homeopatische middelen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Romaira, 6 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    mijn vraag is eingelijk of je in je zwangerschap homeopatische middelen mag nemen ?
    ik ben zooooo verschrikkelijk moe , nu is dat nog niet zo heel erg als ik maar kon slapen ........
    ga voor mijn doen al laat naar bed ( 22:00 uur liever eerder maar doe ik bewust al niet ) dan word ik zo'n 5 x per nacht wakker om te plassen slaap wel redelijk weer in maar ben gewoon echt elke ochtend om uiterlijk half 7 weer wakker ! terwel ik dan nog wel moe ben maar niet meer kan slapen , wat ik ook doe . Ook kan ik tussen door niet slapen lig dan gewoon te denken wat ik nog kan doen en wat ik allemaal voor geluiden hoor :(:
    iemand een tip voor me ?

maika

2. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Ik denk dat het niet veel kwaad kan maar ik zou toch altijd even overleggen met apotheker, vk of huisarts. Je weet maar nooit. Er zijn nou eenmaal plantjes e.d. die je beter niet binnen kunt krijgen als je zwanger bent. Ik sliep in het begin ook heel slecht (of gewoon niet eigenlijk). De huisarts heeft me een slaapmiddel voorgeschreven wat kan tijdens de zwangerschap. Ik had wel even mijn twijfels maar het was zo erg.. toch maar gedaan. Uiteindelijk maar 2 dagen nodig gehad om het verkeerde ritme te doorbreken. Enne... ik ben nu ruim 29 weken en kindje schopt er lustig op los! ;)

3. Sara1976

Sara1976 Actief lid

11 jul 2006
    233
    0
    0
    Volgens mij mag het wel.
    Zelf heb ik echt een flinke verkoudheid die niet overgaat en heb last van hooikoorts. Ben erg voorzichtig met medicatie en als het niet nodig is gebruik ik echt niets. Ben gisteren naar de Etos geweest en heb navraag gedaan en samen bijsluiters gelezen. Nu gebruik ik nisyleen druppels van vsm, tegen verkoudheid en griep, en pollinosan neusspray van A. Vogel.
    Naar mijn idee kan dit absoluut geen kwaad.
    Zou ook even navraag doen bij drogist of apotheek!
    Succes!

4. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Mij hebben ze juist aangeraden om heel erg voorzichtig te zijn met homeopatische middelen. Van een heel aantal middelen is niet bekend wat het effect is op het kindje van gebruik tijdens de zwangerschap. Het schijnt ook niet zo te zijn dat homeopatisch dan dus per definitie goed is. Ik kon de eerste weken wel goed slapen, maar bleef gewoon super moe, was niets aan te doen. Werd na 13 weken wel beter. Nu slaap ik al weken dat ik 3x minimaal per nacht wakker wordt. Vervelend, maar het is niet anders. Ik zou zeker even overleggen met een huisarts voordat je zelf spullen koopt, in ieder geval met drogist of apotheker.

5. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Je kan niet zomaar homeopatische middelen nemen omdat het 'natuurlijk' zou zijn hoor! Eerst navragen bij je arts en de apotheek en dan pas proberen.

Deel Deze Pagina