hello ladies Ik wil vanmiddag kijken voor een fietszitje.. Wil nog niet gelijk wat kopen, maar gewoon even rondkijken naar verschillende modellen/merken.. Ik heb begrepen dat de stoeltjes pas vanaf 9 kilo is.. Dat zou betekenen dat Lenn er nog niet in mag/kan aangezien hij net over de 8 kilo weegt.. Hij kan rustig 20 minuten zitten te spelen.. draait alle kanten wel op en valt niet meer om.. ook corrigeert hij zichzelf als hij dreigt te vallen.. Zelf gaan zitten kan hij ook prima, sinds hij dat kan (al een week of 2 / 3) doet hij eigenlijk niks anders meer klopt het dat hij vanwege zijn gewicht er nog niet in mag? En welk stoeltje raden jullie aan? alvast bedankt..
is dat met alle stoeltjes zo dan?? als je hem goed vast zet moet het toch geen probleem zijn??? hij zit toch ook in de wagen te hobbelen
ja maar in de wagen krijg ik de riempjes ook niet strak genoeg.. zit speling tussen zeg maar.. Kinderstoel hetzelfde verhaal.. nu is dat bijv. in de kinderstoel niet zo erg, hij blijft wel zitten.. zakt niet onderuit zeg maar..
Volgens mij zijn al die stoeltjes redelijk hetzelfde. Ik heb gewoon een tien jaar oud krijgertje van Bobike erop zitten. Ik ben pas gaan fietsen met haar toen ze een maand of negen was. Kilo's heb ik nooit naar gekeken. Maar toen ze een maand stevig zat, ben ik kleine stukjes (5 minuten naar kdv bijvoorbeeld of AH) op de fiets gegaan. Hobbelen op de fiets is overigens wel echt heel wat anders dan in de wagen hoor! Het is gewoon niet goed voor een rug om zo vroeg al te fietsen. Het hobbelt enorm en je kan zomaar door een kuil of iets rijden. Bovendien zitten ze veel rechterop in een fietszitje dan in een wagen en moeten ze zichzelf continu corrigeren in houding. Heel vermoeiend voor zo'n kleintje. Echt grotere stukken doe ik pas sinds ze een jaar is, en nu kan ze makkelijk een uurtje mee fietsen.
was van plan om pas na 9 maanden te gaan fietsen.. alleen verwacht ik niet dat hij dan 9 kilo is maar dat maakt niet zoveel uit dus.. kwestie van passen in de winkel.. wil het alleen wel op tijd in huis hebben, zeker nu ze in de aanbieding zijn hier komende week.. die krengen kosten klauwen met geld
die van mij past er ook niet in hoor heb ook precies hetzelfde met de wagen als jij roeltje.. hij zit zelfs nog met een kussen onder zijn kont zodat zijn oortjes er niet afgesneden worden door de riempjes (mater of speaking want er zitten beschermers op) ik zie fietsen dit jaar niet gebeuren want als hij goed kan zitten zijn we al weer ind e herfst en ik haat fietsen in de wind en al helemaal regen en kou... dus het wordt het voorjaar.. nou dan past hij er wel in
haha ja het fietsen zal hier ook niet veel gebeuren denk ik zeker met dit slechte weer.. maar goed, hij kan al een tijdje goed en lang zitten dus qua zitten is het geen probleem.. maar goed, dan heb ik hem in elk geval en als het wel een dag mooi weer is is het altijd makkelijk natuurlijk.. kinderboerderij hier bijvoorbeeld is iets te lang om te lopen maar om de auto te pakken voor zo'n klein stukje, waar ook weinig parkeerplaatsen zijn is ook niet handig.. Je bent toch een stuk mobieler vind ik.
Wij hebben een Yepp stoeltje. De instapruimte voor het kindje is vrij ruim zodat ze er langer in kunnen. En wat betreft gewicht maakt het volgens mij niet zoveel uit als het nekje en ruggetje maar stevig genoeg is. Ze moeten namelijk best wel wat schokken opvangen (anders dan in een buggy).
Bobike!! Tot nu toe echt het mooiste en beste stoeltje wat ik heb gezien. Ik vind het een ontzettend fijn stoeltje, ziet er mooi uit, simpel, klein. Ze zit er ook echt goed in. Ik heb Julia er in vanaf dat ze 8 maanden was. Ze was toen pas nét 7 kilo, dus dat maakt weinig uit. Het is vooral belangrijk dat ze zelf kan gaan zitten, dus vanuit liggen. Wij hebben hem gekocht, met een windscherm, op www.nietzoduur.nl Uw leverancier tegen zeer scherpe prijzen . Hele goeie service en de goedkoopste die ik heb kunnen vinden!
Hier verschillende stoeltjes gehad, voor de oudste twee (nu 10 en 9) had ik een bobikezitje, hier zaten ze perfect in. Maar toen meike (nu 2) op de fiets mee mocht zag ik ineens allemaal beren op de weg En hebben we een GMG zitje gekocht omdat kinderen in een bobike er meer op zitten, een GMG heeft een framepje eromheen zegmaar dus ik vond dat ze meer beschermd zat. hier is een foto van de eerste keer, toen was ze 8 maanden en kon ze al een poosje zelf (gaan) zitten, misschien dat je het een beetje kan zien. Bekijk bijlage 96603 nadeel van bobike: vond ze erg open nadeel van GMG: hangt aan je stuur, je kan wel een adapter kopen zodat ie aan je zadelpen hangt maar dan zit het stoeltje ook verder naar achteren. voordeel is wel dat iedereen in principe zonder kunstgrepen met je kindje kan fietsen zonder dat je allerlei dingen aan je stuur moet gaan maken. Ik heb nu straks een peuter en een dreumes op de fiets, maar nu moet ik (ik heb een gewone hybride fiets) met het stoeltje voorop al met mn been over de bagagedrager zwaaien dus das niks... Hopelijk heeft mn werk een fietspriveproject
bedankt dames.. door het slechte weer niet kunnen kijken.. Fietswinkel is een straat hier achter en om daar nu de auto voor te pakken hopelijk is het morgen beter weer.. Marktplaats is zeker een optie, maar wil eerst in de winkel even kijken hoe of wat.. even kijken of L. er goed in past e.d.
Mijn zoontje ging in het fietsstoeltje toen hij net 9 maanden was,hij woog toen 8 kilo. Ik heb gewacht tot dat hij goed kon zitten. Kan je kind 10 minuten op de grond zitten dan mag hij ook 10 minuten in de fietsstoel. (heb dat ergens gelezen) Mijn buren hebben een baby al met 7 maanden in een fietsstoeltje gedaan, maar zij hebben geen auto.
Hij zit eigenlijk de hele dag door.. na een paar minuten schuift hij naar een andere plek in de kamer en gaat daar weer zittend spelen.. dus wat dat betreft moet het kunnen.. Wil eerst een rondje om het huis fietsen.. klein blokje om zeg maar.. dan na een tijdje op de fiets boodschappen doen, supermarkt zit hier 2 minuten verderop...
als ze zelf kunnen zitten (vooral uitzich zelf gaan zitten) mag hij gerust in een fietsstoeltje, niks mis mee mijn uk heeft nu nog veel ruimte in de kinderwagen kwa riempjes (iel ding) ook in de kinderstoel, maar in de bobike voorop niet die kon ik goed strak zetten
oke super.. dan weet ik genoeg wacht nog steeds op beter weer, dan kan ik gelijk de fiets meenemen.. kijken of ik genoeg ruimte over heb om op te stappen.. (heb geen mamafiets).. moet goed komen.. bedankt dames