Vlees

Discussie in 'Voeding' gestart door Sleepy84, 26 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sleepy84

Sleepy84 Actief lid

15 mei 2009
    310
    0
    0
    Raamsdonksveer
    Hoi (mede) mama's

Mijn dochter is nu bijna 13 mnd en ze eet best veel.
    Soms wat meer soms wat minder...

Nu vraag ik mij af wat voor vleessoorten jullie je kindje geven en hoe? dus in stukjes of gepureerd enz?

Onze dochter eet bv wel vis, scholfilet en zalmfilet. Qua vlees eet ze kipfilet mits het heel fijn is.
    Gehakt bv spuugt ze uit en gaat ze aan alle kanten bekijken, haha, heb het idee dat ze aan de structuur moet wennen hihi.
    Verder eten wij veel biefstuk of varkenshaas maar dat lijkt me voor haar nog niet goed? omdat dat vaak rosé gebakken is.

En hoeveel vlees geven jullie je kindje?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Groetjes,
    Sleepy

2. Bri

Bri Niet meer actief

Mijn dochter is ongeveer even oud als die van jou, en meestal houdt ze erg van vlees. Ze eet het makkelijker dan haar broer die 2 jaar ouder is, en een stuk meer kiezen in z'n mond heeft....
    Zo is ze gek op kipfilet en varkenshaas, waar je toch best goed op moet kauwen, in vrij kleine stukjes maar niet gepureerd of zo. Ze kan aardig kauwen, zeker voor iemand die nog maar 6 tandjes en geen kiezen heeft. Uiteraard alleen vlees dat goed gaar is.

Beefburger van de appie vindt ze ook heerlijk (van de P&E-lijn, met tomaten).

Ze heeft met al haar eten wel eens dat ze het uit haar mond haalt om goed te bekijken - ze laat ook eigenlijk niet meer toe om haar te voeren, ze wil zélf zien wat er in haar mond gaat.

Hoeveelheid vind ik moeilijk te schatten. Minder dan 50 gram, denk ik.

3. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    de mijne is iets jonger, maar hier eet hij af en toe een stukje kip of rundertartaar ,gekookt! helemaal gaar gekookt. en echt maar een klein stukje. en dan 1 keer in de week gekookte vis.
    ik doe het gewoon door de aardappels en groente prakken, niet pureren.

4. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier eet ze alles met ons mee. Wij eten altijd kip of rundvlees. Soms vis. En altijd goed doorbakken. Ze krijgt alles gewoon weg, ondanks ze maar 2 tandjes heeft. ;) (zelfs zonder tanden was het geen probleem) Ze krijgt het dus in stukken aangeboden en is gek op vlees. Geef het altijd als laatste; anders wil ze de rest niet meer. :D

5. tulip

tulip Niet meer actief

geen rauw vlees of half doorbakken iig. Verder at ze hier ook alles mee, geen speklappen ofzo, dat krijgt ze echt niet weg. Ik sneed het gewoon in kleine stukjes, zodat ze het kan pakken of opprikken.

6. Bri

Bri Niet meer actief

Hihi, mijn carnivoortjes zijn gek op speklapjes! Moet je ze niet te droog uitbakken en dan kauwen ze het zó weg.... (is natuurlijk niet iets voor iedere dag, maar dat geldt voor onszelf ook)

7. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    bakken jullie het vlees of koken? en waarin bakken jullie het dan?

ik heb het tot nu toe alleen maar gekookt gegeven. ik weet niet of gebakken goed is.

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Je kan vlees gewoon bakken in zoutloze margarine.

9. adi

adi Niet meer actief

Ik deed het op die leeftijd roerbakken, met zonnebloemolie.
    Echt bakken/ braden, zoals met schnitsels e.d. deed ik nog niet. Dat kregen ze pas na hun verjaardag.

10. zogelukkig

Dochter van ts is al een jaar geweest.;)

Zolang je het niet aan laat branden past vlees gebakken in margarine in het peutermenu, met die vetjes is niks mis en het smaakt ook nog eens veel beter!

11. adi

adi Niet meer actief

oeps, overheen gekeken ;)

12. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Hij heeft 4 tandjes en eet alle soorten vlees gewoon mee. Hij is er gek op. Laatst hebben we gebarbequed, nou meneer heb me toch een potje zitten schranzen: 1 hamburger en 3 mini worstjes. Maar hij wil het alleen als hij het zelf mag eten want mama mag niet meer helpen.

13. zogelukkig

Krijgt hij daar geen enorme verstopping van?

14. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    Nee hoor met poepen heeft hij totaal geen problemen. ;):D

15. zogelukkig

Oh wat fijn. Mijn zoontje heeft gevoelige darmen en als hij twee stukjes vlees op heeft, is het al hommeles...

16. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    Dat is vervelend idd. Is altijd erg sneu om te zien als het zeer doet bij die kleintjes om te poepen.

17. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    onze meid heeft al een heel bekkie :Dvol met tandjes nr 9 is een puntje door en 10 staat op het punt van doorbreken.
    maar ze eet echt al wel goed vlees hoor.
    favoriet is schnitzel haha wel ini mini stukjes natuurlijk maar ze vind het heerlijk, en frikandellen dat gaat er ook in.
    eigenlijk geef ik haar altijd wel eten mee wat wij ook eten (tenzij het te scherp is voor haar) en dat gaat redelijk goed.

18. Bri

Bri Niet meer actief

Ik bak het vlees voor de kids (beide ouder dan 1 jaar) in dezelfde vloeibare bakboter als m'n eigen vlees. Van BlueBand of Becel of AH huismerk, wat er maar zo uitkomt.

19. Sleepy84

Sleepy84 Actief lid

15 mei 2009
    310
    0
    0
    Raamsdonksveer
    Dankjewel voor jullie reactie's!

Van de week wat vaker kipfilet en kalkoenfilet gegeven en gaat redelijk...ze eet op het moment wat lastiger omdat ze nogal last heeft van 2 kiesjes die doorkomen...

Deel Deze Pagina