Overdag gordijnen open slapen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamaMiaatje, 23 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Tot hoeveel maanden sliepen jullie kindjes met de gordijnen open overdag? Onze kleine is nu 2 maanden.

2. joanita

joanita Fanatiek lid

7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    hier sliep de kleine altijd met de gordijnen dicht.
    ik vond slaapmomenten gewoon wat donkerder in de kamer,
    enn speelmomenten gordijnen open
    ik heb niet hele donkere gordijnen moet ik zeggen hoor

3. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.042
    453
    83
    Vrouw
    Dat heb ik nooit gedaan, gewoon overdag ook de gordijnen dicht.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wij hebben overdag ook altijd de gordijnen dicht gehad. Dan is het nog redelijk licht op haar kamer, (en als de zon erop staat, zou je niet denken dat ze dicht zijn zelfs).
    We zijn op een gegeven moment zelfs extra gaan verduisteren, omdat ze met teveel licht gewoon slecht in slaap kwam...

5. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Wij doen overdag nooit de gordijnen dicht op de kamer, behalve als de zon erop staat. Is tot hiertoe nog niet nodig geweest, overdag slaapt hij ook soms in de draagdoek en dan is het ook niet donker dus ja..

6. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    In t begin hadden we t gordijn gewoon open en de sluier van de wieg wat ervoor. t hiepl haar met het vinden van een dag en nachtritme. Nu slaapt ze overdag met gordijn en rolgordijn dicht, maar t is dan lang niet donker op haar kamer! Op t kdv is t pikkedonker, op een gegeven moment kan t zijn dat je kind daaraan went... Ik zou t gewoon doen zoals je nu doet, en als je merkt dat je kind niet goed slaapt ermee, dan wat donkerder maken.

7. Arri

Arri Fanatiek lid

21 dec 2007
    2.566
    0
    0
    hier slaapt mijn dochtertje overdag altijd met de gordijnen open.
    's Avonds gaan de gordijnen uiteraard wel dicht.

8. NathalieH

NathalieH Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.332
    0
    0
    administratief medewerkster
    Sliedrecht
    Tot nu toe slaapt onze dochter met de gordijnen open en blijft dit doen zolang ze er goed op blijft slapen.

9. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Je gordijnen kunnen heus wel dicht. Als het maar niet te donker wordt.

10. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier zijn de gordijnen altijd dicht geweest met slapen.

11. Isa24

Isa24 Actief lid

2 sep 2008
    245
    1
    0
    Mijn dochtertje heeft ook altijd met de gordijnen dicht geslapen en dat ging perfect!

12. happymama79

happymama79 Fanatiek lid

19 mrt 2010
    2.399
    0
    0
    Wij doen de rolgordijnen op de kamer van ons zoontje dicht. De eerste weken hield ik ze open om hem het verschil tussen dacht en nacht te laten ervaren. Toen het weer beter werd gingen ze toch dicht omdat de zon op z'n kamertje schijnt. Hij sliep toen iets beter in en het is toch nog licht op z'n kamertje.

13. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Gordijnen zijn altijd dicht maar ik heb wel een nachtlampje voor haar aan.

14. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik doe ze altijd dicht. Irem wist vanaf het begin al heel goed het verschil tussen dag en nacht, en als ik ze openlaat is er veel te veel te zien voor haar in haar kamertje. Helemaal donker is het toch niet overdag, eerder schemerig.

15. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Hier zijn ze ook altijd dicht geweest, zelfs al hebben wij verduisterende gordijnen nog komt er door kieren etc echt wel wat licht binnen waardoor ze wel ziet dat het dag is.

16. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.070
    3.862
    113
    De eerste 2 maanden sliepen ze veelal beneden overdag in de kinderwagen, maar boven deed ik wel altijd de gordijnen dicht, blijft zelfs dan nog behoorlijk licht op hun kamertjes.
    Tegenwoordig doe ik 's ochtends de gordijnen dicht en 's middags de rolluiken, dan staat de zon er pal op.
    's Avonds doe ik ook de rolluiken naar beneden, dus is het vanaf een uur of 7 a half 8 wanneer ze naar bed gaan al donker.

17. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik heb de gordijnen op Ayla's kamer overdag altijd open. Alleen 's nachts zijn ze dicht.

18. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik heb altijd de gordijnen dichtgedaan. ze zijn niet zo dik. maar wilde niet dat de zon de hele tijd op zijn lijfje stond toen hij klein was en later waren we het zo gewend. de rolluik bleef wel open overdag. als de zon niet te hard brandde dan.

19. DvS

DvS Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Wij tot ongeveer een maand of 2/3 denk ik.

20. bloempje28

bloempje28 Actief lid

17 aug 2010
    412
    0
    0
    NULL
    NULL
    We doen het rolgordijn eigenlijk altijd helemaal dicht.

Deel Deze Pagina