hoi met mijn 1e zwangerschap was ik totaal 30 kilo aangekomen nu ben ik nog maar 4 kilo aangekomen de vk zeg er nix van het ken dat ik nu wel wat aankomt omdat het kindje nu wel groter en zwaarder word en ik heb erg last van BI zit al vanaf 11 mei 100% in de ziektewet dus komt het mooi uit dat ik niet al te zwaar bent ik moet het toch mee sjouwen en met 20 weken echo hadden ze gezegt dat het kindje wel kleiner is dan gemiddelt het moet wezen met 20 weken dus ik wacht het wel af en ik let echt niet op eten ik eet alles nog heerlijk op maak je er niet al te druk om hoor en kwa gewicht zeg nix over je kindje hoor ik was van de 1e dan 30 kilo aangekomen maar ze was maar 3315 gram en 47 cm dus zeg nix mijn moeder was ook van mijn broer 22 kilo aangekomen en die woog 7 pond en 52 cm en van mij was ze maar 4 kilo heel de zwangerschap aangekomen en ik woog 6 pond en was 49 cm lang dus zeg echt nix en mijn moeder rookte bij allebeide en ik van allebei niet gerookt wel na de bevalling weer
Ik zit ook al van in het begin van mijn zwangerschap thuis (in belgie moet je verplicht stoppen met werken in een creche vanaf het moment dat je weet dat je zwanger bent ivm cmv en toxoplasmose) dus dat helpt al zeker niet voor de kilo's! Bij mijn dochter ging ik wel wekelijks zwemmen, misschien kan ik dat wel weer gaan doen!
Blike: Mooi en nog heel bescheiden zeg! Namen: Meisjesnaam hadden wij al. Die hadden we ergens gehoord voordat we zwanger waren. Maar goed, die hebben we dus niet nodig. Jongensnaam hebben we ook Werken: Ik ben helaas werkloos sinds februari '11. Ik was toen 9 weken zwanger. Voor de kilo's is het inderdaad niet goed. Daarom probeer ik elke dag met de kleine man te gaan wandelen of fietsen. Ook zwem ik nog 1 keer per week.
Nou ik ben nu dus bijna 25 weken en ik zit op 7,5 kg erbij... Ben wel redelijk klein van stuk, en ik laat er eigenlijk ook niks voor staan... Vind alles gewoon té lekker nu, en met name in de avond heb ik gewoon echt honger! Dus tja... En mijn vk vraagt er niet eens naar.. Volgende week eindelijk weer op controle.. Duurt toch lang, 4 weken.. Straks iedere 3 weken En ik wil nog steeds een keer een foto posten maar ben er niet zo goed in om die van mezelf te schieten.. Tijd zat ivm mijn BI dus ik ga maar eens aan de slag... En alle dames hier.. Mooie buikjes!!
hey meiden ik heb ook weer een foto gemaakt ben nu 24.4 weken: Bekijk bijlage 157861 Mooie buikjes die voorbij kwamen En over het gewicht ik was 1,9 kilo aangekomen en nu laatste controle weer 1,3 kilo afgevallen ik eet normaal en snoep soms ook wel De vk vind dat ik niet op me begin gewicht mag komen nog 600gram krijg met 30 weken een extra groeiecho hopen dat de kleine wel lekker doorgroeit!
Ahzo, gelukkig maar Zijn er hier dames die hun kraamgeld al aangevraagd hebben? Kan je normaal doen vanaf 6 maand dus ik ga daar straks eens voor kijken! Dat wordt in Nederland toch ook gedaan niet? Misschien heeft het een andere naam..
Inderdaad, heb het even opgezocht (volledig vergeten hoe ik dat bij mijn dochter heb gedaan) en je werkgever moet het aanvragen bij het kinderbijslagfonds! Zijn dit eigenlijk dezelfde bedragen in Belgie en Nederland? In Belgie krijg je voor een eerste kindje 1200 euro ongeveer en voor een tweede rond de 900 euro dacht ik
@Ehster; mooie buik weer, groeit goed door Nou gister bij de gyn. geweest, echo was weer helemaal goed, het hoodje is ook goed, ik krijg later wel voor de zekerheid nog een groeiecho of 2.. Ze lag heerlijk te gapen, heb ik ook nog op de foto, is wel schattig! En over het gewicht, de gyn. maakte zich er niet druk over.. Dus ik haar zeggen dat gemiddeld vrouwen toch nou wel aangekomen zijn en ook al vaak een grotere buik hebben.. Zegt ze; 'Ja, maar dat is vet! Je hoeft niet meer dan in totaal max. 12 kilo aan te komen, dan heb je genoeg reserves.' En ook omdat de vrouwen in mijn fam. allemaal maar weinig aankomen en na de bevalling zo'n 10 kilo kwijt zijn, is het wel logisch en niet zo erg.. Want ze zetten allemaal in ieder geval een 8 ponder (tot wel 10 of 11 pond) op de wereld.. Zolang het kindje goed groeit en dat doet ze en ik gezond eet is er niks aan de hand, dus ik ben weer gerust gesteld Gr. Carlien
@marlijn, jij ook last van BI? ik begin er ook behoorlijk veel last van te krijgen, ga je ook naar de fysio daarvoor? @brenda, oeh dat moet lekker voelen.. om nog niet zoveel te zijn aangekomen... ik mag trouwens ook niet klagen hoor, zit nu met bijna 25 weken op +3kg @namen, zijn we redelijk uit... maar we twijfelen nog wel heel veel.. tis ook zo definitief hé? @brenda en esthertie, mooie buikies weer
Ben gister weer bij de vk geweest. Alles goed gelukkig. Met voelen kwam ze er wel op uit dat de baby 1 week voor lag op schema. Ik krijg met 30 weken een groei echo. Krijgen jullie dit ook allemaal? is geloof ik standaard geworden toch? Vanmiddag naar de dietiste, ben benieuwd.... Suiker was na dat suikerdrankje 8.2 dus valt op zich nog wel mee. Wij zijn al wel uit de namen, maar begin toch te twijfelen. Vind de namen erg leuk, maar niet WOW geweldig!!! Ik kom maar gewoon een naam tegen waarvan ik denk; dat is m! Moeilijk hoor...