snap dat je meer dan 4619,- moet hebben verdiend. Dat geld (neem ik aan) voor 1 persoon en dan de persoon die het minste verdient. Valt een ww uitkering daar ook onder? Ik heb namelijk een gedeelte van 2009 in de ww gezeten en ik heb een gedeelte een zwangerschaps- en bevallingsuitkering gehad. En geld het uberhaupt wel voor ons, omdat Finn 12 juni is geboren. Telt dat al mee voor 2009 of kunnen we dan voor de combinatiekorting in aanmerking komen vanaf 2010? Dames (en heren) die dit wel snappen...alvast bedankt
Hier heb je de voorwaarden voor 2009 Inkomensafhankelijke combinatiekorting Het moeten wel inkomsten uit arbeid zijn. Als je alleen ww had en zwangerschapsuitkering verwacht ik niet dat je hiervoor in aanmerking komt.
Er staat ook een gedeelte.... ik heb gewoon gewerkt maar een GEDEELTE in de ww gezeten... maar maakt het dan niet uit dat Finn in 2009 is geboren...dat was eigenlijk de vraag namelijk...
Als ik de informatie goed lees, dan moet je kindje op 31 dcember 2008 in ieder geval al op de wereld zijn geweest. In 2009 hoorde minstens 1 kind bij uw huishouden. Dat was voor ten minste 6 maanden. Het kind was op 31 december 2008 jonger dan 12 jaar. Dus ik verwacht dat je pas in 2010 aanspraak zou kunnen maken op die combinatiekorting. Natuurlijk afhankelijk van de andere voorwaarden.
Oke..ik vind het een beetje dubbel staan namelijk...op 31 december 2008 was hij jonger dan 12 jaar want hij was nog niet geboren... maar hij heeft wel meer dan 6 maanden bij ons gewoond in 2009... Snap je mn verwarring? Naja...ik vraag het wel na bij de belastingadviseur... bedankt voor je reactie!