krentebaard

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door nicoleschimmel, 17 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nicoleschimmel

nicoleschimmel Nieuw lid

20 jul 2010
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo,
    heb een vraagje,mijn dochter is pas 4 geworden en zou naar school gaan,ze heeft daarvoor op een speciale kinderdagverblijf gezeten,omdat ze meerdere hartafwijkingen heeft en veel aandacht en zorg nodig had omdat ze achterliep,nou had ik een gesprek op haar nieuwe school over wat te doen als ze blauw word en mag ze meegymen enzo,toen begon ik over krentebaard als dat heerst kwam ze toch maar niet op school,en toevallig had een kindje dus ik zei dan gaat ze niet naar school,ik ben al een paniekerig mens met hygiëne,dus zou ze me bellen als het kindje het niet meer had,ze belde dus gisteren dat het over was bij het kindje,maar dan heeft hij het twee weken gehad in de klas met 29 kinderen zeer besmettelijk!!

maar die juffen hebben dus haar oude school gebeld en gezegd dat ze zich zorge maakte over mijn kinderen,wat ik dus raar vond,wat zou ik doen want ik heb het niet echt meer zo op die juffen
    gr nikki

2. Mamabram

Mamabram Niet meer actief

Ik snap niet zo goed wat je hiermee bedoelt?

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.500
    36.455
    113
    Ik snap je verhaal helemaal niet goed, maar persoonlijk lijkt het mij ook een wel vrij overdreven reactie op krentenbaard? Het is wel besmettelijk, maar verder niet gevaarlijk (volgens mij ook niet bij kinderen met minder weerstand).
    Bovendien is het na smeren met antibioticacreme al na 48 uur niet meer besmettelijk. Het zit er dan nog wel, maar hij kan geen andere kinderen meer besmetten.

4. sydneys

sydneys Niet meer actief

Krentenbaard is zeer besmettelijk maar totaal niet gevaarlijk. Ze worden er normaal gezien ook niet ziek van.
    Is dat bij u kindje misschien wel omdat ze hartafwijkingen heeft?

5. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik snap dat je voorzichtig bent met een kind met hartafwijkingen, maar waarom ben je specifiek bang voor krentenbaard? Het is een bacterie op de huid, voor zover ik weet is het verder niet ernstig en geeft het geen complicaties. Bij mijn dochter was ik er snel bij en je hebt het nauwelijks gezien.

6. Gosh

Gosh Actief lid

31 aug 2014
    313
    0
    0
    Volgens mij is het vrij normaal dat de kinderen met krentenbaard inderdaad gewoon naar school gaan zodra ze niet meer besmettelijk zijn. In de klas van mijn zoon zat er laatst ook een kindje met krentenbaard. Er is bij mijn weten verder niemand besmet geraakt.

7. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Het is wel een nare bacterie die krentenbaard. Ons zoontje kreeg het 4 x deze zomer en ik was er ook goed klaar mee. Het duurt wel steeds een aantal dagen voor het een beetje wegtrekt maar het is wel goed te behandelen.

Ik begrijp ook niet helemaal waarom je specifiek bang bent voor krentenbaard? Er zullen deze winter weer zo veel andere ziektes heersen. Bij ons op school, in de klas van onze dochter heerst er nu kinkhoest....ook zoiets. Je doet er niet zo veel aan al die virussen en bacteriën maar ik kan me voorstellen dat je op je hoede bent als je kindje een hartafwijking heeft.

Wat bedoel je met je laatste paragraaf? die is onduidelijk.

8. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Kinkhoest?? Daar zou ik nu doodsbang voor zijn... dan liever krentebaard....!

9. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ja ik vind het echt niet normaal dat Kinkhoest nu nog zo de kop opsteekt. Maar ik zag het hier gister in het baby forum ook al voorbij komen. Dat kan als je baby nog niet helemaal ingeënt is maar toch! Het lijken me toch meer ziektes van vroeger zeg maar...

