Hallo allemaal. Graag zou ik met mensen in contact komen die net als wij een tweeling verwachten. Ik zou het leuk vinden om verhalen uit te wisselen. Wij verwachten de tweeling begin juli 2013.
Gefeliciteerd!! Ik was ook in juli (2009) uitgerekend van een tweeling. Het is naar mijn idee de perfecte maand om uitgerekend te zijn, vooral van twee... Je wordt sneller dik en hoe dikker je wordt hoe warmer het wordt, dus je laatste loodjes heb je heerlijk buiten in de tuin in de zon. En je hebt dat gestress met warmhouden van de kleintjes een stuk minder, het hele huis is warm in de zomer. Zodra het winter wordt zijn ze al een aantal maanden oud en veel minder kwetsbaar... Gelukkig ben ik deze keer weer in de zomer (deze keer juni) uitgerekend, dus ik kan hopelijk weer meeprofiteren van het heerlijke weer
Ha meiden, Ook ik ben zwanger van een tweeling en uitgerekend in mei! Ik heb al een zoontje, maar erg bijzonder om allemaal mee te mogen maken! Hoe is het bij jullie?
Proficiat dames! Ik ben ook zwanger van een tweeling. Helemaal gelukkig na 3 ivf behandelingen. Nu bijna 7 weken dus wel nog kort, maar ik kijk de weken vooruit.... In augustus uitgerekend.
Wat leuk!! Meer tweeling moeders in spe! Ik ben 11 juli uitgerekend. Voel me goed, alleen erg moe. Verder mag ik niet klagen. Hoe voelen jullie je? Ik vind t allemaal zo spannend!!
Ik voel me ook goed. Wel erg moe en soms een vol gevoel en niet echt zin in iets te eten. Als ik dan iets gegeten heb voel ik me wel weer beter. Maar ik geniet van alle kwaaltjes...klikt misschien raar, maar nu ik eindelijk zwanger ben!! Ik geniet er zeker van, maar die eerste 12 weken kunnen me niet snel genoeg gaan
Ik heb me de eerste 16 weken erg moe gevoeld, daarna ging het veel beter en dacht nog voor de kerstvakantie, waar heeft iedereen het toch over...eerder stoppen met werk etc...maar word de afgelopen weken toch ineens erg terug gefloten door mijn lichaam. Veel last van mijn rug en steken in mijn buik! Kindjes doen het gelukkig wel goed...dus maar kijken in hoeverre ik volgende week weer aan de slag ga.
ik ken precies wat je zegt snoepies. Ik dacht ook steeds ik ga echt niet rond 28 weken al stoppen met werken. Ben wel al de hele zwangerschap echt moe, laatste weken wel minder geworden. Ben rond de 20 weken minder gaan werken want het werd me echt te zwaar. Daarna steeds verder afgebouwd tot uiteindelijk nog maar paar uur per week. Ben de week voor kerst nog een middagje geweest en die vrijdag voor kerst werd ik opgenomen tot tweede kerstdag. Kan nu bijna niks meer. Werken mag niet meer en heb gedeeltelijk bedrust. Nooit gedacht dat het zo snel kon gaan. De laatste loodjes zijn hier behoorlik zwaar. Begin van zwangerschap maar paar x klein beetje misselijk geweest, maar niet noemenswaardig. Kan niet wachten tot mijn kleintjes er zijn . Ik Noels wel zeggen de tijd is ontzettend snel gegaan. De tijd tot de 12 weken vond ik wel erg lang duren, maar daarna ging het echt vliegensvlug.
Ja bizar hè Linssiejj hoe snel je dan in een keer achteruit kan gaan...jij bent al wel lekker de 30 weken gepasseerd, weet van mijn vorige zwangerschap dat het toen helemaal snel ging...ik heb vandaag weer de eerste dag gewerkt na de kerstvakantie dus nu met de benen omhoog en vroeg het bedje in....zo leuk zie al de hele dag mijn buik bewegen. Hoe is het met de rest?
