Ik vind het zo heerlijk, maar heb eigenlijk geen idee hoe ik dit moet maken....Verder dan zo'n zakje en laten koken en dan een rookworst erbij kom ik niet. Wie heeft er een lekker zuurkoolrecept voor mij???
zuurkool ovenschotel met gehakt gehakt zuurkool mosterd sambal oelek gerapste kaas Pakje(s) ovenpurree (kan ook vers natuurlijk) vocht uit zuurkoolzakje (gebruik maar 3/4 anders wordt het te zuur) slierten snijden in 3 of 4 cm gehakt rullen met een uitje schep sambal schepje mosterd (geen zout of peper) Zuurkool erbij, omscheppen naar smaak nog mosterd of sambal (altijd iets pittiger maken, wnat verliest smaak door toevoeging van aardappelpurree aardappelpurree maken, halve zak geraspte kaas er doorheen Ovenschaal invetten laagje aardappelpurree, gehakt/zuurkool erover, weer laag purree...en veel geraspte kaas erover! Ik doe dan op 200 graden en tijd (hoeveel de purree nodig heeft volgens pakje) als je het vers hebt gemaakt...gewoon zo lang als dat de kaas lekker krokant is
* Gegratineerde zuurkoolschotel 500 gram zuurkool 1 kilo aardappels 4 lepels boter 1 theelepel paprikapoeder 200 gr ham 2 eieren 4 lepels melk Zout Peper Geraspte kaas Kook de uit elkaar gehaald zuurkool met weinig water 20 minuten. Fruit stukjes ham en gesnipperde ui met de paprikapoeder in boter. Roer dit door de zuurkool. Schep om en om laagjes zuurkool en gekookte aardappels in een beboterde ovenschaal. Aardappelen op de bovenste laag. Klop eieren met melk, zout en peper en giet dit over de aardappels. Strooi er royaal geraspte kaas over en zet de schaal ongeveer 20 minuten in een hete oven tot een mooi korstje is ontstaan.
Ovenschotel Gewoon stampot zuurkool maken zoals normaal. Laagjes zuurkool in ovenschaal, laagje plakjes banaan erop en een laagje plakjes unox-worst en een klein blikje mandarijntjes, laagje zuurkool erop en dan laagje paneermeel met wat klontjes boter. Dan in de oven tot de bovenkant bruin is. Oh dit is zoooo lekker !
Zuurkool en Ananas Aardappelen Geraspte kaas Gehakt (lekker kruiden) Rookworst Jachtsaus Ovenschotel, met onderop lekker gekruid gehakt, Vervolgens laag van zuurkool en ananas-stukjes Een laag met in plakjes gesneden rookworst Daarover laag geraspte kaas Dan aardappelpuree. Gaatjes inprikken en tenslotte daarover (bovenop) jachtsaus. (Saus staat bij de jus). Tenslotte in de oven, half uurtje.
Oeh, dit lijkt me heerlijk! Ik ben dol op fruit in m'n avondeten . Dit ga ik van de week zeker maken! Heb er nu al zin in.
@ Linda86: Oh leuk, ben benieuwd hoe je het vindt! Je moet wel z'n unox-worst nemen, dat is het lekkerst erbij.
Nog een ovenrecept, maar een erg korte. Voorbereidingstijd is echt miniem (en dus ideaal!): Gehakt Zuurkool (gebakken aardappeltjes) Paneermeel Geraspte kaas Gehakt rullen, even kruiden. Aardappeltjes bakken (ook kruiden eventueel). Schaal invetten. Vervolgens het gehakt erin, zuurkool erover heen (daar doe ik dus niks mee) en de gebakken aardappeltjes erover. Wat paneermeel strooien en (veel) kaas. Vervolgens een half uurtje in de oven. Is echt zomaar klaar en heerlijk!
vooral succes bij mensen die normaal niet van zuurkool houden...het echte zure is er namelijk vanaf, en de kaas maakt het echt heerlijk!
Dat ga ik zeker doen, anders vermoord m'n vriend me, die wil niks anders dan Unox . Ik laat nog wel weten wat we er van vonden!
Deze van de site van AH is ook errug lekker! Recept - Zuurkool-appelstamp met rookworst - Albert Heijn
Ik verbaas altijd vriend en vijand met mijn *zuurkooltaart* Ingr: 1 pakje zuurkool potje creme fraiche pond gehakt ( runder) blikje tom puree paprika, chmap, uitje bacon ananasstukjes aardpuree geraspt kaas paneermeel boter van een grote springvorm de bodem bekleden met bakpapier. Zuurkool uitknijpen en mengen met de creme fraiche ( voelt heel ranzig) Daar bekleed je de bodem van de springvorm mee. Het gehakt bak je rul met de paprika, ui, chmap etc wat je zelf lekker vindt. Je voegt er de tom puree aan toe en roert het door. Dit leg je op de zuurkool in de sprinvorm. Hierop een laagje bacon, daarna een laagje ananasstukjes. Deze dek je af met aardappelpuree. De aard puree bestrooi je met geraspte kaas. Kaas afdekken met paneermeel en klontjes boter ( dit laatste ..paneermeel en boter doe ik vaak niet eens) Ongeveer een half uurtje de oven in op 200 gr, tot de kaas gesmolten . Je hebt dan een mega maaltijd. Maakte hem altijd met koninginnedag.. dan had je een goede bodem
Recept - Zuurkoolschotel - Albert Heijn Deze is ook erg lekker. Met shoarma en aarappelpurree... (ovenschotel)
Hier z'n zakje kruiden voor zuurkoolstamp en had laatst stukjes ananas gebakken in de pan(op het eind een klein beetje honing erbij) en het was echt lekker.Zelfs mijn kleine meid luste nu wel zuurkool.
zuurkooltaart : ingr: - 1 pakje zuurkool - 1 pakje bladerdeeg - 350 gram gehakt - 1 prei - blikje ananasstukjes - 1 ei evt. geraspte kaas ovenschaal invetten en dan bekleden met bladerdeeg. het gehakt rul bakken en de prei fijn snijden. meng dit met de zuurkool en ananas. als alles gemengd is in de ovenschaal doen, en met de overgebleven bladerdeeg van die ruitjes eroverheen leggen (die ruitjes die je ook op appeltaart hebt ) dan insmeren met ei en evt. wat geraspte kaas eroverheen! over op 200 graden en 30/45 minuten in de oven, echt heerlijk je hebt in de winkel ook pakjes voor zuurkool met creme fraiche en gehakt. heb hem gisteren gemaakt, is heel makkelijk en echt heerlijk!! je doet een laagje aardappelschijfjes op de ingevette bodem leggen, dan de zuurkool met gehakt (wij hadden er ook spekjes en ananas in gedaan) erbovenop, weer een laag aardappalschijfjes, de creme fraiche saus uit het doosje erbij en wij hebben daarboven op nog geraspte kaas gedaan. echt geweldig lekker!