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    #10 Athina, 19 sep 2014
    Laatst bewerkt: 19 sep 2014
    Doordat ze ingeënt zijn krijgen ze het veel minder heftig dan wanneer ze niet ingeënt zijn. Hier hebben we het ook al eens gehad. Huisartsen vinden het ook niet schokkend ofzo. Hier wordt er ook zelden écht op getest, ook al denkt de huisarts dat je kindje kinkhoest heeft. Het gaat vanzelf weer over, het kan alleen lang duren. Complicaties komen volgens mij maar zelden voor.

Kleine wijziging: de weerstand van jonge baby's is natuurlijk nog niet optimaal.. Ik had het meer over 2+ kinderen.

11. nicoleschimmel

nicoleschimmel Nieuw lid

20 jul 2010
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    even g een kleine uitleg,

ik had dus gelezen dat krentebaard gevaarlijk is voor babys en kinderen die bijna geen weerstand hebben,( mijn dochter heeft ook geen mild).daar kun je de ziekte van ritter door krijgen en wij zijn al een kind kwijt die is overleden aan het rett-syndroom,dus ik ben er bang van.

en de kinderarts van mijn dochter heeft ook gezegd dat het gevaarlijk is

gr nikki

12. nicoleschimmel

nicoleschimmel Nieuw lid

20 jul 2010
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    en ik weet ook niet of het kindje dat krentebaard had of hij besmet naar school is gegaan of dat hij al behandeld was voordat hij naar school ging,want die moeder dacht dat het muggenbultjes waren
    gr nikki

13. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.263
    4.496
    113
    Waarom neem je niet even contact op met je kinderarts en overlegt even wat die ervan vind. Als de kinderarts aangeeft dat het beter is te wachten totdat het op school verdwenen is dan zou ik dat ook doen.

Mijn huisarts zei trouwens dat krentebaard (net als bij de waterpokken) al voordat het zichtbaar is besmettelijk is dus vraag hem even hoe lang de klas vrij hiervan moet zijn voordat je zeker weet dat het niet meer voorkomt.

14. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ja, dat zou ik ook doen! Vraag dan gelijk een ander lijstje van ziektes waar je op moet letten.

Kan me voorstellen dat je voorzichtig bent in deze omstandigheden.

15. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.815
    4.194
    113
    Krentebaard en waterpokken zijn inderdaad voor kindjes met verminderde weerstand zeer gevaarlijke kinderziektes.
    MAAR je kunt je kindje nu eenmaal niet overal tegen beschermen. Je kind moet ook kind zijn.
    In dit soort gevallen overleggen wij altijd even met de arts wat het advies is. Je kunt nu eenmaal niet je kind het halve jaar thuis houden omdat er van alles heerst.

16. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Als je ooit een kind verloren hebt, dan kun je dat verstandelijk wel beredeneren, maar je gevoel zegt dan wat anders. En als dit kindje dus geen milt heeft en een hartafwijking... dan is dat gevoel vermoedelijk nog sterker.

Heel veel sterkte, TS!

17. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.815
    4.194
    113
    Hier een kind met kanker dus ik weet waar ik over praat en dus het is geen gevoel van makkelijk praten. Ik heb mezelf alleen voorgenomenijn kind niet als een porseleine pop te behandelen en gewoon heel goed mijn verstand te gebruiken. Hij is door zijn ziek zijn al genoeg beperkt geweest in zijn jonge leven.

18. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    OK, als je echt uit ervaring spreekt (en dat doe je dus) dan komt zoiets heel anders over. Heel veel respect dat je er zo in kunt staan. En ik hoop dat het goed gaat/komt met je kindje.

19. nicoleschimmel

nicoleschimmel Nieuw lid

20 jul 2010
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo,
    bedankt allemaal voor de reacties,ik heb nog 1 keer een gesprek met school en dan ga ik haar ook naar school doen,ik moet me erover heen zetten,als ik de eerste stap gemaakt heb gaat het waarschijnlijk steeds beter,HOOP IK
    gr nikki

20. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.815
    4.194
    113
    Supergoed van je! sterkte

Deel Deze Pagina