@Friesland oh, da's leuk dat ze al even hebben willen kijken op 16 weken, een grote geruststelling dan! De kans dat er niets verkeerd is, is weer een pak kleiner! @bewegen Hier beweegt ons kleintje ook al erg hard, wordt soms al erg lastig omdat die niet wil stilzitten haha! Vorige week naar een dansoptreden geweest en de kleine heeft de volle 3-4 uur zitten mee dansen @carlien Mooie buik!!
He meiden.. Net de 20 weken echo gehad en alles was goed!! Geen bijzonderheden gelukkig de kleine is al helemaal gedraaid met haar hoofdje naar beneden en het is nog steeds een Meid Ben helemaal happy!
Fijn dat alles goed was! Kan me voorstellen dat je happy bent Ik ben nog mega zenuwachtig, ik heb pas om half 3 de echo! *zucht!* Ik ga zo maar even schoonmaken voor de afleiding.. Gr. Carlien
Heel veel plezier met de echo tot half 3 wachten is idd lang daarom doe ik ze altijd in de ochtend Laat je het ons weten?
Hey hey Carlien, heel veel plezier bij de echo. En inderdaad balen dat je zo lang moet wachten Ik had de afspraak ook in de ochtend gepland, en heb hem dus ook al gehad vanmorgen. Gelukkig is alles goed We hebben ook heel veel in 3D gezien, en zelfs 5 3D foto's meegekregen, naast de 10 zwart witte die we kregen. Ik was helemaal verbaasd. Ik wil het toch even showen, ben zo trots Oh ja, ook bevestiging gehad dat het echt een jochie is Bekijk bijlage 150600
@Friesland en Brenda; Echt wel veel fijner 's ochtends een echo, normaal heb ik ook alle afspraken en echo's zo gepland. Maar deze keer kon dat niet. Maar ik doe dat nooit meer, ik ben namelijk echt een mega stres kip!! Maar scheelt wel weer, de hele benedenverdieping is samen met mijn man weer schoon gemaakt.. En gelukkig is hij thuis, anders was het helemaal niks geworden.. Mooie foto Friesland, echt leuk dat je zoveel mee krijgt.. Is leuk hé? Zo'n 3d echo, kun je helemaal het kindje al zien.. Zelf verwacht ik niet zoveel, onderstaande tekst staat er als waarschuwing bij die organisatie.. Geslachtsbepaling De 20-weken echo is niet bedoeld voor het bepalen van het geslacht van uw kind en is ook geen pret-echo. Bij een 20-weken echo is het geslacht in de meeste gevallen te bepalen. Echter in 5% van de gevallen klopt het niet. Geslachtsbepaling is niet het doel van het onderzoek, desgewenst kan de echoscopiste bij voldoende tijd een geslachtsbepaling doen. De echoscopiste vertelt u alleen wat het geslacht is als u dit zelf graag wilt weten. Wie mogen er bij de echo aanwezig zijn? Naast uzelf mogen er maximaal 2 personen aanwezig zijn. Er mogen geen kinderen bij het onderzoek aanwezig zijn. Het maken van een 20-weken echo duurt ongeveer 30 minuten. De 20-weken echo is geen "pretecho". Er mogen geen foto's of video-opnamen tijdens het onderzoek gemaakt worden. De echoscopiste zal voor u een foto afdrukken. Ach we zien het wel.. Nog 2 uur wachten! Gr. Carlien
Brenda Leuk dat de 20 weken echo in orde was! Op naar de volgende 20 zou ik zo zeggen! Carlien Veel plezier straks! De uitleg die je gaf, hoeft niet zo precies genomen worden hoor! 't Is inderdaad een medische echo maar mijn gynaecoloog pakte alle tijd om naar ons kindje te kijken! Mijn dochter was ook bij de echo, maar 't is natuurlijk wel niet de bevalling dat heel de familie mee gaat Friesland Mooie echo met het handje bij zn hoofd!
Wanneer krijgen jullie in Nederland eigenlijk de volgende echo? Hier is dat altijd maandelijks dus op 25 weken mag ik terug :d
Carlien, ik kreeg een brief de vorige keer van de verloskundige, dat inderdaad de 20 weken echo daarvoor niet bedoeld is. Er stond ongeveer hetzelfde in als wat jou tekst. Dus daarom had ik er ook niet teveel van verwacht en ook niet teveel op gehoopt. Dan kan het eigenlijk alleen maar meevallen. Alles wat je te zien krijgt is mooi, en alles wat ze wel doen is natuurlijk ook als extra, en niet gangbaar bij alle 20 weken echo's. In ieder geval veel succes en veel plezier vanmiddag...!! Lisa, volgens mij is in nederland alleen de termijn echo (rond 12 weken) en de 20 weken echo standaard. Andere echo's zijn pretecho's en moet je dus voor betalen. Daarnaast krijg je soms rond de 30 weken nog een liggingsecho, maar dat is alleen wanneer dit echt noodzakelijk is..
hoi meiden, hier gister de 20 weken echo gehad, deze was in orde ondanks dat onze dame erg druk was en het soms wat moeilijk was om te kijken..hier is ze al een paar dagen flink aan het bewegen..echt heerlijk..nu een afspraak maken voor een pretecho.. ik zie nu echt dat mijn buik behoorlijk begint te groeien zal morgen ff een foto erop zetten.. Carlien: ben benieuwd. Friesland: mooie buik hoor..