Hallo dames, Ten eerste: van harte gefeliciteerd iedereen. Ik heb net een echo gehad, en wij verwachten ook een tweeling. Nog wel heel erg pril, 6 weekjes. Maar we hebben al wel 2 hartjes zien kloppen. Over 2 weken mogen we terugkomen en dan mogen we ook naar de hartjes luisteren. Het is trouwens een twee-eiige tweeling. Ben het nog steeds een beetje aan het verwerken. Ik hoop dat alles goed blijft gaan. Liefs BabyWish
Hallo dames, Proficiat babywishh!! Geweldig he een tweeling! Wij hadden er stiekum wel opgehoopt nadat we gevraagd hadden om twee eitjes terug te plaatsen. Verder heb ik niet echt last van misselijkheid. Wel na de vakantie weer aan het werk, merk dat dit wel pittiger is. Ik heb een fulltime baan en een redelijk hoge functie met verantwoordelijkheden en zitten in het schoolleiding. Dit is toch erg intensief. Gisteren lag ik om acht uur s avonds al te slapen op de bank. Vooral erg moe ben ik! Wel regelmatig onzeker als ik geen of weinig kwaaltjes heb zijn er meer meiden die niet echt misselijk geweest zijn? Ik zie nu Linssiejj dat jij ook niet echt misselijk geweest bent...opluchting haha, misschien maak ik me te druk daarom. Ik moet zeggen dat werken me ook altijd heel goed doet. In het hele voortrajec ook al. Het is toch ook een afleiding en de dagen gaan dan een stuk sneller. Heb wel echt last om mijn buik te verbergen op school. Na de ivf behandeling een opgezette buik gehouden en nu dus echt al duidelijk zichtbaar. Wil het tot 12 weken eigenlijk wel stil houden...ben benieuwd of dat gaat lukken. Donderdag weer een echo. Dan zijn we ruim een week verder en hopelijk zijn de kindjes dan nog beter te zien en kloppen de hartjes nog steeds duidelijk. Fijne avond dames. Gr. Kleintje
Hoi, Gefeliciteerd met jullie 2-ling zwangerschap! Ik ben ook zwanger van een 2-ling en het gaat sinds 2 weken een stuk beter ben de eerste weken verschrikkelijk beroerd geweest, kokhalzen, misselijk, overgeven en moe! Ik werk 4 dagen in de week van 9 uur en ik kwam om half 6 thuis, ik ging na het eten gelijk naar bed en sliep ik tot de volgende morgen 6 uur. Nu voel ik ze schoppen, 'k ben namelijk een buikslaper, als ik op m'n buik lig dan protesteren ze in alle hevigheid maar ook als ik op m'n rug lig op de bank dan kan ik ze voelen en dat is zo mooi. Over twee weken heb ik een 20 weken echo en daar kijk ik naar uit, al grijpt me soms wel even de angst om de keel omdat 2-ling zwangerschappen risicovoller zijn i.v.m. complicaties. Ik vroeg me af of jullie Gynaecoloog ook adviseerde om rond de 28 weken te stoppen met werken, omdat de kindjes dan een groeiachterstand op (kunnen) lopen en daarom veel moet rusten. En krijgen jullie ook een suikertest? Ik dacht dat ze dat deden als je overgewicht heb. Gaan jullie ook op zwangerschapsgym? Ik zit in dubio omdat dat pas begint met 26 weken en je dan (volgens deskundigen) niet zo mobiel meer bent. Ik zit namelijk al op zwangerschapszwemmen, omdat ik sporten te zwaar vind ben ik vrij snel overgestapt naar zwemmen en dat is heerlijk! Hoe gaan jullie het doen met een geboortekaartje als ze veel te vroeg geboren worden? Ik vind dat nogal wat als ze extreme prematuriteit zijn dan is het de eerste paar weken toch wel spannend. Dat zijn allemaal van die vragen pfff....misschien denken jullie nog helemaal niet overnagedacht haha ik ben ook z'on controlfreak en dat moet ik volgens m'n moeder maar afleren. Gaan jullie vanavond ook kijken naar Kleine baby's, Grote zorgen bij Sbs6 om half 10? Ik wel denk het wel al ben ik sinds ik zwanger ben een emotioneel wrak en de tissues standaard naast me staan haha! Succes allemaal! Liefs
Haaaai!! @kleintje 82 Ik ben ook helemaal niet misselijk geweest in de eerste twaalf weken dus dat hoeft je helemaal niet onzeker te maken.... @ Olivier 27 jij ook gefeliciteerd!! Leuk hoor de 20 weken en natuurlijk ook heel spannend!! Wij hebben hem vorige week gehad Ik moet straks weer naar het ziekenhuis ivm een te hoge bloeddruk dus hoop dat ie weer enigszins gedaald is... Bij mij hebben ze ook al wel gezegd dat rond week 28 stoppen helemaal niet gek, maar is wel voor iedereen verschillend! Sommige stoppen eerder en ander kunnen toch langer door. Ik ben nu pas een beetje aan het kijken naar geboortekaartjes maar moet zeggen dat ik het aanbod vrij beperkt vind En ik moet zeggen dat ik er niet over heb nagedacht wat te doen als ze heel prematuur worden geworden, ga gewoon van het beste uit!!
Zijn jullie tweelingen een of twee-eiig ?? In het andere topic waar ik meeklets hebben al 3 een mk gehad. Ik ben zo bang dat ik m'n tweeling ook kan verliezen Zal trouwens een foto laten zien van mijn echo van gisteren. De gyn zei dat alles er netjes en gezond uitzag en hartjes klopten. Ze vertelde dat het soms nog mis kon gaan, maar dat ze daar niet vanuit ging omdat alles er zo mooi uitzag.
Ook ik ben niet misselijk geweest hoor. En voelde me eigenlijk prima tot ik met bijna 25 weken een flinke off day had en ik tegen opname aanzat. Toen ook besloten een bed in de kamer te zetten en dat is heerlijk. Ik mag nog steeds niet klagen maar het is wel zwaar. Ik heb geprobeerd en dat doe ik nog steeds om niet te veel naar de verhalen die mis kunnen gaan te luisteren... het positieve er uit te pakken... En kijk het lukt want morgen al weer 32 weken... de laatste loodjes.. en als ik terug kijk.... waar zijn al die weken gebleven... 26 juni voor het eerst positief getest en nu al januari