Iemand enig idee..

Discussie in 'De lounge' gestart door Flowergirl23, 23 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flowergirl23

Flowergirl23 Fanatiek lid

22 okt 2010
    1.358
    0
    0
    Rotterdam
    Nog een belastingsdienst vraagje...

Zitten we die handel gister allemaal in te vullen,
    Krijg je ineens de vraag heb je onlangs een kind gekregen die minimaal de
    afgelopen 6 maanden inwonend is geweest,

Ja, lijkt me.. aangezien mn dochter van 29 juni is, dus red ze precies.
    vervolgens de vraag van ouderschaps verlof.. ik vul nee in.. (zwangerschaps verlof valt daar niet onder neem ik aan? )

Krijg ik ineens 1.200 terug.. :(:(

Lekker natuurlijk, Maar heb toch het vage idee dat het niet klopt.....

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Klopt waarschijnlijk gewoon hoor! Als jullie allebei werken heb je recht op inkomensafhankelijke combinatiekorting en dat kan echt lekker oplopen ;).

3. Flowergirl23

22 okt 2010
    1.358
    0
    0
    Rotterdam
    ohjaa... dat vergeet ik erbij te vermelden.. ik ben van 40 uur naar 8 uur in de week gegaan...

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Maar dat maakt in principe niet uit, er wordt gekeken naar wat je over het hele jaar hebt verdiend.

5. Flowergirl23

22 okt 2010
    1.358
    0
    0
    Rotterdam
    oh de uren maken niet uit voor die combi korting..?

6. Linda86

Linda86 VIP lid

Nee, het gaat er gewoon om wat je over het hele jaar verdiend hebt. Dus ik denk dat het gewoon klopt! :)

7. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

haha lekker he?

Als je de belastingaangifte goed hebt ingevuld, dan berekend de belasting vanzelf die korting. Dus dan moet het gewoon wel kloppen.

Uren maken niet uit, het gaat om wat je hebt verdiend.

8. Flowergirl23

22 okt 2010
    1.358
    0
    0
    Rotterdam
    Maar het zou mij toch logisch lijken dat ik tot het helft van het jaar geen recht heb op die korting en dat ie pas berekend vasaf het punt dat de kleine er was.... Want als ik nu in de eerste 6 maanden 60 uur in de week zou werken.. en vanaf de komst van de kleine had gestopt met werken, dan zou ik het ook nog steeds krijgen? Maar dan de jaren erna niet meer uiteraard omdat ik dan niet werk...

Oehh lastig ben ik he... Maar vind het gewoon een beetje vreemd.. :)

9. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Dat zal wel komen omdat aangifte IB over een jaar gaat...dat gaat niet over een half jaar oid.
    En de belastingdienst vraagt niet wanneer je precies welke uren gewerkt hebt.

Mocht je toch twijfelen of het goed is: zet het lekker op een spaarrekening en als je de definitieve aanslag hebt, kun je er dan alsnog van genieten.

10. Flowergirl23

22 okt 2010
    1.358
    0
    0
    Rotterdam
    Ja dat begrijp ik... Maar heb toch liever dat dat soort dingen ineens goed gaan... want de centen zijn wel meeeer dan welkom op het moment.. :)

11. sylcor

sylcor Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.193
    0
    0
    Ped. medewerkster
    noord holland
    Ik heb ook recht op zo'n bedrag. Ik ga altijd naar een belastinman die het voor ons invuld en ik was ook flabbergasted maar klopt echt zegt hij. Je moet het zien als bonus voor mama's die buitenshuis blijven werken....

Deel Deze Pagina