Wat zouden jullie doen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Duveldraakje22, 14 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Ik heb torticollis spasmodica (spierziekte in mijn nek) en op het moment gaat het helaas niet zo heel goed. Veel last van krampen en migraine-aanvallen met uitval. Nu ben ik van de week bij de gyn geweest (dit omdat mijn dochter met een ks is geboren) en van hem moest ik contact opnemen met de neuroloog of het wel verstandig is om normaal te bevallen. Ik weet dus echt niet wat ik kan verwachten en of mijn nek de hele bevalling wel aan kan. Volgens de neuroloog kan het in principe wel, maar moet ik zeker rekening houden met pijn naderhand.
    Waar ik dus ontzettend bang voor ben is dat mijn nek tijdens de bevalling in de kramp schiet en ik dus letterlijk niks meer kan. Ook het feit dat ik na de bevalling kans heb op (veeeeeeeeeeeel) pijn staat me ontzettend tegen. Ik wil straks natuurlijk van allebei mn meiden kunnen genieten en niet meteen plat liggen en niks kunnen. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat er helemaal niks aan de hand is en dat alles met pijnbestrijding te doen is, maar wat als ik er toch voor ga en het loopt helemaal verkeerd. Natuurlijk kunnen ze dan nog een spoed-ks doen, maar op de een of andere manier heb ik liever dat ik dan een geplande ks krijg dan een spoed.
    A.s. maandag heb ik een gesprek met de verpleegkundige en daarna met de gyn.
    Zouden jullie toch zelf eerst proberen te bevallen of kiezen voor een geplande keizersnede?

Liefs,
    DD

2. Melanne

Melanne Actief lid

16 apr 2007
    371
    0
    0
    Laat je inderdaad eerst maar eens goed voorlichten! Bij heel veel onrust zou ik in ieder geval voor een geplande keizersnee kiezen.
    Heel veel succes.

3. Chai

Chai Niet meer actief

Ik zou voor de geplande keizersnee gaan als ik in jou situatie zat.
    Lijkt me gewoon echt beter, bovendien heb je het al eens eerder meegemaakt.

4. Duveldraakje22

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Vught
    Dank jullie wel voor de reacties!

Ik heb inmiddels ook met mijn fysio gesproken en hij zegt ook dat het in principe gewoon kan, nu is dus de vraag wat ikzelf wil en das nog effe moeilijk. Ik heb a.s. maandag een gesprek met de verpleegkundige over het geboorteplan en daarna nog een afspraak bij de gyn.
    Ik neig nog steeds erg naar een ks, maar ergens zou ik het ook echt wel zelf willen proberen. Moeilijk!

Liefs,
    DD

5. luna

luna Lid

14 jun 2010
    78
    0
    0
    NULL
    gelderland
    Ik heb ms en zat in dezelfde situatie als jou. Uiteindelijk heb ik voor een geplande inleiding met epiduraal gekozen. Zo kost de bevalling minder kracht maar heb ik toch het gevoel dat ik het zelf ook heb gedaan..Aan een zieke en uitgeputte moeder heeft de baby ook niks zei de gyneacoloog tegen mij. Die opmerking heeft bij mij de doorslag gegeven. Sucses

6. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    das een optie die ik bij jou niet gehoord heb dd, maar ik zou vragen of dat misschien mogelijk is, want zoals luna zegt, dan heb je t wel zelf gedaan

7. Serephina83

Serephina83 Actief lid

3 jan 2011
    356
    1
    0
    Ik vind een KS ook niet niets, maar dat is persoonlijke ervaring. Herstel duurt langer en je mag zoveel niet doen, is ook niet ideAl. Maar Weet natuurlijk niet hoe jou nek voelt als je veel pìjn hebt..

Succes met je keuze in ieder geval!

8. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Laat je eerst goed voorlichten, leg al je vragen voor en als er enige twijfel is: keizersnede laten doen. Je weet hoe het is, herstel is pittig (en zeker met nog een kindje dat al rondloopt!) maar minder angstig en gevaarlijk in jouw geval. Sterkte!

9. Duveldraakje22

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Vught
    @luna: Dat is ook een optie. Zal het morgen eens bespreken met de gyn. Misschien dat hij daar ook wel in mee kan gaan.
    Ik weet alleen niet of je wel ingeleid mag worden als je al een ks hebt gehad, heb namelijk altijd begrepen dat dit niet verstandig was.

Liefs,
    DD

10. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Zou een gewone bevalling met epiduraal ook niet een optie zijn? Dan heb je toch wat minder last van alle krachten die daar bij komen kijken. En je zou misschien middels een cesartherapeut oid voorlichting over houdingen kunnen vragen die je nek ontlasten?

Nou ja, ik weet er ook niets van :) Ik zou in elk geval ook zeggen: laat je aan alle kanten voorlichten over de risico's en gevolgen van alle mogelijkheden en daarna de keuze maken die jouw het meest aanspreekt!
    Succes!

Deel Deze Pagina