Sinds ik weer aan het werk ben worstel ik met het avondprogramma van mijn meisje (15weken). Als we thuiskomen rond 6 uur is ze doodmoe, maar wil ze nog niet slapen, vaak komt ze pas rond 5 uur uit haar late middagslaapje. Meestal komt het neer op een erg onrustig uurtje tot de fles van half 7. Daarna als het lukt een badje en dan gaat ze rond half 8 de nacht in en slaapt ze tot half 7 de volgende ochtend ( wel late fles rond 22:30). Ik ben heel benieuwd hoe anderen met de vroege avond omgaan. Ik wil haar liever niet eerder naar bed brengen, omdat ze dan een fles mist en omdat ik haar dan nauwelijks zie op een werkdag.
Hier ook een ventje van 15 weken! (we zijn elkaar ook al vaker tegengekomen volgens mij!) Hier is het sinds een aantal dagen/weken zo dat Lucas rond 15.00-15.30u de fles krijgt. Dan gaat hij meestal even naar bed van 16.30-17.30 (maar soms ook maar tot 17u). De tijd tot 19u (want dan krijg hij de fles pas) is nu soms wandelen, in badje, spelen, rondlopen als hij begint te jengelen. Soms lukt dat echt niet en dan geven we de fles eerder, rond 18.45u Ik heb een boek (jouw baby van week tot week) en daar staat ook in dat baby's vanaf een week of 15 ongeveer 2 uurtjes voordat ze de nacht in gaan op moeten zijn, omdat ze anders niet moe genoeg is....Nou wil ik niet zeggen dat dat moet, maar ik kan me daar wel een beetje in vinden. Hier wordt het laatste slaapje in elk geval steeds korter merken wij! Succes in elk geval!
Het probleem is eigenlijk dat ze te slaperig is om op te blijven, maar te wakker om naar bed te gaan, waardoor je 's avonds zit te rekken. Een derde middagdutje vind ik zelf ook niet de beste oplossing, maar al dat rekken is geen succes.
@Hepiedepeppie: ja, dat is inderdaad een leuk boek. Maar ik neem alle boekenwijsheid met een flinke korrel mamazout
Dat hebben we geprobeerd, maar als ze honger heeft, is aankleden een groot drama, vandaar eerst de fles.