Mijn zoon van 6 heeft altijd zweetvoeten en zweethanden. Eerder viel het veel minder op, maar hij heeft gewoon echt de hele dag door klamme handen en voeten. Hij heeft een bloedhekel aan schoenen en brengt zoveel mogelijk tijd door op sokken of blote voeten en dit zorgt er niet voor dat het minder wordt. Hij kan bijv een uurtje aan tafel zitten (dus niet actief) met sokken aan of blote voeten en daarna zijn zijn voeten nog klam. Iemand die dit bekend voorkomt? Zijn er onschuldige opties die we kunnen proberen om het te verminderen? Oh en om het gemakkelijk te maken... hij verdraagt geen zalfjes ed op zijn huid (autisme) dus zinkzalf kunnen we al niet proberen.
Ik had het als kind ook altijd, ik kon met m'n klamme zweethanden altijd tekenen op m'n tafeltje op school herinner ik me Maar ik had er zelf echt geen last van, dus nooit zalfjes ofzo gesmeerd om het te verminderen. Ik had goede katoenen sokken, goed ventilerende schoenen, en ik waste m'n voeten dagelijks; dat was voldoende om bv geen schimmelinfecties te krijgen of te erge stinkvoeten. Heeft hij er dus zelf last van?
Alleen als hij sokken draagt. Hij kan absoluut niet tegen natte kledingstukken. Het liefst loopt hij, in ieder geval thuis, dus op blote voeten. Buiten dat heeft hij er geen last van.