Hi meiden Ik heb een vraagje misschien een beetje vroeg maar ja... Ik ben rond 16 november uitgerekend, en zat te denken als ik gewoon kraam visite doe zit ik rond sinterklaas en kerst nog met visite. Nou daar heb ik niet zo'n zin in, en dus zou ik een kraamfeest willen geven. Maar wat is nou slim 2 of 3 weken na de bevalling (ik ga wel uit van een gewone bevalling en geen ks) Wie heeft er verder nog tips? Alvast bedankt liefs nony
Hoi Ik heb zelf ook een kraamfeest gehouden 2 maanden na de bevalling, ook omdat ik dacht van dan ben ik in een keer van de versite af. Komen ze nog langs buiten het kraamfeest om, dus als je het doe is mijn tip om wel aan de fam kennisen te laten weten dat je voor het te bewonderen etc dat daar het kraamfeest voor is. En ik zou dan 3 weken naar de bevalling doen
Ik heb het met 6 weken gedaan, maar onze familie woont grotendeels op 200km afstand. Dus hebben het in die regio gedaan (mijn ouders tuin).. 2 weken vind ik redelijk kort, toen liep ik echt nog niet vrolijk rond. Met 6 weken ging het wel beter, maar lag na de bevalling ook redelijk in puin.. Ik zou dus voor 3 of 4 weken kiezen, onder voorbehoud van gekke acties tijdens/na de bevalling..
Wij hebben het inderdaad met 6 weken gedaan. Ruim de tijd genomen om bij te komen en we hadden toen al een aardig ritme te pakken Dus we konden ook uitgerust het kraamfeest tegemoet.
mijn zusje heeft dat pas gedaan , en heeft toen de datum 6 weken na de uitgerekende datum ingepland ( ze was iets eerder bevallen , dus ze was weer vreselijk goed te been) tis haar goed bevallen
Ik ga het 3 weken na de bevalling doen. Wil er zo snel mogelijk vanaf ziijn. Plus ik woon in een dorp en dan heeft iedereen de kleine al op straat gezien. Vindt het dan ook niet echt leuk om nog een kraamfeest te houden
Hier ook 3 weken na de bevalling. Ik vond het handig omdat de kleine er nog totaal geen idee van had. Hij heeft de hele middag heerlijk geslapen.
Wij hebben het 7 weken na de geboorte gedaan, ik vond het wel lekker dat we al wat gewend waren enzo. is heel goed bevallen!
hier beide keren 6 wk na uitegerekende datum gepland en dat beviel goed. bij de eerste was ik nog behoorlijk kapot omdat ik konstant kolfde en dan erna nog fles moest doen ed. bij de tweede was ik toen al redelijk overgestapt op de fles en vond eht dus echt relaxed. plan ook echt tijden in op je uitnodiging zodat de mensen ook echt om bijv 18 uur weggaan zodat je niet met je ritme in de war komt.
Wij hebben het beide keren rond de 5 a 6 weken na de uitgerekende datum gedaan. Beide dames zijn met ks geboren, dus toen was ik net een beetje lekker op de been. Je weet nl. niet wat voor bevalling je krijgt en je directe familie en vrienden komen toch wel eerder...
Hier 9 weken na bevalling (keizersnede) omdat ik dacht dat ik die tijd nodig had om goed te herstellen. Achteraf heel veel spijt van gehad, ik was na 3 weken al bijna volledig hersteld en zat elke week met visite die niet langer konden (wilden!) wachten om de kleine te zien. Mocht er ooit een 2e komen, dan 4-5 weken erna kraamfeest en in de tussentijd geen bezoek! (hebben eigen bedrijf, veel avonden aan het werk, vandaar, anders hield ik geeneens een kraamfeest want vind er niks aan....).
Nou ik vroeg me precies hetzelfde af! Fijn dit topic! Ik heb nog een aanvullende vraag.. Hoe hebben jullie het feest georganiseerd? Leuke ideeën? En waar wij ook niet uitkomen: zet je de uitnodiging in het geboortekaartje? Of is het beter een apart kaartje erbij te doen zodat niet iedereen uitgenodigd wordt? Ik heb zelf het idee dat mensen die niet heel dicht bij je staan toch niet komen maar mijn vriend wil echt bepaalde mensen wel een kaartje sturen en niet uitnodigen... Ik ben dan weer bang voor scheve gezichten (die neef wel en die niet enz.)
Hier bij de eerste ook na 6 weken een kraamborrel gegeven. Vond het heel fijn!! Deze keer weer na 6 weken (vanaf de uitgerekende datum). Bij het geboortekaartje zat een aparte uitnodiging (kleiner kaartje) voor de kraamborrel. Is wel zo handig, want niet iedereen wordt uitgenodigd voor de kraamborrel (denk bijvoorbeeld aan de dokter, die ook een kaartje krijgt, of mensen die al eerder 'mogen' komen). Nu dus ook weer. Op die uitnodiging staat dat ze van 14.00 tot 17.00 welkom zijn op de feestlocatie. Wij hebben deze keer een zaal / locatie geregeld. Vorige keer deden we het thuis en vond dat toch ook erg hectisch. Alles in huis halen, overal voor zorgen... natuurlijk hadden we goede hulp van mijn (schoon)ouders, maar toch. En daarnaast waren er ook nog genoeg mensen die al eerder kwamen, vrienden, vriendinnen, mijn peetoom/peettante. Dus evengoed gewoon 'gezellige' kraamvisite gehad. Maar niet wekenlang op zondag nog bezoek van tantes/ooms. Ik vind het een uitkomst!
Over wanneer we het doen zien we dan wel, heb wel een locatie op het oog, een super gezellig restaurant met grote open haard in het midden (vond ik wel passen bij de tijd van het jaar) ... kleden het leuk aan met kleur balonnen en grote strikken... ik heb een antieke kinderwagen die neem ik dan mee...en leg beebje daar in....
hier hebben we het de eerste keer thuid buiten gedaan (hebben ook veel ruitme dus is gen punt) en dan alles lekker rose gemaakt. hier hadden we het op het kaartje gezet en werkte perfect je weet van sommige toch wel dat ze niet komen mensen die ver weg vna je staan ed. bij de tweede hielden we het bij mijn ouders in de schuur want was okt en jah dan is het buiten niet fijn meer. en in de schuur van me pa is het lekker warm ook hier alles in het blauw dit keer. en haddne als welkomstdrankje sekt met bleu curacau erg geslaagd. en verder stonden de beschuit met muisjes en soesjes ed klaar. voor het einde nog ff pannen soep en brood en salade op tafel zodat iedereen met een vol gevoel naar huis kon (we wonen in dld dus merendeel moet minstnes een uur rijden) bij onze jongen hadden we wel een appart kaartje erbij gedaan omdat er nu toch wel mensen waren die ik leivern iet op het feesie wilde hebben die er zeg maar niet bij pasden ed. en die sturen dan vaak wel ene kaartje. bij ons hebben we ons er ook echt aan gehouden dat alleen de opa en omas eerder kwamen. de rest wilden we gewoon niet bi jde eerste kwamen ook nog tantes ed maar dat was toch te druk helemaal als de bv zoals bij ons niet lukte dna zit je er niet om te springen dat je toch nog steeds visite hebt. ik vond het zelfs heel vervelend dat mijn schoonouders meteen de eerste wk kwamen want die gaan nooit weer weg dus was kapot toen savonds. dus dat nooit weer...