Onze kleine was dinsdag bij de echo ook erg eigenwijs en druk. In mijn buik is het elke dag erg druk met bewegen en dat vind ik alleen maar fijn. Ik wil ook een 3d echo maken,ga binnenkort ff rondneuzen waar en hoe. @lisa Ik heb 3juni de volgende echo,op mijn verjaardag weliswaar,maar dan ben ik 24 weken. Ik blijf om de 3a4 weken bij de gyn onder controle en dat vind ik alleen maar fijn,want het echt een topmens!
Hier weer een update van mijn buikje! (let niet op de onderbroek want ik wilde naar bed gaan hahaha ) ik krijg van iedereen om me heen te horen dat hij aan de kleine kant is, maar zelf vind ik dat het wel meevalt...Onze beeb schopt en beweegt veel dus ruimte heeft hij zat!
Carlien: Mooi hoor! De 20 weken echo is inderdaad geen pretecho. Ik heb helaas ook weleens meegemaakt bij andere mensen/vrienden dat ze geen goed, zelfs heel slecht nieuws kregen... dan wordt je toch wel weer met je neus op de feiten geduwd Brenda: Nog steeds een meid, leuk Friesland: Fijn dat het goed was allemaal en wat een mooie echo's zeg! Heel duidelijk. Mlis: Fijn dat ook bij jou alles goed was! Lisa: Ik krijg de volgende keer bij de vk ook weer een echo, dan ben ik 25 weken. Bij 30 weken krijg je tegenwoordig in NL volgens mij nu ook een standaard groei-echo maar ik weet het niet zeker hoor. Buddha: Je buik is inderdaad bescheiden maar dat is toch niet erg
Tab: Whaha sorry ik moest even lachen om je tekst .. Jeetje die buik is inderdaad nog erg bescheiden zeg! Maar toch denk ik dat het nog wel gaat komen hoor
ja erg he! aan de ene kant vind ik van niet een de andere kant is het toch wel leuk om een beetje buik te kunnen laten zien, zonder dat mensen twijfelen of ik nou gewoon vet ben geworden, of dat ik zwanger ben hahaha
Nou ben weer terug.. Vondt het helemaal niet leuk (Echt wat een sekreet, die had echt geen lol in der werk!:x) Wat natuurlijk wel leuk was, is dat we de baby hebben gezien, dat alles goed met de baby is en dat het nou zeker een meisje is Het enigste wat er was is dat het hoofdje aan de kleine kant is, maar dat was niet zorgwekkend of iets waar ik me druk om hoefde te maken. Verdere vragen kan ik volgende week bij de gyn. stellen, want die vertelt mij ook de uitslag. Hieronder de foto's, inclusief geslachtsfoto, het kindje lag de hele tijd opgerold zoals op de foto links onderin en zo laag mogelijk onder in het bekken, dus dat mens had daar ook nog de balen van.. Gr. Carlien
Mooie buiken hoor! En de ene buik is wat groter als de ander,niet echt heel belangrijk,je buik kan nog groot genoeg groeien,als het kindje wat erin zit maar gezond is! Ook wij hadden 3jaar geleden bij de 20weken echo heel slecht nieuws dus wij weten nu dat het echt een wonder is als je gezonde kinderen mag krijgen!
@Buddha en Tab Mooie buiken meiden! En zoals Maris al zegt: de groeit in het begin sneller, de ander krijgt dan weer op het einde een groeispurt, sommige hebben op het eind een grote toeter en sommige weer een mooi bescheiden buikje .. geeft elk zo zijn voordelen Carlien Wat een PRACHTIGE foto's!! Vooral die laatste is super .. heel schattig de voetjes! Maris, dat moet niet gemakkelijk geweest zijn zeg! Ga je met een goed gevoel naar die echo omdat je je kleintje terug ziet, krijg je daar minder goed nieuws! Mag ik zo nieuwsgierig zijn om te vragen wat het slechte nieuws was! Hoef je zeker niet op te antwoorden hoor (blijft natuurlijk het internet hé )
wauw! wat een mooie echo foto's! en ook heel duidelijk hoor! buikje: neit zo druk om maken, idd sommigen groeien op het laatst ineens flink, maar lijkt me wel vervelend dat mensen het nu nog steeds niet goed zien, want zal soms misschien best wel even zwaar zijn. @ maris: wat vreselijk nieuws zeg! zag wel altijd een sterretje onder je naam staan bij gwen. maar je weet natuurlijk nooit echt waarom. maar wat spannend moet de afgelopen tijd voor je zijn geweest! ik hoop dat je een gezonde zwangerschap mag houden en lekker kunt genieten!