Wij gaan binnenkort naar Disney en willen de laatste dag i.p.v direct naar huis te rijden nog de kinderen de Eiffeltoren laten zien. We willen dan de auto laten staan en vanaf het station van Disney naar Parijs. Maar na enig google werk is het mij nog steeds niet helemaal duidelijk. Heeft iemand een idee? Ik had begrepen de RER lijn A en dan naar een station en vanaf daar de metro verder naar de Eiffeltoren. Maar welk station en moeten we een retour of is een dagkaart rendabel en kan je die bij het loket bij Disney kopen? Enz enz....wie weet het? We reizen met zijn 4-en 2 volwassenen en 2 kinderen tot 8 jaar.
Niet vanaf Disney, want daar konden wij écht geen wijs uit worden, maaaar; Wij hebben geparkeerd bij Chateau de Vincennes (mega-groot kasteel, kan niet missen, daar omheen liggen parkeergarages en is het maar een klein stukje lopen naar de metro). Het adres wat je op je navigatie invult is Avenue de Paris,94300 Vincennes, Frankrijk. Vanaf daar hebben we de metro (lijn 1) gepakt, naar Charles de Gaulle - Étoile. Daar stap je over en neem je metrolijn 6, naar Bir Hakeim. Als je over de brug rijdt, zie je de Eiffeltoren al staan en vanaf Bir Hakeim loop je er zo naartoe, die route spreekt echt voor zich (en anders volg je gewoon de enorme rij van kraampjes met veel te dure mini-eiffeltorentjes ). Ik weet trouwens niet of je nog kindjes in een kinderwagen / buggy hebt, maar wij vonden het echt bizar dat er zoveel stations zijn waarop geen lift of roltrap is. Alleen op Bir Hakeim was er een lift en verder hebben we overal de kinderwagen én de rolstoel naar boven en beneden moeten tillen.. Wel iets om rekening mee te houden
Gewoon vanaf disney gaan Auto laat je staan bij je hotel Parijs à la carte - Openbaar vervoer rondom Parijs naar Disneyland, Versailles, Fontainebleau en Rambouillet
Molensteen, bedankt voor de link. Is wel overzichtelijk met die plattegrond. Gewoon die rode lijn tot aan CDG Etoille en dan een stukje lopen denk ik. Oja, wat kost het ongeveer?
Wij waren er vorige week en zijn ook een dagje naar parijs gegaan. Met de trein vanaf disneyland (inderdaad de rode A lijn) nemen. Wij waren uitgestapt bij het louvre, maar dat was meer omdat zoon nodig naar de wc moest haha. Vanaf daar hebben we een hophop bus gepakt en zijn met tussenstoppen naar de Eiffeltoren gegaan. En weer terug. Gewoon een treinkaartje gekocht op het station. Geloof dat wij iets van 20 euro kwijt waren.