Benauwd

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door taartje, 17 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. taartje

taartje Bekend lid

6 mei 2012
    625
    0
    0
    Kapster en mama
    Overijssel
    Hoi meiden,
    Ik ben 29 weken zwanger,op zich voel ik me goed, gelukkig!!
    Alleen sinds een paar dagen vooral wanneer ik s'avonds in bed lig voel ik me zo benauwd,net alsof ik te weinig lucht in mijn longen kan krijgen,
    Kan dit misschien komen doordat mijn baarmoeder steeds hoger komt en dus mijn longen wat minder inhoud hebben? Ik heb het ook wel met trappen lopen e.d,
    Weten jullie of dit normaal is? Of is er iemand die dit herkend?

Liefs taart.

2. Mayke1717

Mayke1717 Bekend lid

15 jun 2011
    656
    2
    18
    Vrouw
    Tilburg
    Mijn schoonzus is nu 35 weken zwanger en heeft het ook al 3 weken. Wss omdat de kleine tegen alles aan drukt enz.. Zij neemt haar rust op tijd en gaat op haar zij liggen dan.

3. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik ben ook benauwd sinds week 28. Mijn buik loopt iets voor en zit dus hoger dan normaal.
    Het hoort er wel bij ook rond dit termijn, als de kleine indaalt word het weer minder.

4. Do1980

Do1980 Actief lid

4 mrt 2012
    349
    1
    0
    NULL
    NULL
    je kan je ook in rugligging wat vervelender worden, omdat je baarmoeder dan op grote vaten gaat drukken. Soms geeft dat ook de sensatie van benauwdheid. Afgezien daarvan neemt gedurende de zwangerschap inderdaad je longcapaciteit af doordat er minder ruimte is voor je longen. Tenslotte kan ook het toegenomen bloedvolume met het hart dat sneller moet kloppen vreemd aanvoelen. Dan kan een gevoel van benauwdheid geven, ook al heeft dit in feite niets met je longen te maken.

5. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik had het bij mijn dochter ook heel erg, vooral in avond. Soms zo'n gevoel van kortademigheid dat ik er van ging hyperventileren. Mijn baarmoeder lag hoog, groot niet ingedaald kind ;), dus idd niet veel ruimte. Door het platliggen krijg je nog minder ruimte, vandaar dat het in avond vaak erger is.
    Omdat mijn dochter pas bij bevalling is ingedaald is het nooit echt overgegaan, maar ik raakte er wel een beetje aan gewend.

Kortademig bij traplopen ben ik al sinds begin zwangerschap, het schijnt dat je door progesteron eerder een 'buiten adem gevoel' krijgt.

6. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Och ik heb hier zo vreselijk veel last van gehad!!
    Inderdaad omdat de baarmoeder en beeb tegen je longen aandrukken. Of tegen je maag en je maag weer tegen je longen.
    Slapeloze nachten gehad hierdoor!!!
    M'n beebje is ook nog 's groot, vond/vind deze zwangerschapskwaal vreselijk!!
    Het gaat minder worden naarmate je beebje gaat indalen (HALLELUJA).
    Ik sliep op wel 4 kussen, zowat rechtop dus :(:(:(.
    Als ik al sliep.....

7. chila

chila Niet meer actief

Dat hoort er wel bij hoor.
    Je baarmoeder komt steeds hoger dus drukt lekker tegen je longen aan. Heb het laatst gevraagd aan de vk omdat ik het ook heb. Trap oplopen en al buiten adem. Nu afwachten tot je baby in gaat dalen, dan wordt het minder.

8. Fleur84

Fleur84 Fanatiek lid

27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Hier hetzelfde. Enorm benauwd en kortademig.

9. Elleke74

Elleke74 Lid

20 jul 2012
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had het ook, vond het een van de ergste kwaaltjes. Tot onze kleine man ging indalen in week 34/35. Nu gaat het stukken beter en ben ik in ieder geval minder benauwd. Daar komt dan wel het gevoel voor in de plaats alsof je een flink knietje "daar" hebt gehad:D. Ach.....je moet er wat voor over hebben:p

10. Non18983

Non18983 Bekend lid

9 apr 2012
    517
    0
    16
    Lelystad
    Ik heb het ook heel erg nu al, maar de kleine zit bij mij ook heel hoog. Voel me net een oud vrouwtje. :D

11. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Ik heb het ook vanaf het zelfde termijn als jij . Wordt nu wel iets minder , misschien is me kleine man aan het indalen .

Heb zelfs in het ziekenhuis gelegen om longembolie uit te sluiten .
    Als ik ging liggen leek het net of me keel dicht werd geknepen .

Tijdends de zwangerschap kan je ook anders gaan ademen dus teveel zuurstof in en te weinig stikstof uit daardoor krijg je een soort hyperfentilatie niet dat snelle ademen maar gewoon van te weinig lucht . Dat zou het ook kunnen zijn .

Deel Deze Pagina