Heerlijk hoor al die recepten. Hier onder die van mij 500 gr half om half gehakt Magere spekblokjes (1 pakje voldoende) Kerrie Chinese kruiden ( 5 spices) Peper Zout Teentje knoflook Tomaten tapanade (1 mespuntje) 1 ui 1 pakje Wijn Zuurkool 1 pakje Naturel Zuurkool Olijf olie of Roomboter Aardappels P) Melk Boulionblokje (1) zakje stampot jus Zet de aardappels op en voeg daarbij het boulionblokje. Rul het gehakt samen met de spekjes in een grote koekepan. Voeg de 5 spices, kerrie, peper en zout naar smaak toe. Voeg de ui in stukjes gesneden toe en fruit het geheel lekker aan. Daarna voeg je er een mespuntje tomatentapande en een teentje knoflook aan toe aan toe. Ondertussen verwarm je de zuurkool zodat deze was zachter wordt(magnetron kan ook, op de hoogste stand +- 5 a 10 min) En maak de helft van het zakje jus klaar in een pannetje. Als deze verwarmden wat zachter is kwa structuur voeg je het bij het mengsel in de koekepan. Roer het geheel goed door elkaar en voeg daarna de jus erbij. Laat geheel lekker sudderen tot de aardappels door en door gaar zijn. Voeg aan de aardappelen olijfolie toe(of roomboter) en een scheutje melk stamp het geheel goed door zodat het een luchtige puree wordt. Voeg daarna het mengsel uit de koekepan toe(eventueel te veel vocht even afgieten) en stampen maar. Een heerlijke verse rookworst erbij en klaar is kees Eetsmakelijk (hier is het voor vrienden en familie een groot succes)
Zuurkoolstampot met spekjes, appel en rozijnen... Aardappels 20 min koken, spekjes bakken, daarna lepel mosterd erbij doen zuurkool hier daarna bij doen, de (gewelde) rozijntjes toevoegen , de 2 geschilde en in stukje gesneden appels toevoegen 15 min zachtjes laten staan. daarna stamppot maken van de aardappels en bij de zuurkool doen. lekkere hema worst dr bij en klaaaaar... tis zo lekker omdat het zuur is, zout en zoet! en ik houd normaal niet van zuurkool
Ik heb een goddelijk en eenvoudig zuurkoolrecept Sinds ik deze zuurkool maak wil m'n omgeving niet meer anders hihi, sta bekend om mijn zuurkool Het is heel eenvoudig, en heel lekker. Breng je aardappels en zuurkool aan de kook tot het klaar is. Bak ondertussen 1 (of 2) bakjes spekreepjes op. Als de spekreepjes bijna klaar zijn, op het laatste moment 1 gesneden rode paprika bij de spekjes doen. Als alles klaar is stamp/roer je dit (samen met wat warme melk en een klontje boter) door elkaar. Neem nog een blikjes ananasblokjes en doe dit erdoor, of serveer dit apart. Een rookworst erbij en kláár.. Het heet zuurkool met zoet, is heel eenvoudig te maken en súper lekker !
Dit is mijn favoriet uit de allerhande. Romige zuurkoolschotel met shoarmavlees. Echt een aanrader!!! Recept - Romige zuurkoolschotel met shoarmavlees - Albert Heijn Ik maak alleen zelf aardappelpuree van gekookte aardappels, vind die uit zakjes niet lekker en ik gebruik zuurkool naturel ipv wijnzuurkool.
zelf vind ik (maar je moet er van houden) het heerlijk om de zuurkool rauw te eten met een tomaatje, appel, banaan en een beetje dressing (yoghurt dressing)